Peppa bebis!

Sv: Peppa bebis!

Jag tror dig. De flesta säger att Nyköping är bättre. Jag önskar att jag hade åkt dit första gången. Vi åkte till E-tuna andra gången av bekvämlighetsskäl, då vi hittade bäst där. (I efterhand var det ju tur att vi åkte dit andra gången, annars hade jag födit i bilen :crazy:). Hade dock inte så mycket emot E-tuna mer än att det var synd att vi inte fick ta emot besök andra gången.
 
Sv: Peppa bebis!

Knapplån

Hmm stackare. Jag tyckte jag hade det långt och utdraget. Fick värkar halv fem på onsdagsmorgonen och då onda sådana. Hade vrkar tja tio minuter emellan ungefär från början. På kvällen hade jag en fem minuter. Hade väldigt in och de tyckte jag skulle åka in de på förlossningen alltså. VAr då väldigt trött. De kollade hur öppen jag var. Var då öppen 1 cm... Jippie tyckte jag. De la in mig för natten då jag var väldigt medtagen.

Fick då värkavstillande och smärtstillande. Lyckades sova. PÅ morgonen då inget hade hänt så skrev dem ut mig. DÅ hade jag inte den snälla bm som på natten utan en sur en. Hon sa att när det var dags visste jag.... Ha tjo flöjt inte visste jag när det var dags... Men men vi åkte hem. Men fick åka in igen några timmar senare. Var väl hemma vid tolv och vid halv fem var jag inne igen. DÅ hade jag defenitivt skitont... Denna gången var jag öppen 3-4 cm så då fick jag stanna. Vid halv åtta var jag helt öppen och en timme senare var han ute... Tog nog fem minuter att få ut honom, men jag fick inte krysta förräns efter en timme. HÄrligt.... :mad:

Det är hemskt att ligga med krystvärkar och inte få krysta. Med detta vill jag säga att ungen kan komma fortare än vad du tror. Jag hoppas det sätter igång snart för dig. Men tycker det är dålig stil att de inte tagis in dig och där kan de ge dig mer smärtstillande så du kan sova. De hade mig ju inne efter så kort tid för att jag var trött. Men men det låter som mitt förlossnongsställe tar bättre hänsyn till patienterna... Men lycka till och jag håller tummarna för dig.
 
Sv: Peppa bebis!

Knappen.

Inatt har jag inte sovit mer än tio minuter. Men nu jävlar börjar det hända grejjer. Värkarna strålar ned i benen och jag spyr som en vattenspridare. Mamma har lallat om mig hela natten.

Om en halvtimme ska vi ringa Förlossningen, vi tänkte vänta tills sambon vaknar.

Idag ska jag in. Punkt slut! Jag åker inte hem fören mitt gryn är nedpackat i bilbarnstolen.

Nu ska jag ta ett bad sista halvtimmen innan vi ringer, tänkte snygga till mig. (yeah right!) :angel:

Och tack, snälla, underbara ni för allt pepp! Det hjälper verkligen. :love:
 
Sv: Peppa bebis!

Jaha.

Jag är välkommen till Eskilstuna för att få sova. Ikväll.
Norrköping tar gärna emot mig för en undersökning i eftermiddag.

Men helst av allt vill ingen se röken av mig fören jag är nere i 3 minuters värkar.

:cry:
 
Sv: Peppa bebis!

Men kanske bäst att åka till norrköping då. Du måste ju få HJÄLP!:mad:

Eller kanske ringa till Södertälje? Eller blir det för långt att åka dit?

massor med peppande tankar!:banana:
 
Sv: Peppa bebis!

Var det inte Nyköping det hintades om tidigare?

Välkommen för att sova - *pyttsan* - du ska väl inte sova heller, du ska föda barn!

Jag kan bara hålla tummarna att allt går bra! Lycka till!
 
Sv: Peppa bebis!

Då åker du till Norrköping och så tidig "eftermiddag" som du bara tillåts!

Nu får dina anhöriga spela ut sina kort om hur lite du sovit etc. Du måste få VILA! (Eller ännu hellre föda...)
 
Sv: Peppa bebis!

Men du, de kan ju inte veta om du har treminutersvärkar. Det kan du ju iallafall säga att du har, sedan kan ju inte du råför att de klingat av när du väl kommer fram men då har du givetvis så ont att du inte kan stå på benen och din kära mor sprutar eld bara de hintar om at du ska hem igen.........

Nu får de baskemej ta hand om dig, såhär kan du ju inte fortsätta att ha det. Skickar all styrka jag kan till dig och hoppas att du snart får snusa bebis!
 
Sv: Peppa bebis!

Jag lider verkligen med dig. Min förlossning tog tre dygn och då hann jag bara öppna mig till 7 cm innan det blev akut snitt. Det visade sig att sonen låg fel med huvudet trots fixering och det var därför det var så långdraget. Men till skillnad från din förlossningsavdelning så var min snäll nog att ta in mig på andra dygnet så att jag skulle få sova och få övervakning. Fick ryggbedöving och värkstimulerande när jag var öppen 4 cm så att jag skulle få chans att sova och orka med en förlossning. Tycker det låter riktigt grymt det du får gå igenom.
 
Sv: Peppa bebis!

Men helst av allt vill ingen se röken av mig fören jag är nere i 3 minuters värkar.
:cry:

Jag kände inte ens hälften av mina värkar (kom dom fram till efter mätning).
Så du kan ha tätare värkar än du tror!

ÅK!! Så snart du kan/får !
 
Sv: Peppa bebis!

Knappen.

Inatt har jag inte sovit mer än tio minuter. Men nu jävlar börjar det hända grejjer. Värkarna strålar ned i benen och jag spyr som en vattenspridare. Mamma har lallat om mig hela natten.

Kanske kan hoppas att kräkandet är ytterligare ett tecken?
Jag spydde som en vattenspridare jag med, då var det inte långt kvar! Först då när dom såg hur jag spydde tog dom sig en titt där nere och i stil med "oj då".

Hoppas att när jag kommer tillbaka från lite jobb idag så kan man läsa att du är inne och får hjälp.
Stackars duktiga (o)Duglig, du har verkligen fått kämpa!
 
Sv: Peppa bebis!

*kl*
Hoppas att hon är där inne nu! Och att de tar riktigt väl hand om henne.:mad: Det borde inte få gå till så här..
 
Sv: Peppa bebis!

Jaha.

Jag är välkommen till Eskilstuna för att få sova. Ikväll.
Norrköping tar gärna emot mig för en undersökning i eftermiddag.

Men helst av allt vill ingen se röken av mig fören jag är nere i 3 minuters värkar.

:cry:

Då tycker jag att du "har" treminutersvärkar när du pratar med dem i telefon, åker in och då kan de ju ha tonat av något. Men att de varit tätare under flera tillfällen innan ni åkte in. Vita lögner FÅR man dra när det gäller sånt här. :mad:

När du är inne så får du spela över, det får man göra. Även om det inte GÖR skitont, så SÄG det. Överdriv lite. Kan låta elakt, men jag tycker det är DE som är elaka mot dig. Du kan inte gå så här i 8 dagar till, det måste de väl haja??!!

In o pluppa ut bebis nu!!! :banana:
 
Sv: Peppa bebis!

Knapplån, när jag spydde så var det för att barnet passerade spinea och då är det nära utgången och vrider sig, så jag tycker du ska ringa dem och säga att du spyr, om du inte redan åkt in! De vet dessutom att det är vanligt att må illa i det skedet! Och på mig drog det bara i benen eller ryggen när det var mycket nära!
 
Sv: Peppa bebis!

Var det inte Nyköping det hintades om tidigare?

Nyköping har jag blivit avråd av BM att åka till, pga att jag har en liten bebis så är det troligast att de skulla skicka mig raka vägen till E-tuna. Men med nya viktskattningen på bebisen så kanske det ser annorlunda ut, ska faktiskt ta och ringa dem genast.

Jag har faktiskt fått sova lite. Efter att ha brutit ihop totalt i morse och grinat en timme på golvet (som en snorunge, jag vet. :angel:) knölade jag i mig en sömntablett och bricanyl, och fick sova till tolv. Så det blev ett par timmar iaf. Jag har värkar trotts bricanylen men det är bara de allra kraftigaste som känns - alltså har jag hela 30 minuters vila emellan nu, det är rena rama drömmen. :love:


Min stackars mamma har somnat på soffan, själv försöker jag vila så gott jag kan nu medans bricanylen värkar. Så fort sambon är hemma från jobbet ska vi åka till Norrköping för undersökning och se vad de säger. Funderar på att ta med handbojor och kedja fast mig vid sängen när vi väl kommit dit.

Fysiskt känner jag mig ganska pigg just nu, men skallen är knäckt!
 
Sv: Peppa bebis!

huvva... :( tycker så synd om dig som plågas... man kan ju tappa självkänslan för mindre om man själv inte är den som känner sin kropp bäst vem fan e man då?

Om du spyr kanske bebbe är långt ner snart säger hon "tittut va fanken gör du hemma fortfarande morsan" ;-)

och sova det fick ju jag med göra... inte för att man sover om man vet man ska föda dagen efter liksom... morfinen gjorde mig dock lagomt lullig (nyårsafton) hehe.
Men antar dom vill man ska va utvilad? (bra resonemang, kör slut dig själv hemma, kom hit SOV... sen kanske du kan få föda...)
 
Senast ändrad:
Sv: Peppa bebis!

Klockan nio är jag välkommen in till Nyköping. Jag kommer spendera natten där... minst.

Ska ta mig en promenad och hoppas det kan dra igång något.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 962
Senast: Karminnie
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 716
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 174
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp