Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om glöm inte!!! Det är aldrig hunden som är farlig, det är den som håller i kopplet som i så fall är det!
Ännu en som försöker lura andra presumtiva hundköpare att är man bara en förståndig förare så är en pitbull aldrig farlig.
Vad jag har hört är rasen förbjuden i sverige. Endast blandraser med pitbull i är tillåtna.
Bebben här på Buke är ju en fantastisk uppfödare! Sen minns jag inte benämningen på just hennes ras, blandar alltid ihop, men hennes kunskap är enorm!
Ja, och jag skrev tydligt att jag inte visste exakt var benämningen var, men det ligger i samma starka kategori.
Men söta du, tråden är sedan 2008?
Fast det är inte bara fostrandet som skapar hunden. Det ligger mer bakom än så.
Vad är det mer som skapar hunden då?
Genetiskt arv är en väldigt stor del givetvis. Det går INTE att bortse från oavsett ras. Miljö under uppväxten och eventuella trauman som drabbar hunden. Fostra kan man göra efter bästa förmåga.
Du kan inte köpa en Pointer och förvänta dig att den ska vinna SM i skydd.
Du kan inte fostra en tiger vara en ridhäst hur gärna du än vill.
Jo men det ser jag som en del i fostrandet av hunden , fostrandet är inte bara att lära hunden att sitta , mycket av det du nämner ser jag som en del i fostrandet som jag skrev , sedan förstod jag inte riktigt Pointer delen , eller vad fostrandet av en hund har att göra med ett vilt icke hund rovdjur .
Man kan inte köpa en hund enbart i tron om att "den blir vad man gör den till" lika lite som man kan köpa en tiger och tro att den ska bli en ridhäst.
Som jag skrev det du nämde ser jag som en del i fostrandet av hunden , fostra är som sagt inte bara att lära hunden att sitta som sagt . Och ja vilda rovdjur blir nog svårt forma squarepants .