Påskgubbe

Mustasukka

Trådstartare
Min 6-åring vill gärna gå som påskgubbe på torsdag. Men jag har inga ideér om vad han kan ha på sig.
Hur brukar påskgubbar se ut?

Jag brukade gå påskkärring med mina bröder som liten. Men de var också påskkärringar.
Min son vill dock inte klä ut sig till kärring.
 
Sv: Påskgubbe

Ja, typiska "gubbkläder" brukar det väll vara... Rutig skjorta med en liten kudde under så att det blir lite mage, väst å byxor, hatt med fjädrar!
 
Sv: Påskgubbe

Hatt brukar de väl ha, men har du en sjal så kan han väl vara en påskubbe-pirat istället! På vår förskola har påskgubbarna mest bara varit målade i ansiktet och haft kvast med sig. Fråga hur han vill se ut. Han kanske vet precis hur det ska vara!
 
Sv: Påskgubbe

Han har ingen aning.
Jag sa att han kunde ha en svart hög hatt, men den var så obekväm sa han.
Får väl försöka komma på nåt kul.
 
Sv: Påskgubbe

Kan bara berätta om våra grannar vars son, då sex år gammal, tog på sig Fantomenbindel och bandana i halsen, följde med storasyster och hennes kompisar och deklarerade före avfärd att han ”var en sån som stjäl tuppar”.

Gigantisk succé!!!!
 
Sv: Påskgubbe

Vad skulle jag göra utan Buke?????

Här har jag gått och funderat och funderat på hur i hela fridens dagar jag skall kunna klä ut sonen. :confused:

Här fick jag hjälp OCH inspiration.

Tusen tack. :bow: :bow: :bow:
Säger detsamma! Min plutt ska också vara påskgubbe imorgon. Nu blir det till att pyssla lite efter jobbet! :)
 
Sv: Påskgubbe

*kl*

Jag har en sådan tur att en helt suverän butik med billiga maskerad/partyprylar finns i närheten!

Så den minsta gick iväg i en illgul -jättesöt :p - hel kycklingdräkt!
Sedan tidigare hade vi kattöron och kattsvansar här hemma så det fick det bli med!

En stor skål med godisägg och sega råttor skulle dom bjuda på med!

Alla var så fina idag på dagiset!:love:
 

Liknande trådar

Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 427
Senast: amsway
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 505
Senast: Oh_really
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 723
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp