Påsktråden aka HELGTRÅD!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@zassoo Om katter som stirrar ner i duschsilen, hade inte du skrivit i den till och med? Nån som skrev att den hade bekanta som varit med om att det kommit upp råttor ur toaletten..!

@Hedinn
Jadu, antar att det är snapping hip. För det smäller i den och gör ont, men bara när jag är otränad (har tappat en del muskelstyrka eftersom knäna krånglat sen i november). Så det är bara att knata på och ta upp gymträningen så fort som möjligt för att göra det bättre, men det är fan inte roligt längs vägen. Hade samma problem förra året (och vid några tillfällen innan dess), då gick det över på 2-3 månader. Denna gången hoppas jag att det går fortare eftersom jag kommer öka träningen mer på kort tid, skönt nog blir det ju inte sämre av att träna trots smärta :)

Det kommer inte komma någon råtta, pinka du i lugn och ro!

@cili Åh, jobbigt. Men skönt att det ändå är något som är relativt lättåtgärdat.

Såg förresten att alla träden utanför helt plötsligt har blivit gröna! Det var de ju inte för någon dag sen. Helt sjukt vad fort det går när värmen slår till.

@cili Åh jag vill också promenera i skogen!

Nej vad jobbigt, var det Boll? Hoppas väskan klarar sig med en tvätt.

Det får du göra när du är frisk!
Förresten, vill du hänga med och promenera i en skog väster om stan nån dag? Finns jättefina vägar där åt höger och vänster så man kan gå i evigheter, var där och red förra sommaren och det var så himla mysig miljö. Det där Kung Björn-loppet går där nånstans.

Antar att det var Boll, för Kakan har aldrig använt nåt annat än kattlådan tidigare. Det ska nog gå bra, får tvätta den med en skvätt ättika så är det nog inga problem :) Har sköljt av den i vatten än så länge för att bli av med den värsta stanken. Men jag får skylla mig själv, jag har inte varit riktigt medveten om vad jag gjort den senaste veckan pga jobbet och därmed glömt att rensa kattlådorna, glömde till och med att ge Kakan mat en dag :crazy: Tur att hon har torrisar i foderlabyrinten så hon kunde pilla åt sig nåt att äta i alla fall!

@cili Åh, jobbigt. Men skönt att det ändå är något som är relativt lättåtgärdat.

Såg förresten att alla träden utanför helt plötsligt har blivit gröna! Det var de ju inte för någon dag sen. Helt sjukt vad fort det går när värmen slår till.

Ja det är rätt drygt att vara som en tant när man ska resa sig upp från stolar och sånt :D Men jag är inte bitter, jag får ju skylla mig själv för att jag inte underhållit musklerna när jag ändå är fullt medveten om att detta blir följden varje gång - det är bara att bita ihop och köra på med ett glatt humör :D

Åh vad härligt!! Här finns det knoppar och halvutslagna löv, men jag antar att det snart kommer säga POFF och så är det fullt med löv på grenarna. Äntligen!

@zassoo Om katter som stirrar ner i duschsilen, hade inte du skrivit i den till och med? Nån som skrev att den hade bekanta som varit med om att det kommit upp råttor ur toaletten..!

Haha jaha, jo den har jag svarat i! :p Fy fan, vilket trauma..! Vi har ju råttor (eller mest möss tror jag) som springer i väggarna, katterna tycker det är extremt intressant såklart. Jag är nöjd så länge de håller sig på rätt sida väggen... :cautious:

Det får du göra när du är frisk!
Förresten, vill du hänga med och promenera i en skog väster om stan nån dag? Finns jättefina vägar där åt höger och vänster så man kan gå i evigheter, var där och red förra sommaren och det var så himla mysig miljö. Det där Kung Björn-loppet går där nånstans.

Antar att det var Boll, för Kakan har aldrig använt nåt annat än kattlådan tidigare. Det ska nog gå bra, får tvätta den med en skvätt ättika så är det nog inga problem :) Har sköljt av den i vatten än så länge för att bli av med den värsta stanken. Men jag får skylla mig själv, jag har inte varit riktigt medveten om vad jag gjort den senaste veckan pga jobbet och därmed glömt att rensa kattlådorna, glömde till och med att ge Kakan mat en dag :crazy: Tur att hon har torrisar i foderlabyrinten så hon kunde pilla åt sig nåt att äta i alla fall!

Det låter mysigt! Kung Björn-loppet tänkte jag ju springa förra året men det blev inget av det.

Men då :( Stackars Kakan, nästan så hon blev smal på kuppen ju! :eek: ;)

@cili Det kommer nog när som helst! Mest björkar här utanför och de brukar ju vara bland de första. :)

@zassoo Men eller hur! Förhoppningsvis är det väl dock ganska liten risk på tredje våningen i ett lägenhetshus, men ändå..

Hoppas verkligen mössen håller sig på rätt sida! I väggen kan man ju överleva med att ha dem (så länge de inte går och dör där) men i skafferiet är de mindre trevliga. ;)

@zassoo Jag var också sugen på det förra året, men var nog tur att jag lät bli. Är anmäld till vårruset i år i alla fall, ska bli spännande att testa ett lopp (även fast det nog inte blir så mycket löpning för min del)

Ja stackars, stackars, utsvultna och alldeles utmärglade Kakan :(
Boll hjälper för övrigt till med Kakans bantning genom att äta upp Kakans mat :cautious:

Nu har jag bokat tvättid. Fanns en ledig redan idag kl 13 :bump: Jag bara älskar våra tvättider här. Två per dag och jättelånga. Nu har jag 13-21 = hinner gott och väl tvätta klart och torka all min tvätt. Frågan är nu bara om jag ska gå ut på promenad före eller efter första omgången? Det är någon som tvättar nu, så jag är inte helt säker på att dom är klara till 13. Så egentligen borde jag gå ut före, eller?

Åh gud, jag är UVI-känningar! Inte okej!
Har labb imorgon, tur nog går den och begränsa till bara halvdag och ta resten på fredag. Men jag är ändå sjukt omotiverad!
Satte mig och sökte ett jobb istället för att göra instuderingsfrågor.

"En råtta kan klättra flera våningar på insidan av ett lodrätt avloppsrör" Tack för den, Anticimex.

@cili Kan väl låta vettigt att gå innan då, kanske. Om du inte har någon tid att passa sen, vill säga.

@Hedinn Du får spola först :D
Konstaterade precis att jag sätter igång tvätten först. Så ingen går ner och tar min tvättid för att dom tror att jag glömt bort den, och så kan jag äta lunch innan. Behöver inte åka till jobbet förrän runt 20:30 så jag har gott om tid på mig :)

@Hedinn Min morbror hittade en simmandes råtta när han skulle gå på toaletten för typ 10 år sen i toalettstolen. Bor på andra våningen mitt inne i Malmö. De hade en tegelsten på toalettlocket i flera år efter det. Mysigt va? :D

@cili Haha smart! ;) Men nä, miljön får nog gå lite före råttrisken där, så stor tror jag inte den är trots allt. :D

Låter också som en bra plan. Jag funderar på att göra mig en kopp kaffe och flytta ut på balkongen en stund.

@zassoo Ja det ska nog bli kul! Har ju varit ute och gått längre sträckor de senaste två dagarna, och det har gått utan problem så förhoppningsvis kanske jag kan springa nån km när det väl är dags :D Men jag vågar inte ha för bråttom, vill inte ha några bakslag med knäna nu så jag håller mig mest till sjukgymnastens plan (vilken i och för sig utöver bestämt träningsprogram lyder "du ska inte springa med dom där knäna", men det har ju gått förut så det ska gå igen!).

@Hedinn Du får se det som ett billigt husdjur! Det har päls, är rätt gulligt och du behöver varken rengöra någon bur eller köpa hem mat. Perfekt!

@Hedinn Eller hur?! Det ultimata pälsdjuret även för familjen med allergi. Och familjen som reser bort ofta, eftersom man inte behöver hitta någon som kan ta hand om djuret. Vilken marknadsföring vi kan göra!

Jag är superduktig och städar nu. Fan vad illa det ser ut med högar av papper, massa kassar med tvätt (ren sådan!!! som jag bara varit för jävla lat för att stoppa in i garderoben), dammråttor pga djuren som fäller och rycker hårtussar av varandra och allmänt massa prylar på fel plats (dvs inte i lådor/skåp)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 846
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 871
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 109
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag vet att jag har pratat om det här med er förut, men behöver nu ert stöd åter igen :( Jag och min exsambo köpte Bruce tillsammans...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka