Passar denna??

Lottiz

Trådstartare
Hur tycker ni att denna ligger? Vet att de inte är de bästa bilderna.. :angel: men ändå...;)

8557078.jpg
[/url][/IMG]

8557083.jpg
[/url][/IMG]

Sv: Passar denna??

Kan tänka mig att den inte ligger an på mitten av sadeln? Men sålänge den ligger an jämt när du rider så är ju inte det några problem.

Hmm varför tror du att den inte liggen an hela vägen? hur ser man de.. känner? den ligger an när ja rider.

Egentligen är jag inte så förtjust i att uttala mig om bilder på sadlar,utan vill gärna känna och titta IRL,men detta tycker jag ser bra ut på korten!
Är det en Hellas?
Den ser riktigt skön ut!

Jag får en känsla av det helt enkelt. Ser ut som att hästen svankar en del och då jag vet hur passformen är på Kentaurs sadlar så såg det ut som att den inte låg an hela vägen. Men ligger den an jämt när hästen arbetar så är det ju bra!

Hmm varför tror du att den inte liggen an hela vägen? hur ser man de.. känner? den ligger an när ja rider.
För att känna om sadeln ligger an hela vägen så måste man få in handen mellan bossor och hästrygg, framifrån och ända bak.
Du kan känna efter när hästen står med sadeln i stallgången, och även efter en stunds ridtur när du har någon i sadeln.

Rent generellt verkar den ligga an bra, men då hästen verkar vara lite rundare i ryggen, och Kentaur av erfarenhet är åt det rakare hållet, så håller jag med D_K i hennes funderingar - om sadeln ligger an hela vägen eller om den bara bryggar fram och baktill när hästen står still?
Har du en häst som får upp ryggen mycket under ridpassen så kan den passa ok. Annars bör man nog dubbelkolla för att undvika punkttryck fram och baktill.

Han är inte jätte böjd.
MEn nu blev de en annan sadel! En prestige versallies!! Så då kan jag ju passa på att fråga hur ni tycker att denna ligger?? Jag tycker den verkar ligga helt ok! Skön att rida i är den oxå! Har dock inte fått hem den än!!

8556744.jpg
[/url][/IMG]
8556863.jpg
[/url][/IMG]
8556870.jpg
[/url][/IMG]

Egentligen vet ja inte hurdan rygg han har.. sadelmakaren sa att han e ganska rak.. ibland tycker jag de, ibland inte... På dessa bilden tycker inte ja han e jätte rak:confused:
8556725.jpg
[/url][/IMG]
7698298.jpg
[/url][/IMG]

Han har ingen böjd rygg (på den första bilden där han får upp ryggen), däremot är han överbyggd. Prestigen ser ut att ligga bra på bild och ser ut att följa ryggen bra när han står still, men där blir det tvärtom istället och jag kan tänka mig att han inte kan höja ryggen så mycket vid arbete. I och med att du sa att Kentauren låg an jämt när du red när du hade kollat på avtrycket så kan ju inte Prestige också ligga an jämnt i och med att den är betydligt mer böjd...

hmm sant! De har ju nog inte rikgtigt tänkt på... Får kolla så fort ja får hem sadeln. Å titta extra nog.. eller oxå plocka ut sadelmakaren helt enkelt... De e ju bara att sälja å köpa ny... Fick den väldigt billig som tur va!

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 011
Senast: fio
·
  • Låst
Hundavel & Ras Danmark har ställt sig upp för att föda upp Schäfrar som kommer hålla genom lågkonjukturen! Avel över rasgränser för att en Schäfer som...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
5 541
Senast: Gunnar
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 511
Senast: ginnies
·
Tävling https://www.malgretout.dk/edition-77-dyrlaege-og-overdommer-staevneformatet-skal-simplethen-laves-om/ Fick upp detta artikel i mitt...
2
Svar
34
· Visningar
3 188
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar