Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag väntar mig inte att du ska förstå, det krävs en del kurser i källkritik, logiskt tänkande för att förstå, om när du läst på tillräckligt och har kött på benen så kommer du säkert också att förstå.
Det farliga är när man anser sig vara "nykär" oavsett inriktning och går ut för att visa fram konceptet. Man har bara sett ytan av nåt och det kör man - gärna på andras hästar med publik. Det man ser är ett viftande med grimskaftet höga ord som BACKBACKBACK och djupa diskussioner som inte kan sys ihop för man har inte insikten och kunskapen.
Varför skulle man vilja fördjupa sig i en filosofi där det ingår vift med grimskaft och höga ord och det första man får lära sig är att hästen skall visa respekt genom att backa.
Jag gick på hela konseptet tills jag träfade en riktig häst man som kör med sina hästar i skogen och det han började tala om var att vi skall respekera hästen.
Och allt han gjorde var lungt och sansat utan höga ord, fladrande med armarna eller grimskaft eller liknande.
Skulle han backa hästen så provade han först med att säja backa och om det inte hjälpte tryckte han på bringan och sa backa och sedan bårdare och hårdare tills hästen tog ett steg om en ens det för att sedan få beröm.
Den ända gången han använde våld och höga ord var när en häst gick till anfall.
Kram
Du har passerat gränsen för länge sedan, dina elakheter speglar bara bristen på argument. Och det gäller inte bara till mig, även om du gjort mig till någon slags syndabock. Frågor är det för övrigt flera som ställer till dig.
Jag har därmed anmält dina inlägg.
Nej!Och här ser man beviset på din brist på insikt.
Vill du vara så snäll att ange källan?
Det är inte alls sant. Hingsten tävlades dagen efter.