Pappersarbetet när hunden avlidit

AgentCarter

Trådstartare
Är det något mer än att avsluta försäkringen? Kan jag göra detta åt min sambo?
Ska något skickas in till SKK?

Nu vet jag inte vilken försäkring ni har eller varför hunden gått bort, men om ni har livförsäkring så glöm inte ansöka om ersättning om det kanske är ersättningsbart. Vissa försäkringsbolag ersätter även till viss del avlivning & kremeringskostnader. Om ni utnyttjat försäkringen nyligen så ni kommit över självrisken kan det vara värt att skicka in det sista kvittot med (om ni nu haft några kostnader i samband med hundens bortgång).

Avlivad hemma pga aggressivitet så är inget sådant tyvärr.
Utan det blir att ringa försäkringsbolaget, mejlade djur id igår.

Hör av er till Jordbruksverket också. Glöms lätt bort men även de vill avregistrera avlidna hundar från registret.

Jag beklagar sorgen :(

Du har redan fått svar, men det jag har gjort är att meddela SJV/:s register, rapportera till hunddata och prata med försäkringsbolaget. Min hund somnade in under natten för en vecka sedan och är livförsäkrad så det blev lite diskussion med bolaget som först krävde obduktion (hunden var 8 år).

Förra hunden som dog somnade också in hemma men hade ingen livförsäkring. Hör gärna av dig till uppfödaren/tidigare ägare också. Det brukar vara uppskattat.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi ska skaffa oss ett kennel namn Och man ska lämna flera alternativ till skk Men vad ska vi heta ? Än så länge ha vi bara kommit på...
2
Svar
23
· Visningar
1 837
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 792
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 016
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025