Det här med människovärde

Jag tycker att det är viktigt att lyssna på vad personen vill! <3

Min mamma är 75 och hyfsat frisk, inte större allvarliga sjukdomar, men börjar bli glömsk och så där. Har i minnet hur hennes pappa blev och vill inte hamna där. Dement och blind, stroke osv. Hon har redan nu sagt att får hon hjärtinfarkt eller liknande vill hon inte ha hjälp. Hon har levt sitt liv, det liv han levde som dement var inte riktigt värdigt och hon vill inte.
Jag träffade min morfar mycket innan han blev dement, inte lika mycket efter, det var inte min morfar längre. Har många fina minnen med honom före sjukdomen, saknar honom verkligen! Mamma träffade honom mer regelbundet och såg honom på ett annat sätt, jag var tonåring och hon vuxen, så hon förstår nog mer vad det är hon säger nej till och är rädd för.

Nä alltså det är klart jobbigare när de inte är sig själva längre, så jäkla tufft 💔❤️

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla... 2
Svar
24
· Visningar
1 935
Senast: Twihard
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 866
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ibland fastnar jag i någon hopplös känsla av att alla människor är så hatiska och jag känner mig så obekväm i dagens samhälle. Det är...
Svar
3
· Visningar
1 145
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott... 2
Svar
20
· Visningar
7 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka