Papegojbur

S

Stoppard

Jag är på jakt efter en ny bur till min Alexanderparakit. Han är för det mesta lös i huset, men pga vandalism måste han ibland stängas in när vi är borta. Jag har tröttnat på den bur vi har och vill ha en liten finare. Någon som kan tipsa om bra och prisvärda burar. Jag har tittat på Zoosajtens Nico och är lite sugen på den, men vill gärna höra vad andra har.

Sv: Papegojbur

Nico är tyvärr för liten för en alexanderparakit.

Alexanderparakiter är ca 58cm långa och ska då enligt L.80 (lag, men privatpersoner har dispans till 1/9 2007)
ha en bur som är 3,12 kvm där längsta sidan (ej höjden) är minst 2,4 m och höjden minst 1,5m
Exempelvis 2,4m bred, 1,3m djup och 1,5m hög.

Lättast är att bygga en bur själv då att köpa så stora burar är mkt svårt att hitta och om man hittar mkt dyrt.
Har själv byggt en bur till min amazonpapegoja genom att jag gjort träramar med galler som jag sän satt ihop med bultar.

Sv: Papegojbur

Eftersom han är ute i stort sett dygnets alla timmar, så har jag för mig att man har dispans från burens minimimått. Hemmabyggd bur har jag redan, men jag vill ha en snyggare.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 969
Senast: Anonymisten
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 980
Senast: KesoNeso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 316
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar