Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ojdå, gjorde dom, så dom passar inte runda hästar då???
Ja min var hal, var slätt läder.
Den så ut så här:
Är en 05:a.
finns den i bomvidd 5 ??
Såg detta på en återförsäljares sida
Bomvidd: 1 (normal mot smal), 2 (normal), 3 (vid) ca 100 grader, 4 (extra vid) ca 110 grader.
ja jag har då inte sett att den ska finnas i bomvidd 5 = XX-vid
Men vickis- pajala tror inte sadeln passar ändå
ja du vet vilka märken jag tipsat om och vilka bomvidder.
Jag har en Amaretto och tycker som de flesta andra här att den är skön att rida i och prisvärd.
Dock så upptäcktes det vid omstoppningen att bossorna var olika stora!
Sadelmakaren påstod att Pfiff saluförs som en tysk kvalitetssadel men tillverkas i öststaterna. Ingen fel på läderkvaliteten men hantverket är lite slarvigt. Det gick dock att rätta till bossorna så nu är den jämn och fin.
Annars så tycker jag att man får mycket sadel för det priset. Min är absolut inte hal!
Hoppas verkligen inte man hamnar "uppe på" hästen...
Vill känna att man kommer nära och rider med hästen.
SÅ IN MED BILDER
Jag har en Amaretto. Älskar den sadeln. Den ligger jättebra och är superkön att rida i och ger en korrekt sits. Dessutom är den rätt mjuk att sitta i vilket var viktigt för mig när jag köpte ny sadel eftersom jag opererat ryggen. Har tidigare ridit i Zaldi, Wellington, Dominus, Edinburgh och en som jag inte kommer på namnet på just nu. Och ärligt talat så är min Pfiff sadel skönast av dem alla även om de flesta av de tidigare sadlarna kostade betydligt mer. Kan absolut rekomendera den.
Här är min häst som den ligger bra på.