Påsktråden aka HELGTRÅD!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hedinn Nej det borde inte vara ett dugg avancerat. Men det är ju förstås enklare att låta bli, för dom. Men nu blir det nog inte så mycket fler ändringar i schemat så jag orkar inte riktigt ringa och påpeka det. Jag får ta ut mina aggressioner i skrift här så är det bra sen ;)

Vi har myyysigt
20140426_130322.jpg

@Hedinn Det är himla skönt med en uteplats! Speciellt när gräset inte är "mitt", så jag behöver inte sköta om det (men jag kan utnyttja det bäst jag vill ändå, så länge det går att komma åt med gräsklippare vid behov). Men jag har plattor utanför ytterdörren åt båda håll, och där är det lite insynsskyddat av växter och en spaljé så jag har liksom en helt egen del också :love:
Och så får jag grilla! Det får man ju ytterst sällan på en balkong. Ashärligt! Köpte mig en grill nyligen, men har inte packat upp den än. Funderar på att inviga den idag.

@cili Låter ju kanon! Så vill jag också ha det, för trädgårdsarbete kan vara bland det tråkigaste jag vet, så jag vill ju inte behöva ta hand om en gräsmatta, liksom... :o

Det är lite jobbigt faktiskt, jag älskar enkelheten med lägenhet, inte behöva sköta det på något sätt, bara att låsa och dra om man ska iväg och närhet till allt (om man bor centralt). Men samtidigt älskar jag ju gårdslivet, landet och allt vad det innebär... Men det är ju så helvetes mycket att sköta!

@Hedinn Nej och att klippa en gräsplätt när man inte äger en gräsklippare känns himla jobbigt. Och en sån köper man ju inte för att klippa en så liten yta. Det skulle snabbt bli vildvuxet här :p

Haha du hade passat perfekt i min lägenhet med andra ord! Enplanslägenheter med egen ingång. Behöver inte lyfta ett finger om jag inte vill, men har full möjlighet att odla saker i rabatten eller ställa ut pallkragar att odla i om jag vill det (ena grannen har gjort det, önskar att jag hade ork och intresse att göra det jag med). I området finns både elljusspår och massa mysiga vägar/stigar, himla lugnt ställe, aldrig stök och bråk. Och så bor jag 150m från tåget som tar mig in till Uppsala centrum på 18 minuter, och det går en gång i halvtimmen :D
Den här lägenheten är enda anledningen till att jag står ut med att bo så långt från släkten och de flesta vännerna, för jag vet att jag inte skulle få tag i nåt liknande på annan plats.

@cili Vad för typ av tester och prov? Rent nyfiken alltså. ;)

Gällande lägenheten så har jag ju i första hand tänkt mig Stockholm-Norrtälje någonstans, men det är ju inte alltid så lätt att hitta boende, så Uppsala är väl bättre än här åtminstone... Så det vore ju kanske ett alternativ. :)

@cili Vad för typ av tester och prov? Rent nyfiken alltså. ;)

Gällande lägenheten så har jag ju i första hand tänkt mig Stockholm-Norrtälje någonstans, men det är ju inte alltid så lätt att hitta boende, så Uppsala är väl bättre än här åtminstone... Så det vore ju kanske ett alternativ. :)

Personlighetstest, rättstavningsprov, tekniskt prov, drogtest och läkarundersökning. Och så ska man bli godkänd av länsstyrelsen också. Men det är inget svårt för en normal människa, till och med vissa tveksamt begåvade lyckas ju ta sig igenom ;)

Dock bor jag norr om Uppsala, så det är ju åt fel håll. Skyttorp heter stället :)

Djupa diskussioner här, ser jag...

Jag har kommit på att jag inte ätit något sen lunch. Det kanske är onödigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 856
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 871
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 109
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag vet att jag har pratat om det här med er förut, men behöver nu ert stöd åter igen :( Jag och min exsambo köpte Bruce tillsammans...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka