Pfiff Amaretto

Sv: Pfiff Amaretto

Ja min var hal, var slätt läder.

Den så ut så här:

Digitalabilder933.jpg

Är en 05:a.

Ojdå, gjorde dom, så dom passar inte runda hästar då???

Beror nog på hur rund ;) din häst är..min frieser är helt rund och har ingen manke...mitt halvblod är oxå rund men har ca en bomvidd mindre än friesern....och lite mer manke..ingen kunde ha vid bom..tvivlar på att nån av dom kan ha x-vid hellerDå jag fick in hela handen fram ;)

Senast ändrad av en moderator:

Ja min var hal, var slätt läder.

Den så ut så här:

Digitalabilder933.jpg

Är en 05:a.

finns den i bomvidd 5 ??

Såg detta på en återförsäljares sida
Bomvidd: 1 (normal mot smal), 2 (normal), 3 (vid) ca 100 grader, 4 (extra vid) ca 110 grader.

ja jag har då inte sett att den ska finnas i bomvidd 5 = XX-vid
Men vickis- pajala tror inte sadeln passar ändå ;)

ja jag har då inte sett att den ska finnas i bomvidd 5 = XX-vid
Men vickis- pajala tror inte sadeln passar ändå ;)

nix det gör den INTE har prövat den bakoch fram upp och ner och rätt väg oxå :p :p och jag får den inte att sitta som den ska så nu åker den hem till magasinet igen och jag ger mig ut i djungeln igen:D :D

ja du vet vilka märken jag tipsat om och vilka bomvidder.

ja du vet vilka märken jag tipsat om och vilka bomvidder.

jepp har mejlat dig och frågat en grej

men nu ska vi inte uppta hela tråden :p utan bara hoppa att TS häst kan ha en pfiff amaretto :bump: :bump: :D

Jag har en Amaretto och tycker som de flesta andra här att den är skön att rida i och prisvärd.

Dock så upptäcktes det vid omstoppningen att bossorna var olika stora!
Sadelmakaren påstod att Pfiff saluförs som en tysk kvalitetssadel men tillverkas i öststaterna. Ingen fel på läderkvaliteten men hantverket är lite slarvigt. Det gick dock att rätta till bossorna så nu är den jämn och fin.

Annars så tycker jag att man får mycket sadel för det priset. Min är absolut inte hal!

Samma för mig.

Hoppas verkligen inte man hamnar "uppe på" hästen...
Vill känna att man kommer nära och rider med hästen.

SÅ IN MED BILDER :D :bump: :banana: :bow:

Åh de är underbara att rida i. Jag satte mig i den och tänkte direkt, det här är min sadel! Man sitter verkligen på plats i den! Dock kan jag också känna att man hamnar lite "uppe på" hästen. Men det kan bero lite på hur de sitter och beroende på vilken häst man har.

Jag har en Amaretto. Älskar den sadeln. Den ligger jättebra och är superkön att rida i och ger en korrekt sits. Dessutom är den rätt mjuk att sitta i vilket var viktigt för mig när jag köpte ny sadel eftersom jag opererat ryggen. Har tidigare ridit i Zaldi, Wellington, Dominus, Edinburgh och en som jag inte kommer på namnet på just nu. Och ärligt talat så är min Pfiff sadel skönast av dem alla även om de flesta av de tidigare sadlarna kostade betydligt mer. Kan absolut rekomendera den.

Här är min häst som den ligger bra på.
14.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en Amaretto. Älskar den sadeln. Den ligger jättebra och är superkön att rida i och ger en korrekt sits. Dessutom är den rätt mjuk att sitta i vilket var viktigt för mig när jag köpte ny sadel eftersom jag opererat ryggen. Har tidigare ridit i Zaldi, Wellington, Dominus, Edinburgh och en som jag inte kommer på namnet på just nu. Och ärligt talat så är min Pfiff sadel skönast av dem alla även om de flesta av de tidigare sadlarna kostade betydligt mer. Kan absolut rekomendera den.

Här är min häst som den ligger bra på.
14.jpg

Håller med. Underbar häst förresten=)

Min häst är ganska lik din i rygglinjen... så den kan nog passa :)
Tack för att du satte in en bild :bow:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 605
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 034
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 654
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar