Pitbull kennel, vart finns dom?

E

Extasia_ox

Vart kan man hitta en kennel som föder upp Pitbulls?
Handlar inte om att jag ska springa och köpa mig en, men om jag skulle göra det så skulle det vara från en seriös uppfödare. Är mest intresserad av att än så länge bara kika på hundarna. Vill veta mycket om uppfödarna innan jag bestämmer mig för något, vilken hundras det än gäller.

Har tittat överallt känns det som, försökt att googla fram men får inte fram något vettigt. Står ju inte med på skk´s hemsida heller..
Ställer man inte ut Pitbulls eller så? Ser ALDRIG något evengemang som har med Pitbulls att göra, förutom weight pulling (eller vad det heter/stavas?)
Tycker att dom är väldigt fina och trevliga hundar. Skulle jag skaffa mig en hund idag så skulle det vara något i denna stilen. Men har säkert ändrat mig imorgon så.. Vill läsa om hundarna och om uppfödarna eftersom jag fortfarande velar om vilken ras jag ska skaffa mig så småningom.

Någon som vet seriös uppfödare?

Sv: Pitbull kennel, vart finns dom?

Nu hoppas jag att ingen här tror att jag är en såndär som vill visa vad gullig och söt min lilla hund är genom att köpa en Pitbull.
Inte alls, som sagt vet jag inte vilken ras nästa hund skulle kunna tänkas vara. Därför är jag glad om det är någon som vet en eller flera uppfödare så att man kan få läsa lite om dom och deras hundar. Nyfiken som sagt..

Dom är väl inte godkända som ras? Därför de inte finns med på skk och utställningar? Kan ha fel men då är det säkert någon som rättar mig snart!

att de inte står med på skk beror på att de inte är erkända som ras i den klubben. Det ska dock finnas en pitbulförening, fast jag tror många där har importerat från USA för att vara säkra på att de är renrasiga och inte ett ghettokorsning

Du får leta efter Am.Staff, APBT är nämligen inte godkända av SKK, därför lär du få svårt att hitta en som är garanterat renrasig osv om du köper i Sverige.

Alternativt får du importera en.

//E

jusst (renrasig) pitbulls är svåra att få ta på,och jusst som du säger så finns dom inte med på tävlingar/utställningar jusst för att skk inte godkänner dom som ras.

jag har en blandras,då min hunds mamma var renrasig pitull,antaglien importerad...

om jag var du så skulle ja sattsa på en amstaff,då dom inte har lika mycket kamp i sig,och är mildare,sen kommer du längre med en sån,då skk godkänner dom som ras,och du kan ställa ut och tävla.

jusst (renrasig) pitbulls är svåra att få ta på,och jusst som du säger så finns dom inte med på tävlingar/utställningar jusst för att skk inte godkänner dom som ras.

jag har en blandras,då min hunds mamma var renrasig pitull,antaglien importerad...

om jag var du så skulle ja sattsa på en amstaff,då dom inte har lika mycket kamp i sig,och är mildare,sen kommer du längre med en sån,då skk godkänner dom som ras,och du kan ställa ut och tävla.

jag har vart inne på amstaff med. men just nu velar jag bara fram och tillbaka så är egentligen inte inne på att köpa en hund just nu. men är nyfiken och vill vara helt säker på vilken hund jag ska köpa. därför kollar jag upp alla raser jag är intresserade av.
och just pitbull skulle bara vara kul att kolla upp, därför att man aldrig ser ngt om dom, förutom i tidningarna. men där är det ju ändå inget bra man läser iaf..

tack för alla svar

amstaffen är en mycket trevlig hund,väldigt sälskaplig och glad,är nästan 100 på att nästa vovve i detta hem blir en amstaff. :)

lycka till vid (eventuellt) blivande hundköp!

jag skulle åxå ta en amstaff... :D

men är inte amstaff och pitbull samma ras egentligen fast amstaffen är en utställningsavlad hund och pitbullen har varit en prestations/kamp avlad hund?? så varför inte då ta en amstaff som är godkänd som ras??

radon: Om du skulle skaffa en PB, vad ska du använda hunden till?

nu är den här tråden som grana skrev 1,5 år gammal - men var har jag skrivit att jag ska ha en APBT? tanken har aldrig ens slagit mig då jag är ett utställningsfreak och det skulle ju inte funka i sverige då de inte är erkända som ras.
och om man skulle skaffat en, måste jag ha den till nåt speciellt då?? räcker det inte att ha den hemma som trevlig familjehund, träna lite allmänt och ha i stallet? ev träna WP?? bara för att det är en icke godkänd ras - måste den användas till nåt konstigt då?? :confused:

och om du vill veta så har jag sen ett år tillbaka skaffat en amstaff och den duger åxå till att bara gosa med i soffan, ha med på ridturerna, träna allmänlydnad, agility, och ställa...

Av ren nyfikenhet.. Vad är det för Amstaff du har, från vilka föräldrar och kennel? :)

Aha. Det var ingen "attack", det såg bara lite kul ut. :D

Du ville visst attackera o ställa till bråk :rofl:

Sen är det ju gör fint av moderator o radera utan förklaring.
Varför inte låsa den om det togs bort när den är 1.5år gammal o ingen skriver i den.

Det finns ca 400 st renrasiga ampt(med stamtavla) i Sverige. Jag är lycklig ägare till en av dem! Det är svårt att få tag i en renrasig ampt i Sverige, för tack och lov är de flesta uppfödare väldigt noggranna med vem som får köpa deras valpar, de säljer oftast bara valpar till vänner, eller vänners vänner. Om du lyckas hitta en pitbullvalp, låt dig då INTE luras, om valpen är renrasig skall stamtavla finnas i UKC eller i AKC. Lycka till i ditt sökande, pitbull är en underbar ras. Jag är uppvuxen med hundar och jag kommer aldrig skaffa mig någon annan ras än denna i framtiden.
Om glöm inte!!! Det är aldrig hunden som är farlig, det är den som håller i kopplet som i så fall är det!

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 294
Senast: Exile
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 135
Hundavel & Ras Skulle någon vänlig själ kunna förklara för mig vad skillnaden mellan en vit schäfer och en vit herdehund är? Jag har försökt att googla...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
18 668
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Jag behöver någon att lufta lite tankar med. Jag är uppvuxen med hund, men inte haft någon egen när jag flyttat hemifrån, men jag har...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka