Piercingar

Sv: Piercingar

kl

Vilken piercingstorlek är den vanligaste? Vilken brukar man ha i början? Hur vet man vilken storlek man har? :p

Jag har:

1 i naveln (haft ca 6 år)
1 i tungan

Har haft monroe (plattan bakom växte in i läppen så måste till akuten och skära loss den :crazy:)
Har haft i "mitten av läppen" också och nedanför läppen på sidan :P

Kommer att ta tre skin diver piercingar vid nyckelbenet, ta om monroe, bröstvårtan och ev i nacken :)

Hejsan hoppsan alla glada..

Tycker att folk ska väcka liv i den här tråden igen.. In med lite bilder på era pecings vet jag och kanske på smycken med för den delen :)

Sedan har jag två extremt korkade frågor:angel:

Om man har ett smycke som är mycket mindre än hålet "drar det ihop sig" snabbt då? Tänker bara eftersom jag har ett som jag töjt mini lite nu pratar vi typ en halv mm och om jag skulle ha ett "vanligt örhänge" i..

Sedan tänkte jag på en sådan där ring med kula ni vet.. Måste man ha tång till dom? Och är dom krångliga? Har bara haft vanlig med bollar men tappar dom där j*vla bollarna jämt..

Mina piercinghål drar ihop sig efter ca 2 dagar, är nog olika från "kropp till kropp"

Nej, jag har aldrig haft tång till dem ringarna. Töjer bara ut dem lite lätt med en sax för att lättare få i kulan :)

Ringar kan vara väldigt krångliga att hantera men en låsringstång fixar biffen! Hundra spänn på claes ohlsson, helt klart vär det.

Kl*
Nu är jag frisk igen! Så jag antar att jag inte kommer undan piercingstudion länge till... ;)
Men nu har jag börjat fundera... Tycker ni att navelpiercing är nått man gör "när man får" liksom, inte senare i livet? Jag funderar över om jag liksom är för gammal för att göra den nu..? :crazy:
Och så undrar jag lite över när man kan tänkas göra nästa piercing? Är det så att piercing nr ett ska vara helt jätteläkt innan man kan göra en till, eller kan den vara "nästan läkt", eller vad säger ni? Känns som en lite dum fråga, men frågar man inte så får man ju inget svar, så... ;)
Jag vill ju göra några till, så därför undrar jag. Jag kan dock inte göra någon "synlig" piercing nu innan jul, då jag ska jobba extra på ett ställe där det är noll tolerans mot piercings. Men jag har ju två "osynliga" som jag vill göra, så en av dem ska jag ju hinna med tycker jag!

Man gör de man vill ha, och inte för "den piercingen gör man vid den åldern". En typ av piercing har ingen ålder ;)

Jag brukar se till att piercingen innan är någorlunda läkt (jag väntade som längst 1½ månad) innan man skaffar en ny, mest p.g.a den första ska hinna läka. Men det är min filosofi, och min tanke - hur andra gör och tänker struntar jag i! ;) Tycker att kroppen ska hinna läka hål ett innan den måste fokusera på att även läka hål nr två! ;)

Funderar själv på att börja göra osynliga piercings! :) Mest för att jag inte vill att min blivande chef ska kunna tvinga mig ta ut alla, lite kul måste man ha i vardagen :p

Ja, det har du ju faktiskt rätt i!

Ja, jag vill ju också att den första ska vara så gott som klar innan nästa görs, så att det blir en sak i taget för kroppen att läka liksom. Men det är ju det att det är rätt lång läketid på navelpiercings, och ja... Jag vill ju inte vänta jättelänge med nästa, eftersom jag vet några jag vill ha, och gärna vill ha alla nu på en gång... :angel:

Kl*
Ni som har piercat tungan, läppen eller ögonbrynet, hur känns det? Jag vet ju att det är individuellt, men jag har blivit liiite sugen på en i tungan (till mammas förtret), men bara tanken på att låta något sticka en nål genom den gör mig nervös ju! Eller ja, alla de där ansiktspiercingarna verkar av någon anledning läskigare att göra än alla andra :crazy: Läppen eller ögonbrynet lockar också, men jag vet inte jag...
Jag har dock gjort en i näsan en gång, men det är inte samma sak, på något sätt.

Har i läppen, och tyckte inte det gjorde så ont att göra den. Men jag är tydligen väldigt smärttålig, har jag fått höra från flera håll.

Jag vet inte hur smärttålig jag är, det beror nog helt på vilken form av smärta det är, så att säga.
Men det värsta med att göra i läppen/tungan tror jag är att man liksom ser allt. Och att jag har fått för mig att det är rätt "tjocka" delar att ta sig igenom, vilket leder till mer smärta..? (I min hjärna iallafall ^^).

Tror ni att piercaren klubbar ner mig, om jag ber snällt och har med ett baseballträ? :angel: :rofl:

Ni som har piercat tungan, läppen eller ögonbrynet, hur känns det? Jag vet ju att det är individuellt, men jag har blivit liiite sugen på en i tungan (till mammas förtret), men bara tanken på att låta något sticka en nål genom den gör mig nervös ju! Eller ja, alla de där ansiktspiercingarna verkar av någon anledning läskigare att göra än alla andra :crazy: Läppen eller ögonbrynet lockar också, men jag vet inte jag...
Jag har dock gjort en i näsan en gång, men det är inte samma sak, på något sätt.

Har i läpp och i tunga (2 st).

Jag kände ärligt talat inte ett piss när han stack igenom nålen, ett myggbett känns mer än att göra hålet! :p

Läppen kändes lite mer, men det var inte sådär "Ajfanvadontdetgjorde*liplip*" utan det var mer att man kände mer :p men som sagt; jag led inte :p

För ett år sedan hade jag snakebites, septum och labret.

Sämsta bilderna:
40559_1470235887437_1579800464_1132462_7822721_n.jpg

44398_1470236127443_1579800464_1132466_1839047_n.jpg

Nowdays kör jag på labret och cheeks!
47519_1484287038707_1579800464_1172333_4620731_n.jpg

Så egentligen är jag bara mesig då? :angel: Men om jag verkligen bestämmer mig så går det nog... Om jag har med mig någon som moraliskt stöd.. ^^

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 586
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 249
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka