Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I ett litet försök att förklara det du citerade från mig:
Jag menade helt sonika att folk kan vara väldigt dömande och få skäll för att dom dömer.
Jag kan förstå att NI inte förstår allt ni ser (vare sig det är Parelli eller något annat "specialprogram") - just för att ni inte gått stegen/utbildningen eller har den insikten som krävs för att förstå vad det innebär.
Just därför skrev jag tidigare att jag tycker Pat gjorde ett dåligt jobb som inte informerade om VAD han gör och VARFÖR han gjorde det.
Därefter kan människor gärna få ha sin åsikt med insikten.
Jag förstår vad du säger, men jag ser dig också uttrycka motsatsen även i detta inlägget. Om ni bara gått kursen så hade ni förstått var den nya versionen. Tack men jag är fullt kapabel att bedöma vad jag anser vara okej helt utan Parellikurser.Med andra ord så dömer inte jag er för att ni inte tycker om det ni ser på filmen utan jag kan förstå. Förstår du?
Hoppas att ni kan lämna mina åsikter och istället koncentrera er på det ni vill bena ut i ämnet.
Det är inte alls känsligt för mig.
Däremot så förstår jag inte exakt vad du söker svar på.
Vet du det själv?
Frågan var väl så enkel den kunde vara, men jag har sökt på andra forum och tror jag fått svaret.
Ju mer man läser och lär om PNH desto mer förundrad blir man.
Men påstå att mina bilder är photoshopade och att hon ljuger.
Grädde på moset
Jaaa...om jag var en person med hävdelsebehov hade du fått svar.
Men nu är jag inte det och lämnar frågan spekulationer och antaganden, vilket du verkar kunna göra bra.
Kalla mig dålig eller vad du vill, googla på hur man kan rida utan påverkan av skänkeln.
Sökordstips kan vara... säte... balans... känslig häst...känsla....
Sedan har jag absolut ingen upplysnings eller redovisningsskyldighet till vare sig eller någon annan på forumet.
Btw: Jag har bilder från stranden där det rids i full galopp utan vare sig repgrimma, sadel eller träns. Helt fritt.
Så jag kopplar aldrig NH och repgrimma med tvång.
Vägen till målet kan ju vara på tusen olika sätt. Jag valde mitt sätt via pnh och massor annat.
Det som jag tycker är sämre med Parelli är dels den ekonomiska biten. Parelli är inte för alla.
Och att man har gått in i ett så stort koncept - allt från mat till spirituella saker. Det är inte min cup of tea direkt...
Jag är heller inte frälst. Min kunskap är min egen mix som jag lyckas bra med här hemma.
Ja!Dock så misstänker jag att många åsikter baseras på okunskap om både programmet och hästbeteenden och då är det trist, inte minst för Pat och alla Parellifans.
Du har tydligen missat att den vet. som kollade hingsten gav förbud till att fortsätta dagen efter eftersom den hade skador i munnen.
Jag tänkte på det här med insikt.
Ganska bra att kunna se en B:ig demo med insikt/kunskap och säga: men det där är väl inte Parelli? Han står väl inte för det där, eller det där.
Och verkligen ha rätt i det.
Man behöver inte vara ett fan för det, bara påläst och därmed köttig på benen.
Det värsta är ju att sitta och döma och uttala sig om saker man inte vet något om. För man inte velat lyssna och lära sig - bra eller dåliga saker.
Då hamnar man ganska långt ner och blir själv dömd utifrån det människor hör.
Man upplevs bara avig och tvärsöver och sånna lyssnar man inte så länge på. För man vet egentligen ingenting om saken
Man ska inte dö nyfiken