Piercingar

Sv: Piercingar

KL*

När jag åkte av en häst tidigare i år så slets en av mina anchorpiercingar ut.

Kan man göra en ny på samma ställe trots att det är ett ärr där?

*halvt KL*

Ha haa! Eller nej, inte "ha haa" egentligen, det är synd om dig och jag är inte skadeglad. Däremot passar anledningen till att jag öppnade tråden igen och tänkte skriva i den väldigt bra ihop med ditt inlägg.

Tungpiercingar ÄR farliga. :mad: Man kan klara sig med dem i ett, två, tre, fyra år och SEN! under det femte året (tror jag att det är), när man minst anar det, så äter man morötter lite för intensivt, flyttar tungan så att kulan hamnar mellan tänderna och biter till. Jag tackar högre makter för att tanden som saknar en stor bit inte gör ont och bävar inför tandläkarbesöket som jag nu kommer att behöva boka in. :'(

Hett tips: Välj PTFE för tungstavar.

*halvt KL*

Ha haa! Eller nej, inte "ha haa" egentligen, det är synd om dig och jag är inte skadeglad. Däremot passar anledningen till att jag öppnade tråden igen och tänkte skriva i den väldigt bra ihop med ditt inlägg.

Tungpiercingar ÄR farliga. :mad: Man kan klara sig med dem i ett, två, tre, fyra år och SEN! under det femte året (tror jag att det är), när man minst anar det, så äter man morötter lite för intensivt, flyttar tungan så att kulan hamnar mellan tänderna och biter till. Jag tackar högre makter för att tanden som saknar en stor bit inte gör ont och bävar inför tandläkarbesöket som jag nu kommer att behöva boka in. :'(

Hett tips: Välj PTFE för tungstavar.

Men usch då!
Är själv på g att skaffa gummi/plastkulor till min. Har redan lyckats bita på kulan till vänster på höger sida av käften!

Dumma kula att hamna under tanden då :mad: Brukar ju göra en tandläkare glad, då brukar de typ sitta o småflina o bara "vad var det jag sa?".

*kl*

Fick ta ut den senaste jag gjorde i läppen. Efter smällen på läppen så blev ju aldrig läppen bra igen, och det gjorde ont som hej kom och hjälp mig. 2 dagar utan piercingen nu och läppen känns näst intill normal igen. Kulan har minskat i storlek iaf :p

Apdålig bild men, såhär såg läppen ut ngn sek innan jag slet i 25 min att få ur piercingen!
onepless.jpg

Kanske de är, men de på CO är mycket billigare.

Får köra på de ;)

*kl*

Fick ta ut den senaste jag gjorde i läppen. Efter smällen på läppen så blev ju aldrig läppen bra igen, och det gjorde ont som hej kom och hjälp mig. 2 dagar utan piercingen nu och läppen känns näst intill normal igen. Kulan har minskat i storlek iaf :p

Jäklar vad svullet kan tänka mig att det kändes en "aning"!!

Btw var lilla fega jag till piercaren (stavning?) igår mycket lyckat blev de :D Är lite chockad över att de varken gjorde ont då eller nu efter åt :eek: Iofs har jag bara skjutit mina andra.. Snacka om skillnad!!

Som sagt var til piercaren för någon dag sedan.. Nu har är de så svullet att "vecket" mellan kind och öra typ inte finns :eek: och kliar gör de oxå... Men de kanske går över.. har inte haft de minsta ont eller nått tidigare...

*kl*

Apdålig bild men, såhär såg läppen ut ngn sek innan jag slet i 25 min att få ur piercingen!
onepless.jpg

Aj!! Det där såg inget skönt ut! Och just det att få ut det när det är så svullet, det är inget vidare.

Men, den här bilden ska jag inte visa för min sambo. Det skulle bara ge honom ännu en anledning till att vara "hatisk" mot piercingar.. Karlar alltså *suck* :grin:

Aj!! Det där såg inget skönt ut! Och just det att få ut det när det är så svullet, det är inget vidare.

Men, den här bilden ska jag inte visa för min sambo. Det skulle bara ge honom ännu en anledning till att vara "hatisk" mot piercingar.. Karlar alltså *suck* :grin:

Det gjorde det inte heller, det gjorde dock mer ont att ta ut den än att ha i ringen :angel: men den ska göras om så fort jag får råd! :D

Japps, män alltså..helt sanslösa :eek:

Mhm, ibland funderar jag över varför man prompt skulle skaffa nån.. Karl alltså ;) De duger ju inte till alltför mycket :angel:

Jag visade min navelpiercing för syrran igår, hehe, nu är hon jätteavis :D Hon vill också ha en, men hon får allt vänta till sin 18-årsdag, för hon får inte göra nån piercing för sin mamma nu.. Haha, men den dagen hon fyller 18, då ska vi stå först i kön ;)

Jag har bara i tungan :P och öronen såklart, men vem har inte det, typ :)

hur förbereder man sig mentalt på att pierca sig? Har 3 pircingar jag velat göralänge nu och det är ögonbrynet samt två bredvid varandra på höften (dermal anchors) Jag vill men vågar inte :eek:

Sen är det någon som vet vart man kan vända sig om man vill ta bort ett ärr efter en piercing? Hur gör man? Är rädd att det ska vara för litet. Har ett jättelitet på magen men det stör mig! haha

kl

65504_438223069822_577224822_5342529_3782663_n.jpg

hade ingen bättre bild :angel:
30309_395142299822_577224822_4267427_827455_n.jpg

Har även haft det såhär, men har numer bara ringen i läppen

Har även haft kinder + ögonbryn + earl osv :D

Du passa ju skit fint i dina piercings spec den i läppen var snygg på dig.. Men autch vad hade du lyckats med när du blödde sådär!?

Hihi, förbereda och förbereda, bestäm dig, gå dit, förtrollas av den fantastiska hunken som ska sticka en nål i dig och fnissa som ett litet barn när den sitter där den ska :D ;)

Skämt åsido, jag hann inte förbereda mig särskilt, jag var inne o skulle boka tid varpå jag fick en dagen efter - Då var det bara o traska dit o göra't!

Man måste inte alltid tänka så mycket - Särskilt inte som piercinghunken ser ut som en halvgud och precis ska ta på mina tuttar :angel:

Lycka till! :D

Okej, jag kan väl tillägga att jag skrek en okristlig ramsa i samband med att smycket skulle i, varpå jag ursäktade mig med;
- Ooh gud, förlåt, vad ska tjejen i väntrummet tro nu? :eek: (det var en söt femtonåring med sin mamma)
- Haha, ingen fara, hon ska bara göra naveln, det är inte riktigt lika farligt ;)

Tyvärr har jag fått ta ur min älskade tutt-piercing, pga en långdragen infektion som inte gav med sig, och den växte igen på ett dygn :( (trots att jag haft den i nästan två år)

Men efter den här tråden är jag galet sugen på att göra en ny! :love:

fyller år nästa vecka och önskar mig en till bröstpiercing, lite hål i öronen och gärna en i läppen oxå :P

Och förberedelse är inget jag vet något om. Har gjort alla mina direkt, gått in på salongen och bara gjort direkt. Annars hinner man bli nervös juh :P

Är lite sugen på en bröstpiercing men är så jäkla feg...

inget att fega på.
De sticker till att göra, läker fort är så fina sen. Varför inte pryda något av det finaste på kroppen med lite bling-bling lixom :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 586
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 248
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Tillbaka