Pendling på hund

Sv: Pendling på hund

Det jag inte fattar är hur det ska kunna fungera på hundar. För snurrar den ska de ju vara av honkön, och då vet man ju inte om den visar att det bara finns tikar, eller om hunden är dräktig.
Nä, jag tror inte på det. Jag testade på en häst som fick föl i somras, första ggn skulle det bli en hingst, sen ett sto, sen hingst igen.
Det blev ett sto...

Man kan få JA och NEJ svar också.

Hur gör jag för få veta att svaret är ja eller nej då?
Frågar? Vem?

Skygglappar? Man går väl inte med skygglappar för man inte tror på detta. Kan du säga varför det inte fungerade när jag kollade hästen då? Varför gav det olika utslag varje gång?
Jag testade även på en kompis, hon skulle få en tös enligt testet, men fick en pojk.
Då kan man väl ändå inte säga att det fungerar.
Med andra ord är det 50% chans att det fungerar och vad man vill tro på.

Man frågar om tiken är dräktig Ja så pendlar den fram o tillbaka Nej så snurrar den i cirkel (eller om det var tvärtom).
Då kan man fråga är det 6 valpar - samma igen.
Får man antalet 6 kan man fråga är det 3 hannar o 3 tikar osv.

Om jag tro på detta ? mjnä - men jag lyssnar gärna när folk pratar om det.

DET förtäljer inte historien.
Valparna borde det väl vara - som vid skolupprop.
Zapp - Här,
Zita - Här,
Zorro - här
typ....

DET förtäljer inte historien.
Valparna borde det väl vara - som vid skolupprop.
Zapp - Här,
Zita - Här,
Zorro - här
typ....

:rofl::rofl: ni e bara för härliga!:love:

Pendling, tror jag på, om det är en person som har lite övernaturliga förmågor som håller i den. Annars inte. Vet flera som testat, och det visar lite hux flux, men sen vet jag även någon, som alltid får rätt svar...
Jäkla skrämmande igentligen... :crazy:tänk om jag också kunde fått gåvan. :(

Hur gör jag för få veta att svaret är ja eller nej då?
Frågar? Vem?

Skygglappar? Man går väl inte med skygglappar för man inte tror på detta. Kan du säga varför det inte fungerade när jag kollade hästen då? Varför gav det olika utslag varje gång?
Jag testade även på en kompis, hon skulle få en tös enligt testet, men fick en pojk.
Då kan man väl ändå inte säga att det fungerar.
Med andra ord är det 50% chans att det fungerar och vad man vill tro på.

Läs länken jag la in i ett tidigare inlägg.

Tror du verkligen på att du med en pendel kan avgöra vilka vitaminer du ska äta?
Som om en övernaturlig kraft skulle känna av innehållet i dem och vilka brister din kropp har.
Jag HOPPAS att du bara praktiskerar sådant på dig själv och inte dina djur... Så slipper de bli lidande.

Tror du verkligen på att du med en pendel kan avgöra vilka vitaminer du ska äta?
Som om en övernaturlig kraft skulle känna av innehållet i dem och vilka brister din kropp har.
Jag HOPPAS att du bara praktiskerar sådant på dig själv och inte dina djur... Så slipper de bli lidande.

Varför skulle mina djur bli lidande????

Senast ändrad:

Om du använder pendling för att diagnosera vilka vitaminer de behöver istället för riktiga undersökningar.
Det är en av sakerna din länk påstår ska fungera.

Om du använder pendling för att diagnosera vilka vitaminer de behöver istället för riktiga undersökningar.
Det är en av sakerna din länk påstår ska fungera.

Exakt var har jag skrivit att jag kan pendla fram om hunden fattas vitaminer???
Du får gärna visa. Den enda som dragit upp "vitaminer är DU.

Senast ändrad:

Men läser du tråden fråga så rör den sig varken om vitaminer eller mineraler. Ger jag hunden ett rätt balanserat foder räknar jag med att den får vad den behöver.
Att pendla sin häst eller hund om den är dräktig (är ju frågan i tråden) tycker jag inte är farligt.

Farligt har ingen påstått att det är.
Att det inte fungerar däremot.
Det är du som hävdar att vad som står i länken är sant. Alltså tror du att det med vitaminerna är sant. (även om du inte använder det, vilket jag inte påstått att du gör)
Logik.

Du skrev ju att mina hundar lider....
Du skriver att det INTE fungerar, vad har DU för bevis på det?
Jag vill jätte gärna läsa forskning på att det INTE fungerar just på dräktigheter som TRÅDEN handlar OM och INTE vitaminer...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
747
Senast: MML
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka