Peppa bebis!

Sv: Peppa bebis!

usch va jobbigt du har det ! Som så många andra sagt förut, se till att du får hjälp! Kräv hjälp nu! Du kommer inte orka annars!

hade själv massor av värkar i flera dygn innan min första son föddes... sen när barnmorskorna äntligen startade förlossningen var jag helt slut och det höll på att gå illa...

stå på dig nu och se till att de hjälper dig!

Massor av styrkekramar och lycka till !!!!
 
Sv: Peppa bebis!

*nojjig Jenny*

Har inte hört något på ett par timmar nu....:eek:

*håller tummarna*
 
Sv: Peppa bebis!

Jag hade inte kunnat skrivit det tydligare!

Har nu sträckläst tråden och för varje inlägg har jag känt hur det pyrt och nu är jag stridsberedd.


Trodde jag skulle hinna fram till ytterligare ett inlägg från TS där det stod att de plockade ut ungen för att det visade sig bli akut, men som tur är finns inget sådant inlägg.

Jag har lite för många gånger irl fått ta del av historier där det blivit bråttom att plocka ut ungen för att ansvariga dröjt in i det sista trots att mamman haft tydliga problem de senaste dagarna.

Jag fattar inte detta och drar till med klyschan: "För vad betalar vi skatt?".

Hade inte TS dessutom bara ett par veckor kvar till bf?
 
Sv: Peppa bebis!

men herregud....nu tycker jag att du åker in och vägrar åka därifrån förräns du fått hjälp! det är inte vettigt det där att gå omkring i det tillståndet i flera dagar
 
Sv: Peppa bebis!

Du är söt du duttan! :love: Skrattar lite trotts eländet när jag läser ditt inlägg.

Jag lyckades somna en vända förut (i badkaret, tur mamma är här) trotts värkarna, så jag ska ge det en natt till. Jag känner hur lillsnöret bufflar runt där inne mellan värkarna (just nu har hon hicka, försöker övertala henne att hicka inte är kul, om hon kommer ut ska jag klappa henne på ryggen så det försvinner). Bricanylen har jag gett upp, stilnocen skiter jag i ikväll, kan jag inte somna ringer jag hellre förlossningen igen.

Har det inte hänt något i morgon så åker jag och sätter mig på förlossningen, då åker jag inte hem fören bebisen är ute.

Jag blir uttröttad av deras nonchalans, men känner mig ändå relativt trygg här hemma då jag har mamma med mig hela tiden. Sambon är så nervös så han till och med stryker strumpor för att ha något att göra så honom kan man inte prata med. :angel:

Nu är jag dessutom så trött i kroppen och skallen att om jag inte somnar inatt så är det ett mirakel.

Blir på lite bättre humör var gång jag öppnar den här tråden, känns inte fullt lika meningslöst när man får pepp och stöd från er. :bow:
 
Sv: Peppa bebis!

Hade inte TS dessutom bara ett par veckor kvar till bf?

9 dagar ganska precis. Är beräknad till 10/11.

När jag pratade med MVC i min komun idag fick jag tala med en jättetrevlig kvinna (som tyvärr inte kunde göra mycket för att hjälpa) och hon tyckte det var lite lustigt att de gett mig bricanyl istället för något värkstimulerande nu när det inte är långt kvar.
 
Sv: Peppa bebis!

9 dagar ganska precis. Är beräknad till 10/11.

När jag pratade med MVC i min komun idag fick jag tala med en jättetrevlig kvinna (som tyvärr inte kunde göra mycket för att hjälpa) och hon tyckte det var lite lustigt att de gett mig bricanyl istället för något värkstimulerande nu när det inte är långt kvar.

9 dagar?!

Ligger ungen rätt? Är din kropp redo? Isf förstår jag inte resonemanget med att låta dig lida och tröttas ut (för det låter som du inte mår så bra).
Känns som du lika gärna hade kunnat varit grottkvinna för inte får du lida mindre för att det råkar vara 2007.
 
Sv: Peppa bebis!

Bebisen är fixerad och har vart i över 6 veckor, skattad vikt på 2800 gram så hon ska klara sig alldeles utmärkt utanför magen.

Jag förstår faktiskt inte heller, men var gång jag ringer till förlossningen så talar de med mig som om jag vore handikappad. De är ganska duktiga på att påtala att jag faktiskt inte alls har så ont än.
 
Sv: Peppa bebis!

Prova ring Nyköping istället.
Jag födde båda mina barn där. Eskilstuna är inte kul.

Hoppas bebisen slutar envisas nu och kommer ut!
 
Sv: Peppa bebis!

Jag har hört många negativa kommentarer om Eskilstuna faktiskt.
Min syster berättade idag om mardrömsupplevelser därifrån då hon både haft sin praktik och förlöst där.
 
Sv: Peppa bebis!

Men herregud:eek:

Jag tycker du är stentuff som orkar skriva ens!

Men jag blir så förbannad, varför lägger de inte in dej så du kan få epidural och få sova:eek:

Min son tog också tid på sig 78 timmar...när jag inte sovit på tre dygn föreslog en ängel epidural, jag frågade hur lång tid det skulle ta innan den verkade, sen sov jag:love:

Som du säger själv i morgon åker du dit men inte hem innan du har bebis i famnen:love:

Peppar i massor:banana::banana::banana::banana:

Du är absolut ingen mes!!!!!

De flesta upplever inget som liknar det du upplever nu, känn dig som stålkvinnan istället, för du klarar det eller hur.
 
Sv: Peppa bebis!

Bebisen är fixerad och har vart i över 6 veckor, skattad vikt på 2800 gram så hon ska klara sig alldeles utmärkt utanför magen.

Jag förstår faktiskt inte heller, men var gång jag ringer till förlossningen så talar de med mig som om jag vore handikappad. De är ganska duktiga på att påtala att jag faktiskt inte alls har så ont än.

och det är DÅ du ska lämna över telefonluren till din mamma så hon får skälla lite på dem...
man orkar faktiskt inte prata med folk som inte lyssnar när man har ont - så är det bara och att påstå att du inte har ont är ju horribelt!! :eek:
 
Sv: Peppa bebis!

be din mams prata för dig... skrik lagomt i bakgrunden... yla lite " det gör ont det gör ooont" a la Lena PH ;)

skitförlossning som motarbetar och förminskar gravida... som om dom vet mer... för fanken dom ska ju underlätta och stötta inte låta kvinnor plågas så länge dom bara kan....
 
Sv: Peppa bebis!

Prova ring Nyköping istället.
Jag födde båda mina barn där. Eskilstuna är inte kul.

Precis min mening, jag har sagt att även om jag skulle råka befinna mig i E-tuna när det drar igång så åker jag inte dit. Tar hellre motorvägen ända till Södertälje om det skulle vara så...........
 
Sv: Peppa bebis!

Hrm, jag tycker Eskilstuna har varit bra..?

Enda dåliga var en snorkig BM som tyckte "det är ju bara att härda ut" när jag skulle sys och hoppade högt reflexmässigt av stygnen. Väldigt lätt att säga när man inte ligger uppsprättad med benen i vädret :mad:
 
Sv: Peppa bebis!

Hrm, jag tycker Eskilstuna har varit bra..?

Enda dåliga var en snorkig BM som tyckte "det är ju bara att härda ut" när jag skulle sys och hoppade högt reflexmässigt av stygnen. Väldigt lätt att säga när man inte ligger uppsprättad med benen i vädret :mad:

Jag har inte fött där själv men varit med på en förlossning och hört otaliga skräckhistorier varav en med dödlig utgång för barnet så jag är väldigt anti E-tuna.
 
Sv: Peppa bebis!

Jag blev skickad dit 2 ggr under första graviditeten för observation.
Bara miljön gör ju att man mår dåligt.
Brunt och oranget överallt.

Nyköping känns mycket hemtrevligare.

Under andra graviditeten tänkte jag ge E-tuna en ny chans så vi åkte dit på studiebesök. Men det kändes lika hemskt då.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 962
Senast: Karminnie
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 716
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 174
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp