Pendling på hund

Sv: Pendling på hund

Men har du koll på hur många som det fungerar för o hur många det inte fungerar för?
Rent statistiskt så är det de som har tur som hörs mest.
Är det inte dags att du bestämmer dig för om det är en kul grej eller ngt seriöst värt att försvara?
PL

Jisses! Ønskar det vore så lætt med dræktighetsdiagnostik! Då behøvde man inte lægga energi på att læra sig rektal-palpation, vilken utopi!

/Åsa -just hemkommen från tre dagar på slakteri i Jylland dær jag utan større framgång førsøkt læra mig dræktighetsdiagnostisera kor mha rektal-palpation... kanske ska føreslå pendling næsta gång vi ska dit, det kanske går bættre då :smirk:

Det blir lättare med åren o det är definitivt lättare om ingen annan varit inne o irriterat tarmen först.
Ta o pendla alla kor innan nästa pass!
PL

Haha det skulle vara kul att se reaktionen hos undervisarna om jag kom springandes i slakteriet med en guldring upphængd i ett hårstrå (eller hur det nu går till) :rofl:

Jo jag har insett att det ær en træningssak, men man har tyværr inte många træningsmøjligheter innan tentan :crazy: Fast jag har intalat mig sjælv att næsta slakteribesøk resulterar i en ordentlig aha-upplevelse...

Precis! Och total førvirring. Det ær ju lætt nær man står dær med organen liggandes på bordet, men det ær då inte samma sak med ett tarmlager mellan!

Synd att jag redan ær igång med ex-jobbet, annars vore det ju ett ypperligt tillfælle att undersøka troværdigheten av pendling! :idea:

Synd att jag redan ær igång med ex-jobbet, annars vore det ju ett ypperligt tillfælle att undersøka troværdigheten av pendling! :idea:

Hmm, det är förmodligen inget som skulle anses värt ett exjobb, jag tror flertalet examinatorer skulle fnysa åt det. :)

Å andra sidan visar den här tråden (och resten av internet) att det skulle behövas - men tyvärr är det meningslöst att motbevisa den här typen av saker eftersom ingen som tror på det bryr sig om överväldigande bevis. "Ja, ja det fungerade inte kontrollerat med tusen hästar, men hon kanske bara inte kunde pendla. Hur förklarar du att det fungerade för min moster??".

Av dina inlägg att döma tar du det på stort allvar!
PL

Har jag skrivit det någonstans?
Tror du jag pendlar allt för att få svar på allt?
Tror du inte jag dräktihetsundersöker mina hästar med UL även om jag tycker det är kul med pendlen?
Det är kul att se vilken reaktion folk kan få på en sådan här grej.
Väldigt stor skillnad på Häst folk och hund folk får jag ju säga. Hästfolk är visst mer "roade" av sådana här saker än hundfolk.

Ditt häftiga försvarande av pendlingens säkerhet kan jag bara tolka på ett sätt!
Här har vi en tråd med 132 inlägg varav en stor del är dina till försvar för metoden!
PL

Ditt häftiga försvarande av pendlingens säkerhet kan jag bara tolka på ett sätt!
Här har vi en tråd med 132 inlägg varav en stor del är dina till försvar för metoden!
PL

Som så många andra till att förneka att det fungerar.
Ok, jag svara inte mer så blir det slut diskuterat.

vi kan ju göra en liten bukeundersökning här på hund. hittills har jag och kimz0r pendlat våra djur (och jag mig själv) med felaktigt resultat. 5-0 till att det är bluff och båg.

Håller med dig, jag skulle inte ödsla ett helt ex-jobb på något sådant. Men som sagt verkar det uppenbarligen krävas en forsknings-studie för att man ska ha rätt att ifrågasätta en metod -hur korkad den än må vara ;)

*lån*

Hmmmmmmmmmmmmm

Min för dagen ultraljudade och konstaterat dräktiga tik är enligt ringtestet tom, men hankattungen är tydligen dräktig. Dock inte honkattungarna...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
745
Senast: MML
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10