Sv: Piercingar
Men... Hur lyckas man göra i naveln med pistol!? Det känns ju väldigt... Otympligt? Och oseriöst...
Men så är ju jag en motståndare av pistol och var dutti och gjorde mina "vanliga" med kanyl också - hos piercaren förstås.
*Kan inte släppa pistol+navel-grejen...*
Kl*
Funderar på att göra om min i näsan... Jag fick veta sist att man kunde ha en såndär söt lite plopp i från början nu (sist fick jag välja mellan ring eller stav). Så, ja, nu funderar jag på det igen. Men det känns som att det kommer vara ännu obekvämare att ha i en skruvplopp än en stav/ ring!?
Så skulle jag gärna vilja ha sådana där, vad det nu heter.. Skindivers? Anchors? Hm, ja, den med en platta inunder skinnet. Men det ser ju ut att göra ont!

Och på tal om saltlösning:
Där jag går får man alltid med "tvättmedel" till sina piercings. Lite olika är det ju iofs: Munskölj om det är piercing vid munnen, speciell tvål om det är under nacken och en tvätt om det är ovan nacken (men inte i läpp/mun alltså).
Och i foldern om skötselråd står recept på saltlösning och mjukgörande/ uttorkande medel man kan ha om man får besvär.
Jag kommer aldrig kunna gå till nån annan och pierca mig, de tar så bra hand om en där! Är noga med att man inte ska vara rädd att komma om det blir något konstigt med det och att man helst ska komma på återbesök 2 veckor senare bara för att få en extra koll och hjälp.
(och så är de ju så snygga...

)