Nu har jag inte läst hela tråden men såg en häst på Galoppen för många år sedan som hette Salamislicebyslice.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag inte läst hela tråden men såg en häst på Galoppen för många år sedan som hette Salamislicebyslice.
Jag kom över en annons med en häst som heter Son of a bitch. Det får mig att undra över hästens mamma.
Vad heter hästen då? Har dålig koll på hopphästar då jag inte håller på med det eller följer med hoppning på högre nivå. Och bor ju själv i Finland så är nyfiken..Pinsamt vet jag inte, men väldigt "malplacerat".
Finns ju en viss holländsk hopphingst med ett väldigt finskt namn. Hur kommer det sig? Holländare kan väl inte finska generellt?
Och ja, uppfödaren har ett synnerligen holländskt namn...
Vad heter hästen då? Har dålig koll på hopphästar då jag inte håller på med det eller följer med hoppning på högre nivå. Och bor ju själv i Finland så är nyfiken..
En del uppfödare döper inte sina hästar själv utan det får den nya köparen fixa, har sett det med flera importerade halvblod här, bla hästar från Tyskland så det kan väl också handla om något sånt?
Den är döpt efter Formel-1 chaffisen Mika Häkkinen, han var ju världsmästare åtminstone en (kanske fler ggr) så han var rätt kändVDL Häkkinen N
Känns ju som ett lite märkligt namn på en holländsk-uppfödd häst....
Tänkte också om det kunde vara något sånt, men mig veterligen har hästen bara funnits i Holland och nu Sverige...
VDL Häkkinen N
Känns ju som ett lite märkligt namn på en holländsk-uppfödd häst....
Tänkte också om det kunde vara något sånt, men mig veterligen har hästen bara funnits i Holland och nu Sverige...
Den är döpt efter Formel-1 chaffisen Mika Häkkinen, han var ju världsmästare åtminstone en (kanske fler ggr) så han var rätt känd
Antar de ville ha ett unikt namn till hästen
Vet man hur det får för Schumacher på rehaben efter olyckan? Läste nånstans att familjen är väldigt tysta om det.Är inte Häkkinen allmänbildning? Precis som Schumacher?
Söndag är ju F1 dag liksom.
Finns en travare som heter Gizmo Bög...
kollar i resultatlistorna på equipe då och då och det har kommit upp ett namn som jag lägger på minnet å skrattar lite åt, Hoppsan Hedvig Gudesjö... hade gärna velat hört storyn bakom det namnet