Pendling på hund

Sv: Pendling på hund

*kl*

Jag pendlade min hund. Han ska tydligen vara dräktig.

;)

Men visst finns det vissa risker med manuell palp? eller är det ffa på hund?? På nöt gör man det ju alltid... Vill du klargöra begreppen lite för en glömsk student?? :)

Vid 90 dagar behöver man bara klappa lite på livmodern för att få enn vettigt säker diagnos o det innebär inte mer manipulerande än vid ett UL. Men risker finns alltid.
PL

Min hund pendlar med mig till jobbet varje dag :D

Jag har aldrig hört talas om någon, varken häst- eller hundägare, som har använt sig av pendeln för att fastställa ev dräktighet. Och jag har ändå varit med i några år ....

Du får ursäkta men det var ett urbota dumt svar. Vet du inte vad en pendel är eller hur man pendlar kan man ju fråga istället:mad:

När brukar de få flytningar?
Har en tik på halvfoder som ska ha valpar men vet ej när.

Hum, kom på att jag inte riktigt vet, kanske vid 5-6 veckan eller däromkring.
Dräktighets flytning är ljus (gulvit) och seg, inte så mycket mer än sega trådar, men har en parad tik det, ja då är hon dräktig.
Luktar inget heller
Den får dock aldrig lukta pyton, vara mörk och absolut inte grön, då är det vet. omedelbartbums.
Oftast så ser man ju det också vid den tiden om man lyfter upp tiken i frambenen och sträker magen, på en dräktig tik bukar den utåt och på en som inte är dräktig så går den inåt.
Volvan brukar vara lite svullen också (ungefär som vid löpet)
Och ibland ser man det på spennarna också.

Kan någon sälsynt gång, när det bara är en valp, vara svårt, men för det mesta så finns det inget att tveka om runt 5- 6 veckan.
Utgå alltid att tiken är dräktig om du parat, det är mitt råd sköt mat/vitaminer/motion enligt det.
Skulle hon inte vara dräktig har ingen störe skada skett.
Men om du inte har skött henne som om hon är dräktig och hon skulle vara det, ja då är det självklart sämre.

Ett ironiskt ifrågasättande kallas också dumt!
Vill du bara ha medhåll får du hitta ett annat forum.
PL

Vill inte ha medhåll överhuvudtaget.... Har jag skrivit det i tråden från början då....
Fattar inte varför du skulle svara i denna tråden överhuvudtaget???
Varför har du inte svarat i tråden om att pendla hästarna
som fölar -08?????

Jag skrev ett ironiskt inlägg som tydligt visade att jag ansåg om pendling vilket tydligen inte var tillåtet.
Skall du bestämma vilka trådar jag skall svara på?
PL

Man kan kolla om de är dräktiga eller inte. Man tar typ en guldring och hänger i ett hårstrå och svänger ringen så är de dräktig och är den stilla så går de tomma.
Vet att det fungerar på ston.

Grattis. Då har du en miljon dollar att hämta. http://skepdic.com/randi.html
Kruxet är bara att du måste bevisa det. Men du påstår ju att det fungerar - så då är det väl inga problem?

Förstår att det är många som inte vill skriva på Buke längre med den inställningen som många har....

Du får ursäkta men det var ett urbota dumt svar. Vet du inte vad en pendel är eller hur man pendlar kan man ju fråga istället:mad:

Jodå, jag vet nog vad du menar med pendling - och, nej, jag tror inte på det! Jag har själv "roat" mig med att pendla i mina mindre seriösa ögonblick. Inte kunde jag väl ana att det faktiskt finns folk som tror på det :crazy:

Är det att fördärva tråden att ha en kritisk inställning?
Detta är faktiskt ett diskussionsforum o du kan inte påverka inställningen hos de som svarar.
PL

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
747
Senast: MML
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen