Piercingar

Sv: Piercingar

hahahaha kanske de :p:banana:

Gick faktiskt dit i tisdag men då jobbade inte piercaren på grund av att dom håller på att bygga om:cool: Så blir nog nästa vecka :D

Hur går de för dig? När ska du skaffa någon då ;)

Fröken gnäll tant är tillbaka :p

Men har en liten fråga om piercingar som vandrar. Är de vanligt?

De är lite mer än en månad sedan jag gjorde min i targus och jag tror den är på väg att vandra neråt :eek: tycker de ser ut som om den är längre ner än jag mins att jag tog :eek: Men på baksidan är den som den har vart hela tiden...

Rolig tråd:laugh:
Jag har:
Septum 2,0mm
Medusa 1,2mm
Centrerad Labret 1,6mm
Tunga 1,6mm
Två "vanliga" i öronen 1,6mm
Töjningar i båda öronen 12mm

Vill ha:
Smiley (MEN! Jag snusar. känns inte så smart med smiley då)
Earl, nu när jag är inne på att ha alla piercingar centrerade i ansiktet;D
Diverse intimpiercingar;D

75358_1433690735923_1642569783_906469_7825650_n.jpg

Sjukt ful bonusbild där jag inte har alla piercingarna;)
39557_438572892474_709742474_5358310_8286213_n.jpg

Senast ändrad:

Min kamera är ju pajj så jag har bara webcambilder för tillfället;)

Lite random piercingar i öronen + 1 conch
22mm lobes
1.6mm septum
1.2mm smiley
1.6mm venoms

180649_499351957772_719487772_6234433_2881491_n.jpg

180167_499583827772_719487772_6238392_4534387_n.jpg

179237_488300942772_719487772_6083605_7686869_n.jpg

Hittade ingen nyare bild på venomsen
ddddddd_66929645.jpg

KL*

Börjar bli duktigt nervös nu.. Ska göra båda tuttarna på fredag. :D Hade det inte varit så att jag får dem i försenad födelsedags present av en kompis hade jag nog väntat ganska länge till med att göra dem. Har dock snackat om att göra dem i ett år nu..

Iaf, har letat runt efter koksaltlösnings receptet men inte hittat det någonstans. Någon som kan dela med sig?

Hur läktes era? Tog det 6-12 månader som det står överallt? Tycker det känns som väääldigt lång tid.

Har fått höra att man inte kan ha bh på sig första tiden, hur länge är detta? Har dock en kompis som kom på det bästa.. Han tyckte jag skulle ta en bh och klippa hål på den :D

Tacksam för svar :laugh:

Koksaltlösning:
Lös ett kryddmått (= 1 ml) vanligt salt i en deciliter ljummet vatten

Man brukar dock få med rengörningsvätska av piercaren (om denne nu är seriös :p)

Jag är så avis på er som klarar tänderna med piercing i läppen :cry:

Carat - Åtminstone ett recept. Jag har aldrig fått med vätska. Men skötselråd och recept på koksaltlösning...

lethal_smile: Kör bara kör ;)

Jag ska gå få min fixad är bara det att jag har vart där typ 4 gånger nu och antingen har han vart sjuk eller så har dom byggt om eller nått men nu jävlar hoppas jag att jag får de gjort i veckan ;)

Hmmm...funderade på att ta mig en tur i veckan...
Men nu har jag fått beslutsångest. Tutte eller läpp?? :confused:
Skulle helst vilja göra båda, men efter ett impulsivt IKEA besök som slutade som vanligt med mycket mer än vad som var planerat och en stundande elräkning så kan jag inte komma på en giltlig förklaring till att lägga massa pengar på ppiervings :/

Hmmm...funderade på att ta mig en tur i veckan...
Men nu har jag fått beslutsångest. Tutte eller läpp?? :confused:
Skulle helst vilja göra båda, men efter ett impulsivt IKEA besök som slutade som vanligt med mycket mer än vad som var planerat och en stundande elräkning så kan jag inte komma på en giltlig förklaring till att lägga massa pengar på ppiervings :/

Tutte eller läpp?? :

Tutte såklart:D:banana:

Hahaha känns som jag hat tjatat länge om min nu utan att den har blivit av :p

Äh johan är bara dum och är aldrig där så blir ju aldrig av :p Funderar på till någon annan studio fast dom e ju dyrare och stänger tidigare.. Idag har dom stängt så då kan man inte heller gå :(

Jag har haft i läppen, som jag tog själv, men efter ett tag så tog jag ut den p.g.a mitt arbete!
Jag har i tungan (längtade efter den i 5 år!) haha.
Sen har jag 7 i öronen, 3 i vardera i snibben, och en i "brosket".
Är sugen på o göra i bröstet!

KL

Jag har i naveln men visar inte bild då den ser förjävlig ut, jag tog med pistol och... ja, gör inte det är ni snälla!:cool:

Skuggan_

Men... Hur lyckas man göra i naveln med pistol!? Det känns ju väldigt... Otympligt? Och oseriöst...
Men så är ju jag en motståndare av pistol och var dutti och gjorde mina "vanliga" med kanyl också - hos piercaren förstås.
*Kan inte släppa pistol+navel-grejen...*

Kl*
Funderar på att göra om min i näsan... Jag fick veta sist att man kunde ha en såndär söt lite plopp i från början nu (sist fick jag välja mellan ring eller stav). Så, ja, nu funderar jag på det igen. Men det känns som att det kommer vara ännu obekvämare att ha i en skruvplopp än en stav/ ring!?

Så skulle jag gärna vilja ha sådana där, vad det nu heter.. Skindivers? Anchors? Hm, ja, den med en platta inunder skinnet. Men det ser ju ut att göra ont! :eek::grin:

Och på tal om saltlösning:
Där jag går får man alltid med "tvättmedel" till sina piercings. Lite olika är det ju iofs: Munskölj om det är piercing vid munnen, speciell tvål om det är under nacken och en tvätt om det är ovan nacken (men inte i läpp/mun alltså).
Och i foldern om skötselråd står recept på saltlösning och mjukgörande/ uttorkande medel man kan ha om man får besvär.
Jag kommer aldrig kunna gå till nån annan och pierca mig, de tar så bra hand om en där! Är noga med att man inte ska vara rädd att komma om det blir något konstigt med det och att man helst ska komma på återbesök 2 veckor senare bara för att få en extra koll och hjälp.
(och så är de ju så snygga... :angel:;))

Jadu säg det... Jag gick till en smyckes butik som gör alla möjliga sorters piercingar och dem gjorde med pistol. Först var den jättebra och nu kan man se stången igenom huden om man kollar noga:crazy::cool:

Därför avråder jag starkt att ta navelpiercing med pistol, det går åt helsike.

Skuggan_

Men usch vad trist!
Jag har också en i naveln och två av mina vänner hade med men de började vandra, så jag är rädd att min ska göra detsamma.
Men den ena vet jag skötte sin jättedåligt (pillade med otvättade fingrar när hon jobbat med grisarna och så) men den andres hade läkt fint och blev dum först när hon började jobba i stallet.

Men jag har två som inte haft problem alls vad jag vet, så jag får ha dem som förebilder ;)

Jo, det är ju fint. Funderar dock på att gå över till ring. Har aldrig gillat stav mest, men såg en tjej på badhuset härom veckan som hade ring och jag gillade vad jag såg. :)
Gaaah!! Ännu mer beslutsångest :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 586
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 248
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka