maria_b
Trådstartare
Passgång i skritt på en dressyrhäst är ju inget bra, det vet jag. Men hur mkt påverkas bedömningen/poängen om hästen skrittar så i dressyrprogrammet? Är det bara där poängen skrivs för gångarterna som det dras ner och i såfall hur mkt? Eller blir hästen nerdömd på alla moment i skritt? Kan ju gissa att tex. fri skritt inte ger så högt betyg om hästen går passgång då? Säg att en häst har tex 8 mässig trav o galopp, men den skrittar i passgång, hur mkt dras själva gånngartspoängen ner då?
Får hästen svårare att utföra rörelser, tex öppna, sluta, bakdelsvändning mm om den går så?
Anledningen till dessa frågor är att jag ev ska provrida en häst som är så. Den är tänkt som främst hopphäst men ska ha förutsättningar att kunna gå iallafall msv dressyr då jag rider både och. Ska jag helt lägga ner planerna att åka och titta på hästen?
Mvh Maria
Får hästen svårare att utföra rörelser, tex öppna, sluta, bakdelsvändning mm om den går så?
Anledningen till dessa frågor är att jag ev ska provrida en häst som är så. Den är tänkt som främst hopphäst men ska ha förutsättningar att kunna gå iallafall msv dressyr då jag rider både och. Ska jag helt lägga ner planerna att åka och titta på hästen?
Mvh Maria