Peppa bebis!

Sv: Peppa bebis!

Ring till förlossningen!
Och dra upp "ohälsor" osv. (så gjorde jag så vi skulle få enskilt rum och sambon sova med mig på förlossningen osv)

Dom är ju skyldiga kolla läget i varje fall "down there"....
 
Sv: Peppa bebis!

Men jisses :crazy: Är det inte dags att de hjälper dig snart! :eek: Jag blir trött bara av att LÄSA om dig... Lycka till nu!
 
Sv: Peppa bebis!

Ring till förlossningen!

Har suttit i telefon halva morgonen, först ringde jag förlossningen, de ansåg att jag likagärna kunde ringa till MVC i min hemkomun om det bara gäller en undersökning. Så jag ringde, fick prata med min BM och tyvärr... det finns ingen tid, hälften av styrkan är borta så de har helt enkelt inte tid att ta in mig för en undersökning. Blir ombedd att ringa Eskilstuna igen, och de tycker fortfarande att det är MVC i min hemkommun som ska sköta den kontrollen - de anser att det är onödigt för mig att åka så långt för en undersökning när de riktiga värkarna inte kommit igång.

:cry:

Nu håller jag på och tvättar, försöker röra mig så mycket som möjligt för så fort jag sitter eller ligger ned så känns det som att ryggen ska gå av. Det värsta är inte att det gör ont, utan att jag är trött! utmattad! Inatt har jag sovit i 3 timmar och de stackars timmarna höll jag min stackars sambo vaken då jag mumlade och svor i sömnen. :crazy:

Samtidigt som jag tycker lite (okej ganska mycket) synd om mig själv så känner jag mig som världens mes. Miljontals kvinnor har gjort det här innan mig och jag grinar innan jag ens kommit in i förlossningssalen.
 
Sv: Peppa bebis!

Fast miljontals kvinnor gick inte omkring i 4 dagar i det där tillståndet. Det ÄR faktiskt lite extra synd om dig *klappar om*

Jag har ju bekanta som inte ens hunnit hemmifrån innan det varit klart...
 
Sv: Peppa bebis!

vet hur du känner det. jag var så sjukt trött att barnmorskan fick mjölka mina tuttar och ge dottern andra natten för jag orkade inte hålla ögonen öppna... och det gör ont att bli igångmjölkad... men jag SOOOV :angel: (dottern kunde inte suga så bra pga fostervatten hon svalt)... dottern var rosslig och hungrig och skrek som en stucken gris 3 första dygnen på natten ringde vi barnmorskorna och sa "ta ungen" :angel: så vi fick sova... dom frågade "får vi ge ersättning" och jag svarade "ge vad som helst bara vi får sova" :angel:

SÖMN är underskattad tills man kommer till det stället du är nu....

Är det pinvärkar bara eller gör dom ngn nytta tro? Min mamma hade pinvärkar 14 dagar med mig i magen sen blev hon igångsatt.... hur långa är värkarna? Hur känns dom?

Jag kan beskriva hur jag upplevde det... men om du inte har sånna (än) kanske du går och gömmer dig :rofl:
 
Sv: Peppa bebis!

Jag tycker att detta låter helt vansinnigt !

Man kan inte ha värkar på det viset du har i flera dygn - utan att få vettig hjälp.

Varför vill de inte hjälpa till att sätta igång förlossningen ?
Är det mycket i förtid ?
Är det verkligen värkar - det kanske är nån annan sorts smärtor ?

Det är ju väldigt orimligt att du skall orka en förlossning om du inte har sovit på flera dygn.

Jag skickar en kram och nå't smärtlindrande och sövande - alternativt nå't som får bebin att komma ut..
 
Sv: Peppa bebis!

OM värkarna gör någon nytta vet jag faktiskt inte. :crazy: Men det gör oooooooooont! Skär som knivar i ryggen och jag går som en anka för hela magen drar ihop sig. Värkarna håller i sig i mellan 40 - 60 sekunder. Hur det känns kan jag inte riktigt förklara, som mensvärk fast... en miljon gånger värre. Periodvis slakar det av och är överlevnadsbart men för det mesta är det ren pain in the ass.

cirkus: BF är om 9 dagar, så speciellt mycket förtid är det ju inte. När vi vart inne på CTG så säger de att det mycket riktigt är värkar, men inte tillräckligt täta för att vi ska få stanna kvar.

Nu känns det mest som att jag skiter i vad det är, för jag orkar inte mer snart! Jag vet ju så väl att det kommer att bli värre, och jag är livrädd för att jag kommer bryta ihop innan vi nått dit.
 
Sv: Peppa bebis!

*lider med dig*

Hoppas det sätter fart idag, om du inte tjatat dig in till förlossningen :angel:

Jag var bara vaken en enda natt och jag kände att jag knappt orkade med utdrivningsskedet, och du som inte har sovit på flera.
Jag avundas dig inte.

Har dom kollat så allt "står rätt till", jag skulle vara jätteorolig när det dragit ut så mycket på tiden.

Lycka till!
 
Sv: Peppa bebis!

Vi var inne i Tisdags och gjorde ultraljud och kollade flödet (Min BM hoppades på att de kanske kunde hitta något som ursäktade en igångsättning) men allt är precis som det ska, tip top!

Tjata på förlossningen verkar tyvärr helt lönlöst, så jag ber till Buddah, Gud och den stora Haägen-dazs-Gudinnan att jag snart kommer igång ordentligt.
 
Sv: Peppa bebis!

Har du fått sova något än då?

Kan inte risken bli att dom måste snitta dig i slutändan pga. att du inte orkar gå igenom en förlossning?
Det borde väl vara ett bra argument för igångsättning...

Men har dom redan "bestämt" sig är det nog svårt.
 
Sv: Peppa bebis!

har den blivande pappan provat att slå näven i bordet? det kan ha effekt... åk in och vägra åka därifrån? att ha sådär ont i flera dar är ju så uttröttande att det är risk du inte kommer att orka igenom hela förlossningen...

en kompis till mig hade så ont att hon satt och grät emellanåt hemma hos oss när dotten fyllde år - hon blev efter lite peppning från oss (mest åt den blivande pappan) inlagd och jag vet inte vad hon fick men någonting så hon kunde sova ialla fall i ett par dar...
 
Sv: Peppa bebis!

Inatt fick jag sova 3 timmar, trotts Bricanyl och bubbla stilnoct. Natten innan det sov jag förvånadsvärda 8 timmar. Innan det har jag knappt sovit något alls. Inne på 5 Dygnet nu så det börjar bli tröttsamt.

Jag har tyvärr inte så många argument att använda, även om jag ska komma ihåg att ta upp detta med snitt nästa gång jag ringer förlossningen. Jag kan ju ingenting om sånt här. Jag borde läst på bättre så kanske jag vart mer förberedd. :o
 
Sv: Peppa bebis!

har den blivande pappan provat att slå näven i bordet? det kan ha effekt... åk in och vägra åka därifrån? att ha sådär ont i flera dar är ju så uttröttande att det är risk du inte kommer att orka igenom hela förlossningen...

Jag har svårt att se att sambon skulle ställa sig bakom mig. Han är en ängel och världens snällaste men tyvärr nickar han instämmande till vad läkarna säger. "De jobbar ju med de här så de vet säkert bäst". :crazy:
 
Sv: Peppa bebis!

Jag tror inte dom snittar i onödan, men du kan ju använda det som argument, att du är rädd att inte orka.

Man kan inte vara förberedd på allt, detta var ju inget du kunnat förutse!

Men sen orkar man ju alltid mer än vad man tror, så du kommer säkert att klara detta jättebra ändå.

Även om du inte kan sova kanske du kan vila mycket (kanske du redan gör) några fler råd har jag nog inte att ge!

Mer än att KÄMPA PÅ!!
 
Sv: Peppa bebis!

Jösses det låter ju hel kämpigt det där :eek:
Hoppas verkligen det inte drar utpå tiden längre nu.

Om inte din sambo är så bra på att bita ifrån, är din mamma bra på det då? eller hon kanske är lite väl långt bort?

*tummarna hålls hårt* för att din plutt ska titta ut snart!:banana:
 
Sv: Peppa bebis!

Mamma kan vara en riktig Arbigga! Passande nog är hon bosatt hos mig just nu för att jag inte ska vara själv när sambon jobbar (han kan inte vara ledig hur mycket som hellst). Får be henne ringa nästa gång.

Nu ska jag ta ett bad, och sen ska jag stryka sängkläder.

Willebillebus: Ja, vila gör jag så gott jag kan! Är jobbigt att ligga ned då jag hanterar värkarna bättre stående. Men jag ligger ett par timmar varje dag, och så gott som hela nätterna ändå. Händer att jag slumrar till lite (:love:) men den lyckan är över i samma ögonblick som en ny värk tar i.
 
Sv: Peppa bebis!

Jag har svårt att se att sambon skulle ställa sig bakom mig. Han är en ängel och världens snällaste men tyvärr nickar han instämmande till vad läkarna säger. "De jobbar ju med de här så de vet säkert bäst". :crazy:

Ett styck Jenny borde hälsa på...

Nej men alltså, jag tycker så gräsligt synd om dig :(.

Du är superduktig!! :love::love:

*peppar så gott jag kan*


Jag vill shoppa barnkläder nuuu....
 
Sv: Peppa bebis!

Samtidigt som jag tycker lite (okej ganska mycket) synd om mig själv så känner jag mig som världens mes. Miljontals kvinnor har gjort det här innan mig och jag grinar innan jag ens kommit in i förlossningssalen.
Inte fasen är du en mes. Visst har miljoner gjort det förr, men det är Din situation som spelar någon roll- eller hur? :)
 
Sv: Peppa bebis!

Känner du av bebben som förr då? Jag själv är nojjig att vården nonchalerar så ngt kan gå fel :(

Hur mkt bricanyl och stilnoct får man ta?
Hur påverkas barnet av det?
Tog själv (tveksamt men ändock tacksamt) emot både morfin och bricanyl natten till dagen dottern föddes...

Mitt förslag (slå mig inte)
släng pillrena och försök inte stoppa upp förlossningen som bricanyl tex kan göra.... försök skynda på istället så du får det ur världen?

Du kan alltid ringa och säga att du har så ont att du dööööööööör... åka in få ligga och göra kurva... tvinga dom kika där nere.... säga att du åker inte tillbaka för du ser jultomtar på loftet och lilla jesusbarnet måste ut NU! :rofl: (missförstå inte min tråkiga humor).

Be din sambo ringa och säga "nu får ni fan skärpa er, X må vara förstagångsföderska men till och med vi vet att man inte kan föda barn om man inte har några krafter kvar eller sovit på flera dygn. Dessutom har X blödningar, vattenläckage och varken bricanyl, stilnoct eller annan skit hjälper! Ska hon måsta få en infektion eller dö i utmattning innan ni gör ngt?"

(duttan blir aaaaaaarg. slå ner näven nu, man önskar SÅ mkt att man gjort det i efterhand! Säg "NU FÅR NI FANIMEJ HJÄLPA MIG")
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 962
Senast: Karminnie
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 716
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 174
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp