Pendling på hund

Sv: Pendling på hund

Jag har själv blivit pendlad ca 10 ggr på vad jag har för kön på mina barn och i vilken ordning jag fått de i. AV folk som INTE vad vad jag har för kön på barnen OCH de fick rätt 10 av 10 ggr. Hur förklara ni det?

Gör om grejen i kliniska försök och i större skala. För att få ett statistiskt rättvisande resultat måste urvalet vara betydligt större. Normalapan kan fixa det resultat du hänvisar till.

Jag har själv blivit pendlad ca 10 ggr på vad jag har för kön på mina barn och i vilken ordning jag fått de i. AV folk som INTE vad vad jag har för kön på barnen OCH de fick rätt 10 av 10 ggr. Hur förklara ni det?

För det första så misstänker jag att det inte är sant, eftersom du nämner det först nu och det verkar väldigt långsökt att du skulle ha pendlats så mycket som tio gånger av olika personer för något du redan vet. För det andra så betyder det ingenting för mig. Slumpen garanterar att konstiga sammanträffanden ibland inträffar. Om det du skriver stämmer så är det inte heller omöjligt att du har påverkats genom "cold reading", eller att de hade förkunskaper.

*kl*

Jag pendlade mycket en period i mitt liv, mycket stämde och en del inte.
Tycker att det kan vara lite roligt, om man inte tar det på FÖR stort allvar! Utan mera som underhållning.

Blev pendlad av 2 olika personer vid min förra graviditet, det ena sa pojke och den andra flicka, så det var ju ganska uppenbart att en av dom skulle ha rätt ;)

Denna grav. har samma 2 pers. pendlat mig, och båda säger pojke, så vi får väl se :cool:

Lägg själv märke till att det tydligen inte finns någonting som kan övertyga dig om att pendling inte fungerar.

Huruvida det första barnet blir en flicka kan "pendeln" givetvis inte på något sätt veta, eftersom det beror av faktorer som inte är kända ännu.

Då kan du förklara att på mina 5 hästar som fåt föl som jag pendlat, har jag haft rätt på alla. Kallar du det tur eller vad har du förklaring på det??

För det första så misstänker jag att det inte är sant, eftersom du nämner det först nu och det verkar väldigt långsökt att du skulle ha pendlats så mycket som tio gånger av olika personer för något du redan vet. För det andra så betyder det ingenting för mig. Slumpen garanterar att konstiga sammanträffanden ibland inträffar. Om det du skriver stämmer så är det inte heller omöjligt att du har påverkats genom "cold reading", eller att de hade förkunskaper.

Samma tanke fick jag!

Det är väl inte det tråden handlar om eller hur??Det är väl ingen som frågat om jag själv blivit pendlad eller får du jätte gärna visa var..

Senast ändrad:

Det kallas statistiskt klumpning o är en helt normal företeelse.
Än så länge har ingen under kontrollerade former visat på ett resultat som är bättre än ren gissning, trots en miljon dollar i belöning.
PL

Då kan du förklara att på mina 5 hästar som fåt föl som jag pendlat, har jag haft rätt på alla. Kallar du det tur eller vad har du förklaring på det??

Har du haft rätt i att de fått föl eller har du haft rätt vad gäller könet? Är det det förstnämnda så är det förstås inte osannolikt att en betäckt häst fölar. Är det det senare nämnda så är sannolikheten för att slumpmässigt få rätt fem gånger, bortsett från eventuell obalans mellan kön:
(1/2)^5
Inte så hemskt dåliga odds med andra ord.

Det kallas statistiskt klumpning o är en helt normal företeelse.
Än så länge har ingen under kontrollerade former visat på ett resultat som är bättre än ren gissning, trots en miljon dollar i belöning.
PL

Jag skulle gärna läsa var det står att det inte fungerar men ingen av er skeptiker kan ju lägga ut någon länk...
Så fram med länk tack.

Har du haft rätt i att de fått föl eller har du haft rätt vad gäller könet? Är det det förstnämnda så är det förstås inte osannolikt att en betäckt häst fölar. Är det det senare nämnda så är sannolikheten för att slumpmässigt få rätt fem gånger, bortsett från eventuell obalans mellan kön:
(1/2)^5
Inte så hemskt dåliga odds med andra ord.

Rätt kön förstås.

Och jag vill se en vetenskaplig studie på att det fungerar...
Den som påstår att det fungerar har också "bevisbördan" liksom :cool:

Men det har ju framkommit i tråden att det finns forskning på att det INTE fungerar så fram med den. Alla säger ju att det inte fungerar så då får ni ju överbevisa mig tills jag kan läsa den..
Var har jag skivit att det finns forskning på att det fungerar???

Jag har inte påstått någonting åt något håll, men eftersom du hävdar att det fungerar vill jag gärna se bevis för det..

Jag har inte påstått någonting åt något håll, men eftersom du hävdar att det fungerar vill jag gärna se bevis för det..

Som jag skrev innan så har jag aldrig påstått att det finns forskning på att det fungerar MEN det har påstått att det finns forskning på att det fungerar.

Det gjordes vad jag kommer ihåg en enklare undersökning för många år sen, knappast något som finns på nätet.
Så länge det inte finns ngt om verkligen talar för att det fungerar läggs det knappast några forskningspengar på att motbevisa sånt trams.
Det finns som sagt 1 milj dollar som väntar på den som verkligen kan visa att det fungerar!
PL

Men vad har DU för vetenskapliga bevis på ATT det fungerar? Har du några bevis alls? Annars kommer nog folk att fortsätta var skeptiska...

Tycker det är intressant att det alltid verkar vara de skeptiska som beskylls för att ha skygglappar osv:confused:. Det brukar ju vara just de skeptiska som kräver källor, fakta och bevis. Skulle nog vilja påstå att den som blint tror på något utan att bry sig om bakgrund, källor och faktiska bevisade sanningar har mycket större skygglappar:smirk:

Men vad skulle det bero på då? Hur skulle ringen veta? Varför rör den sig på olika sätt beroende på svaret?

Det gjordes vad jag kommer ihåg en enklare undersökning för många år sen, knappast något som finns på nätet.
Så länge det inte finns ngt om verkligen talar för att det fungerar läggs det knappast några forskningspengar på att motbevisa sånt trams.
Det finns som sagt 1 milj dollar som väntar på den som verkligen kan visa att det fungerar!
PL

Var inte det på homeopati?
Det vet jag att det gjorts forskningar på.

Jag vet skillnaden!
Om man ser på likartade saker finns det lite mer gjort där man letat efter vatten. Titta på skepdics sidan där det erbjuds 1 milj $, o se under dowsing.
PL

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
747
Senast: MML
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen