Påsktråden aka HELGTRÅD!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nejdå, den försatte bara tråden i lite dvala. ;)

Oj :o då ber jag om ursäkt, det blir väl så när någon börjar babbla på om ens ögonsten och alla somnar :p

Föräldrarna är hemma igen efter de har varit iväg under långhelgen, det märktes när de kom hem att jag har vant mig vid att bo själv (gjorde det under fyra år förut innan jag flyttade hem igen) - jag tittar på bostäder till salu hela tiden! :arghh: Gäller bara att hitta något sätt att försörja mig själv på också :meh:

Men snart ska de iväg igen iallafall, den här gången till Italien (eller var det Grekland?) så då blir jag ensam igen under tio dagar :bump:

Men nej, jag skojade ju! Inte be om ursäkt! :D

Får man fråga varför du flyttade hem igen? Bodde du borta och pluggade eller något annat?

Jag har försummat tråden. Haft ytterst lite buketid några dagar. Kan lova att det inte var @Asko katts fel :D

Idag är det min tur att ha mensvärk. Och inte får jag ligga i nån soffa och vara ompysslad inte. Nej jag kutar runt på jobbet och stressar över saker jag egentligen inte behöver stressa för... Som tex "aaah jag ska öppna en bro där borta om 40 minuter!!! Skyndaaaa!!!", och så tar det sisådär 10 min att köra till aktuell plats. Dvs 30 minuter till godo där jag utan problem hinner gå till och från bilen samt utföra nödvändiga sysslor utan att stressa det minsta.

@cili Öppna broar? Var jobbar du egentligen? Men känner igen det där, jag har också en tendens att bli stressad av tidspress, även om det egentligen inte finns någon press inblandat, bara en satt tid.

Jag sitter med bortglömda labbrapporter, gud vad jag avskyr det:p
Men ger mig själv en klapp på axeln för att fixat så mycket tidigare som jag inte kom ihåg var gjort.

@cili Öppna broar? Var jobbar du egentligen? Men känner igen det där, jag har också en tendens att bli stressad av tidspress, även om det egentligen inte finns någon press inblandat, bara en satt tid.
Under sommaren ska jag ha hand om broöppningarna så båtarna kommer in och ut ur stan :) började med det för några dagar sedan.
Ja det är något jobbigt med att ha tidspassningar. Men jag antar att det blir bättre framöver, att man liksom vänjer sig vid att man inte har bråttom

@cili Aha, vad roligt. :) Gäller det bara tidsenliga båtar eller kan det även bli "hoppsan, här kommer en segelbåt, dags att öppna", eller finns det vissa tider som broarna öppnas som folk med stora båtar vet om? Kan absolut ingenting om sånt, vilket kanske märks. :p

@Hedinn Det är både fasta tider och beställningar. De privata små båtarna verkar passa tider och de större som tex kör turister ringer och säger när dom vill komma igenom

Men nej, jag skojade ju! Inte be om ursäkt! :D

Får man fråga varför du flyttade hem igen? Bodde du borta och pluggade eller något annat?

Och jag skojade lite tillbaks ;)

Visst får man det, skadar aldrig att fråga :D Jag bodde i studenthem under tiden som jag pluggade på gymnasiet i en annan stad. Och nu bor jag hos mina föräldrar igen medan jag pluggar på universitetet, billigast så :angel:

Jag har försummat tråden. Haft ytterst lite buketid några dagar. Kan lova att det inte var @Asko katts fel :D

:laugh::up::D

@cili Blev lite nyfiken då du nämnde det där med att köra dit, så du sitter inte vid en bro hela tiden? Kan då förstå att det blir lite stressigt :o

Och jag skojade lite tillbaks ;)

Visst får man det, skadar aldrig att fråga :D Jag bodde i studenthem under tiden som jag pluggade på gymnasiet i en annan stad. Och nu bor jag hos mina föräldrar igen medan jag pluggar på universitetet, billigast så :angel:
Det förstår jag. ;) Vad pluggar du nu?

Det förstår jag. ;) Vad pluggar du nu?

Den här terminen är det idéhistoria, jag läser en kurs i taget :grin: Jag har inte riktigt hittat det jag är intresserad av ännu även om detta är ganska intressant (men läraren pratar på lite för snabbt för att jag ska förstå :crazy:) och så är jag helt värdelös på att läsa kurslitteraturen, suck :meh:

@cili Blev lite nyfiken då du nämnde det där med att köra dit, så du sitter inte vid en bro hela tiden? Kan då förstå att det blir lite stressigt :o

Nej jag har två olika ställen som jag åker mellan. Men det är väl tilltagen restid så egentligen borde det vara stressfritt

@Kethets Ja just nu är det lite kaos eftersom den här sysslan är ny på företaget jag jobbar för, så ingen har bättre koll än jag för tillfället :p Alltså är det jag som får lära upp nya, trots att jag bara hunnit köra fyra dagar. Men det går rätt bra

@cili Då kommer det nog snart lugna ner sig!

kl
Lyckades med att glömma att det skulle vara rabarber i kakan tills smeten var upphälld i formen:p
Men nu är allt som det ska och väntar på att marängen ska på

Förbannade jävla näsblod. Igen! Har haft två näsblodsfria dagar och nu är det tillbaka igen. Bläää :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 868
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 871
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 109
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag vet att jag har pratat om det här med er förut, men behöver nu ert stöd åter igen :( Jag och min exsambo köpte Bruce tillsammans...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Katthår