Paus i förhållande....

Sen det här med kärlek, varför skriver många som har problem i förhållanden att det finns massor av kärlek men inget annat funkar? Hur kan man vara kär när man så uppenbart otrivs i sin relation? Vad är då kärlek, att kivas hela tiden?
Det där är intressant. Jag tänker att det väldigt tydligt visar att kärlek - i den form som då avses, svårt att veta exakt vad andra menar med ordet - inte alls är tillräckligt för att man ska ha det bra ihop. Men jag tycker också att det är rätt sannolikt att sådana kärlekar blir rätt kortvariga. Jag menar, något förhållande där man var mycket häftigt förälskad och det sedan relativt snart blev ohanterligt i praktiken, har väl många av oss bakom sig. De kan ju vara rätt snabbt undanstökade.

Liknande trådar

Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 565
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 617
Senast: Thaliaste
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 636
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V