Peppa bebis!

Sv: Peppa bebis!

har du så ont och bb säger en annan sak så ska du gnälla utav bara helvete och åka in ändå och kräva en undersökning. dom sa till mig att det inte lät på mig som att jag hade så ont. jag har hög smärttröskel, men min fars sambo ringde in å klagade och då sa dom att ja kunde komma in och gissa vad? jag hade redan gått halvvägs och ändå skrek jag inte eller visade nåt tecken på att jag hade enormt ont. tänk om jag hade väntat ett par timmar till som dom föreslog..................

Ungefär samma råkade jag ut för när barn nummer 2 skulle födas fast det var när vi kom in på förlossningen. " Inte har du så ont" sa en bm spydigt när jag fick en värk och gick runt och pustade. Barnet föddes efter exakt 47 minuter på förlossningsavdelningen..... Förstår inte varför vissa människor ska försöka förminska den smärtan man har.
 
Sv: Peppa bebis!

Vi är ju alla olika det vet det men det ÄR svårt se på en människa hur ont den har och så går de ofta efter att första gången ska ta tid....ja hej på den födde min förste på 2 tim och andre på 3 om man räknar aktiv fas. fasen före varade i några timmar med barn nr 2 men bara 1 timme med barn nr 1 så vid barn nr 2 sa jag bara att nu kommer jag för jag föder fort! och väl där sa jag att jag är bra på att slappna av, hon tittade på mig under en värk och undrde bara varför jag blev tyst men så ingen direkt smärta. Det var egentligen bara de sista 20 min som jag hade ONT jag kunde känna hur jag öppnades där nere. Tänk om jag hade varit hemma då visserligen med 10 min till BB men nej tack det är jobbigt nog gå från parkeringen som det är med 5 min imellan värkarna! Nä jag vill vara på BB där är jag trygg. När det börjar bli jobbigt för mig så jag blir irriterad då är det dags för mig iallafall åka in...
 
Sv: Peppa bebis!

Men dom veeeet ju hur det ska gå till :smirk:

Inte trodde de att jag hade krystvärkar i undersökningsrummet, klockan 05.10, jag skulle minsann ligga i 20 minuter med ctg. Basta. Men efter fem minuter kom de in och sa att vi nog skulle byta rum, och en kvart senare föddes sonen :angel:
 
Sv: Peppa bebis!

Knapp!

Vi åkte in igår, fick ligga CTG-kurva en timme. Värkarna är jämna, fortfarande men när vi var inne så hade jag bara öppnats alldeles precis, så vi fick åka hem igen ganska omgående. BM var snäll och berättade om patienter som haft 10-minuters värkar i 3 veckor innan det drog igång, inte riktigt vad man vill höra just då kanske. :angel: Så vi åkte hem, jag har försökt sova så gott det går. Väkte förmodligen halva huset inatt när jag själv vaknade av ett långdraget och högt "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj" mitt i en värk. Sambon han trillade ur sängen. :D

Man känner sig nästan som en bluff, när man kommer in till BB och sen får åka hem igen. Känns som att man överdriver och förstorar upp något. Och det är ju inte alls så roligt. :(

Det jobbigaste är dock inte att det gör ont (fast det ÄR vedervärdigt när värkarna kommer!) utan att jag är så jävla trött nu. Har sovit ungefär 10 timmar sedan det började kl 4 i söndags morse. Hade jag bara fått sova så hade jag nog inte vart så gnällig.

Men men, ingen bebis än iaf. :)
 
Sv: Peppa bebis!

Inte trodde de att jag hade krystvärkar i undersökningsrummet, klockan 05.10, jag skulle minsann ligga i 20 minuter med ctg. Basta. Men efter fem minuter kom de in och sa att vi nog skulle byta rum, och en kvart senare föddes sonen :angel:


Det var lite så det fick till när jag föddes. Mamma talade om för BM att nu är det dags, hon klappade bara mor på armen och sa "Nejdå, det är lång tid kvar", hon lämnade rummet för att hämta något och 10 minuter senare hade mamma mig i famnen. :cool:
 
Sv: Peppa bebis!

We, nu har jag fått sömntabletter utskrivet så inatt får jag äntligen sova. :bow: Vi var in idag på min barnmorskas order, är bara öppen 3 cm men alldeles precis nyss så hittade jag lite blod i trosorna(fick en chock, det var 9 månaders sedan det hände sist. :eek: ). Värkarna är de samma som innan dock. Fick Bricanyl också, läkaren sa att det skulle "ta död" på verkarna, dessvärre funkar det inte.

Utdraget, men jag är fortfarande glad! Trött, men glad! :D
 
Sv: Peppa bebis!

Åh!
Jag kan ärligt talat säga att jag vet precis hur det är, fast jag var på förlossningen hela tiden.

STORT LYCKA till nu!
Hoppas att allt kommer gå jättebra för er!

Btw, min sambo stod med mig i duschen på sjukhuset i 7 timmar och spolade av svanken på mig under värkarna, och jag bara skällde och skällde när det gjorde ont. När det väl släppte sedan så sa jag förlåt och mådde jättedåligt, så kom en ny värk och han fick skäll igen.. Så höll det på..

Stackarna egentligen...
 
Sv: Peppa bebis!

Ja, jag har nog aldrig varit så elak mot Sebastians pappa som jag var efter snittet :crazy: Ingenting dög, och jag blev arg bara han pratade med mig i princip. Jag tyckte att han kom med världens sämsta ideér gällande allt, och han förstod verkligen inte hur ont jag hade. Jag skällde ut honom hela tiden :o

Jag hade jättedåligt samvete dagen efter, när smärtan var borta till största delen och huvudet mer klart. Men det gick liksom inte att hjälpa. Allt VAR hans fel just då, i min hjärna.
 
Sv: Peppa bebis!

jag minns att jag skrek åt min sambo en enda gång.....hade precis druckit nånting och så kom en megavärk. jag slet tag i lustgasen och inhalerade, men jag spydde tack vare att jag precis hade druckit. då sa ja i normal ton till mon sambo att tvätta masken. han hörde inte och jag skrek: TVÄTTAAA DEEEN!!!:devil: då had jag grymt ont just då..... min sambo var alldeles tårögd i ansiktet för han förstod hur ont det gjorde
 
Sv: Peppa bebis!

*kl*
Har det kommit ngn liten en? :banana:

Nej, inte än! Har fått Bricanyl för att döda värkarna och sömntabletter så jag ska få sova så länge, inatt har jag haft blödningar men värkarna är fortfarande 10 minuter emellan.

Jag misstänker att det här är min systers fel. :devil::angel: Hon viskade till bebis i Lördags att hon måste vänta till tidigast torsdag med att komma ut - för syrran ska utomlands. Så de jävlarna har gått i lag mot mig, det är därför bebis är kvar där inne ännu. *övertygad*

Skönt att läsa att det inte bara är jag som är elak mot den stackars sambon, föresten. :o Jag har vart så elak sista dagarna och skäms verkligen, säger han "halv sju" så antagligen grinar eller skriker jag.

Igår var jag nära på att döda honom för att han hade låst dörren till toaletten när han fixade med tvätten. Stackarn kunde ju faktiskt inte veta att jag höll på att skita ned mig utanför - och då kom en värk alldeles precis lagom.

Nu är det min mamma som tagit över. Sambon var tvungen att jobba idag så mamma håller mig sällskap på dagarna. Så han har fått semester... stackarn!
 
Sv: Peppa bebis!

Skönt att höra att de finns fler som blir monster vid förlossning. :D Själv så hade jag konstanta värkar så jag fick ingen paus, syrgasmasken mådde jag dåligt av och vägrade använda trots mycket tjat från barnmorskan. Slutade med att jag vrålade : - jag ska F-N inte ha den . Sen slängde jag den i väggen. Efter 3 h smärta vrålade jag som ett monster att antingen fick jag epuidral eller så fick dom ta ut ungen. Annars skulle jag riva hela förlossningsrummet.:angel:
Tack och lov så fick jag epiudral efter ett tag och då äntligen fick jag en välbehövlig smärtfri paus efter 5 h konstant smärta. Men sen slutade den pausen lagom tills krystvärkarna skulle börja. Fast konstigt nog så de värkarna kunde jag hantera mkt bättre.
Jag kände mig som stålkvinnan efteråt när lilla Ian väl hade kommit ut.:love:
 
Sv: Peppa bebis!

Men varför kan de inte ge dig värkstimulerande istället. Läste jag fel eller var du inte öppen 3 cm. Hur 17 ska du orka krysta ut ungen när det drar ut så här på tiden och du har så ont. Stackare!!!!
 
Sv: Peppa bebis!

Tycker du ska försöka flirta till dig igångsättning istället.... alltså jag kom till 3 cm som mest.... :rofl:

då jag sattes igång hade vattnet gått 3½ dag innan.
Livmodertappen var inte ens förkortad :eek:
36 timhelveten tog det att få upp mig 3 cm :eek:

sen kom infektion och hög feber.
1 tim senare var hon ute genom magen *hallelujah*

Så... summa summarum... kan dom plåga upp mig 3 cm borde dom kunna ta och BÖRJA plåga dig vid 3 cm... man brukar ju få EDA vid 4 (jag fick vid 3 cm).... du måste ju ha ork att föda och bli mamma!

Har du spelat ut "jag mår så dåligt-mentalt-koll-mina-gamla-journaler-kortet?" Då brukar dom ta en mer på allvar....
 
Sv: Peppa bebis!

Har du spelat ut "jag mår så dåligt-mentalt-koll-mina-gamla-journaler-kortet?" Då brukar dom ta en mer på allvar....

Det har jag faktiskt inte gjort! Men jag talar med min egen BM varje dag så jag kanske ska ta och bryta ihop litegranna.

Hon försökte hjälpa mig med ett fulspel att få igång mig tidigare eftersom bebis är så liten, men läkarna tyckte allt såg så bra ut så de ville de inte gå med på. BM tror att det har så mycket att göra just nu att de gärna skjuter på att ta in mig. Ska in till BM imorgon och göra vanlig undersökning, får se hur det ser ut. Får jag inte komma in i Eskilstuna snart så ringer jag till Norrköping, jag hade planerat att vara vaken under min förlossning, men som det här drar ut på tiden kommer jag vara komaliggande. :cool:
 
Sv: Peppa bebis!

Inatt har jag haft värkar i full kraft trotts både sömntabletter och bricanyl, blödningarna är tillbaka men ännu ingen vattenavgång.

Får se hur det utvecklar sig under förmiddagen, förhoppningsvis får vi komma in snart. Det här tar knäcken på både mig och sambon (som sov på soffan inatt, han står inte ut med att höra mig yla i sömnen. :cool: )
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 962
Senast: Karminnie
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 716
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 174
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp