Peppa bebis!

Sv: Peppa bebis!

Jag tror du är mer nervös än vad jag är. :angel: Du och Peter håller väl samma klass ungefär, han vandrar fram och tillbaka medans jag skruvar ihop barnsängar och monterar upp gardinstänger. (avråder alla som vill ha förståndet i behåll att inte köpa IKEA's vajer-stång!)

Hur som, nu har värkarna börjat komma riktigt frekvent, har precis börjat klocka igen för att se hur många minuter det är emellan. Långdraget, har haft värkar halva livet nu känns det som! :p

Nu ska jag laga potatisgratäng och göra hallonsmooothies! :D :love:
 
Sv: Peppa bebis!

:banana: heja heja heja.....
snart kommer lillan!!!

Men du vila, du kan behöva krafterna, det är j-ligt svettigt om det drar ut på tiden och sen ska man orka amma och gulla å pussa på snuttan :angel: Låt karln laga mat, koncentrera dig på att ladda energi... och glöm icke kamera!
 
Sv: Peppa bebis!

Jag har planterat mig själv på soffan nu, 6 minuter mellan värkarna. Förlossningen tycker jag ska ta två alvedon och avvakta några timmar till. Puh! Nu börjar det bli riktigt jobbigt, och jag vet ju att det här bara är försmaken. :eek:

Nu är jag bara orolig för bilfärden, vi har en timmes resväg och vädret är ju inte allt för roligt just nu, så det är bäst för damen att hon inte får allt för bråttom sen. :D

Kameran är förövrigt redan packad. ;)
 
Sv: Peppa bebis!

ojoj en timme bort.... hmmm... jag hade velat ha närmare till lustgasen vill jag lova :angel:

en rolig historia:
Min mamma åkte TAXI in med min lillebror.... hon LÅG ner i baksätet och dom tog henne på bår.. killen i taxi tog inte ens betalt....

DET VAR HANS ALLRA FÖRSTA KÖRNING NÅNSINN :rofl: undra om han var avskräckt sedan :eek:

(Brorsan föddes bara några minuter efter mamma kom in)

Öva på andning och avslappning och målbild nu (målbild var bästa naturliga smärtlindraren för mig såg framför mig en häst och hur jag allt ifrån borstade den till sadlade den, red iväg med den... superverkligt)
 
Sv: Peppa bebis!

Känns bra att vara i samma liga som Peter...jag som inte ens finns i närheten....:rofl: :D Gissa om jag skyndade mig i stallet för att komma hem fort som tusan igen för uppdateringar? Funderade både en och tio gånger på om jag skulle ringa, men kändes lite fel att störa sådär. Fast det är klart, jag kunde ju andats ikapp :D:o

Heja heja! Hoppas du gick långt! ;)

Och snälla, ta en funderare till på det där med 5-milaren...det hade nog varit jättenyttigt :p:.

Iiiiiiiiiiiiiih!!!! :love:
 
Sv: Peppa bebis!

1 timme till BB 6 min imellan och känns jobbigt ? ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅK Kvinna !! För du vill väl inte föda i hallen...
 
Sv: Peppa bebis!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅK!!!
och vägra åla därifrån om dom säger det.
Promenera i korridorer eller vad som helst.
På en timma kan det hända MYCKET!':crazy:

Jag hade 30-40 min och det var lååångt för mig...
 
Sv: Peppa bebis!

Jag skulle hellst vilja åka, faktiskt! Men nu tog jag alvedon för en timme sedan och nu är värkarna nere på 10 minuter emellan igen. :crazy:

På BB säger de att jag ska försöka sova, men det är lättare sagt än gjort. Jag inbillade mig att jag var ganska smärttålig, och hittills har det inte vart några problem att hantera det själv. Men nu sprutar tårarna vid varje värk. :crazy: Jag beundrar alla kvinnor som gått igenom detta innan mig, fy fan!
 
Sv: Peppa bebis!

Men om du har så ont så ÅK...
Så dom får göra en undersökning i alla fall
*tröstkram*
 
Sv: Peppa bebis!

Får be sambon ringa och höra med dem, han är mer motstridig än vad jag är. :o Sitter och klockar värkarna med stoppuret på mobilen, har haft 3 på rad med tio emellan, och nu kom en med fem. *suckelisuck*
 
Sv: Peppa bebis!

Det där fixar du galant.. Tänk på att det är ju detta vi kvinnor är skapta för.. att föda barn. Följ bara med i vad kroppen gör, så blir allt så bra så bra.
För mig hjälpte det att tänka på utandningen. Andas ut när det gör ont. Andas uuuuuuuuuut. Inandningen kommer liksom av sig självt. Tänk också på att varje värk gör så bebisen kommer närmre och närmre "verkligheten". För varje värk kortas tiden ner tills du får se på din fantastiska bebis. Positivt tänkande!!!
Åk nu... ;)
 
Sv: Peppa bebis!

heja heja heja....

funkade bra att stå i duschen och spola varmt vatten på magen för mig ett tag,.... fram till värkarna kom i ett så att säga... får man andas ut emellan så hinner man ju peppas lite,,,,,

in med er på koll nu!
 
Sv: Peppa bebis!

har du så ont och bb säger en annan sak så ska du gnälla utav bara helvete och åka in ändå och kräva en undersökning. dom sa till mig att det inte lät på mig som att jag hade så ont. jag har hög smärttröskel, men min fars sambo ringde in å klagade och då sa dom att ja kunde komma in och gissa vad? jag hade redan gått halvvägs och ändå skrek jag inte eller visade nåt tecken på att jag hade enormt ont. tänk om jag hade väntat ett par timmar till som dom föreslog..................
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 962
Senast: Karminnie
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 716
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 174
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp