Pitbull kennel, vart finns dom?

Sv: Pitbull kennel, vart finns dom?

Vad jag har hört är rasen förbjuden i sverige. Endast blandraser med pitbull i är tillåtna.

det är ingen rasförbud över huvud taget på dem i sverige oavsett om de är renrasiga eller blandraser - de är bara inte en erkänd ras i skk. så de får inte reggas i sverige.

Ännu en som försöker lura andra presumtiva hundköpare att är man bara en förståndig förare så är en pitbull aldrig farlig.

Ännu en som verkar tro att det är hundens fel och att ägaren som skaffar & fostrar hunden är helt oskyldig , Jag hävdar att det jämt är ägarens fel eftersom det är du som väljer att köpa hunden och har skyldigheten att fostra den , således blir hunden som du fostrar den , oavsett vilken hund du skaffar , schäfer doberman , malamute , så det är ej någon skillnad på vilken ras du väljer att skaffa det är fostrandet av rasen som skapar hunden , Pitbullen är en jätte ståtlig hund om du bara fostrar den korrekt ginnies.

Bebben här på Buke är ju en fantastisk uppfödare! :) Sen minns jag inte benämningen på just hennes ras, blandar alltid ihop, men hennes kunskap är enorm! :)

Fast det är inte bara fostrandet som skapar hunden. Det ligger mer bakom än så.

Ja, och jag skrev tydligt att jag inte visste exakt var benämningen var, men det ligger i samma starka kategori.

Arvsanlag?
Nervös osäker tik som fostrar valparna?

Vad är det mer som skapar hunden då?

Genetiskt arv är en väldigt stor del givetvis. Det går INTE att bortse från oavsett ras. Miljö under uppväxten och eventuella trauman som drabbar hunden. Fostra kan man göra efter bästa förmåga.

Du kan inte köpa en Pointer och förvänta dig att den ska vinna SM i skydd.
Du kan inte fostra en tiger vara en ridhäst hur gärna du än vill.

Senast ändrad:

Genetiskt arv är en väldigt stor del givetvis. Det går INTE att bortse från oavsett ras. Miljö under uppväxten och eventuella trauman som drabbar hunden. Fostra kan man göra efter bästa förmåga.

Du kan inte köpa en Pointer och förvänta dig att den ska vinna SM i skydd.
Du kan inte fostra en tiger vara en ridhäst hur gärna du än vill.

Jo men det ser jag som en del i fostrandet av hunden , fostrandet är inte bara att lära hunden att sitta , mycket av det du nämner ser jag som en del i fostrandet som jag skrev , sedan förstod jag inte riktigt Pointer delen , eller vad fostrandet av en hund har att göra med ett vilt icke hund rovdjur .

Jo men det ser jag som en del i fostrandet av hunden , fostrandet är inte bara att lära hunden att sitta , mycket av det du nämner ser jag som en del i fostrandet som jag skrev , sedan förstod jag inte riktigt Pointer delen , eller vad fostrandet av en hund har att göra med ett vilt icke hund rovdjur .

Man kan inte köpa en hund enbart i tron om att "den blir vad man gör den till" lika lite som man kan köpa en tiger och tro att den ska bli en ridhäst.

Man kan inte köpa en hund enbart i tron om att "den blir vad man gör den till" lika lite som man kan köpa en tiger och tro att den ska bli en ridhäst.

Som jag skrev det du nämde ser jag som en del i fostrandet av hunden , fostra är som sagt inte bara att lära hunden att sitta som sagt . Och ja vilda rovdjur blir nog svårt forma squarepants .

Senast ändrad:

Som jag skrev det du nämde ser jag som en del i fostrandet av hunden , fostra är som sagt inte bara att lära hunden att sitta som sagt . Och ja vilda rovdjur blir nog svårt forma squarepants .

Men det är metafor! För mig är det lika dumt som mitt exempel att tro att man kan tro att vilken hund som helst blir "vad man gör den till" .

Men du tror på fullaste allvar att man kan köpa vilken hund som helst och få en hur man vill? Bara man "fostrar den rätt"? INGET annat spelar in?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 294
Senast: Exile
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 135
Hundavel & Ras Skulle någon vänlig själ kunna förklara för mig vad skillnaden mellan en vit schäfer och en vit herdehund är? Jag har försökt att googla...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
18 668
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Jag behöver någon att lufta lite tankar med. Jag är uppvuxen med hund, men inte haft någon egen när jag flyttat hemifrån, men jag har...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka