Påsktråden aka HELGTRÅD!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hedinn Haha, lite lågt kanske det är. Men de har i alla fall matchat takten med vilken gångart det är :D

Jo alltså piaff ska ju vara trav på stället, men det är nog väääldigt svårt att få till. Vissa har ju dock mer bakbensaktivitet än andra!
Jo, jag vet ju att de matchar, just därför vill jag ju höra! :p Hur lågt som helst ju...

Jo, klart att det är svårt, men det är ju trots allt GP... Jag menar, som passagerna ser ut med benrörelser borde ju inte vara omöjligt att få till i piaff? Vissa har ju riktigt trevliga piaffer, andra har bara bakben men framben som knappt lämnar marken och vissa har inget av det. Jag blir mest lite paff när någon kan komma i en riktigt fin passage och sen komma fram till piaffen och då tar det bara stopp. Noll driv och det känns snarare som att hästen lärt sig göra halt och fortsätta trampa än att maximera samlingen.

@Hedinn Jo jag håller ju med egentligen! T.ex. Parzival piafferar ju väldigt märkligt, frambenen rör sig en himla massa men bakbenen är nästan stilla. Och vissa är tvärtom, som du säger. Vet inte riktigt vad det är som fattas, framåtbjudning kanske? Passage borde ju vara lättare med tanke på att du får rida framåt, tänker jag.

Jag har inte varit ute på promenad än. Och inte städat klart.
Men jag försöker i alla fall få till nån timmes sömn innan jobbet, även fast det inte går speciellt bra - är inte det minsta trött :(

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska gå ut en halvtimme eller inte. Behöver börja packa ihop det sista inför jobbet senast 20:30. Innan dess ska jag äta något, vilket lär bli knäckemackor. Alltså har jag tid utan problem. Men min lust att gå ut försvann. Det plus att jag inte lyckats sova något, vet inte om det är bättre att ligga och vila i soffan eller att gå ut och få frisk luft? (ska sitta inomhus i 10h på jobbet sen, utan möjlighet att gå ut eller öppna något fönster)

Känner mig bara så sjukt omotiverad. Jag vet ju att det blir bättre när jag väl kommit ut, men det tar ändå emot. Tror att jag tar och äter nåt först och ser hur det känns efter det. Då behöver jag dessutom inte tänka på det mer sen

@LadyCovergirl Jag förstår mig inte på folk som orkar jobba natt ofta. Jag är helt slut i huvudet. Just nu vill jag bara bryta ihop för jag är så vidrigt trött och mår verkligen asdåligt av att vara uppe mitt i natten. Kan inte sova dagtid, så jag har fått ihop äckligt få sovtimmar den senaste veckan.
Glad att jag bara har två pass kvar efter det här!

@cili Jag jobbar egentligen inte natt men pga personalbrist så har jag den senaste tiden jobbat natt de veckor som dottern är hos sin pappa. Det ger ju bättre betalt eftersom alla timmar innebär natt-OB :D
Dock ska ju tilläggas att jag utan problem sover dagtid. Brukar ta stallet direkt när jag slutat och sen sova typ 10-16. Det klarar jag mig bra på även om jag idag tänkt slå på stort och sova typ 8-16 :bump:

Hur långa pass har du?

@LadyCovergirl Kör 10h, nästan bara stillasittande. När jag skulle sova igår fick jag till 4-5h, vaknade minst en gång per timme under den tiden också, verkligen jättedåliga förutsättningar :( Så idag blir det allergitabletter igen för att bli dåsig och sova bättre.

@cili Vanliga nätter är rätt mycket stillasittande, förutom när de intagna flaggar på, men den tjänst jag har nu är en ronderande tjänst så man hinner sällan bli alltför sömnig.
Allergitabletter, ja. En av mina natt-kollegor är halvdäckad av allt pollen så han har ätit en del tabletter = tröööött :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 849
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 871
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 109
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag vet att jag har pratat om det här med er förut, men behöver nu ert stöd åter igen :( Jag och min exsambo köpte Bruce tillsammans...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka