Sv: påhopp!

Aldrig att jag skulle ge mig på någon som jag inte känner om denne inte gjort/gör något som kan skada någon annan.
Och jag tycker inte riktigt att du rider utan hjälm passar in där. ;)

Uppenbarligen inte.
TS verkar inte ha tagit åt sig av utskällning, mer arg verkar det som.
Jag väljer själv hur jag vill göra, men påpekar ngn stallkamrat det så brukar jag välja hjälmen åtminstonde när dom är där.Inte för min egen skull, utan för att dom verkar tycka det är jobbigt om jag inte gör det.
Skulle dom däremot ställa sig och skälla ut mej så skulle jag inte lyssna ett dugg.

Vaddå jobbigt för dem? Inte för din egen skull? Har du tänkt på att de kanske bryr sig om dig och tycker att du skall använda hjälm för att skydda huvudet? :idea:

Som sagt.. jag vill inte att barn eller unga tar efter och också vill rida utan hjälm.

Dock rider jag oftast med hjälm, men det händer i bland att jag inte gör det och då är det min ensak.

Vaddå jobbigt för dem? Inte för din egen skull? Har du tänkt på att de kanske bryr sig om dig och tycker att du skall använda hjälm för att skydda huvudet? :idea:

Jo exakt. Dom bryr sig. Och jag använder oftast hjälm. Jag respekterar och är tacksam över deras omtanke.

Vad gör att du är rädd om andras huvuden o inte ditt eget? :confused:

Det är jag, men i bland när det är skitvarmt och jag ska träna ett jobbigt pass på banan så händer det att jag är utan.

Jag vet att det är dumt.

Tycker iaf fortfarande att det inte är rätt att skälla ut folk hur som helst. Man kan påpeka på ett trevligt sätt. För det var väl det tråden handlar om? Finns andra trådar att disskutera hjälmanvändande i.

Om andra tar efter är det väl deras ensak då?

Visst är det så, men jag tycker att jag som äldre har ett visst ansvar mot stallkamraters döttrar tex. I det fallet, om jag rider utan hjälm med dom närvarande så tycker jag att deras föräldrar har rätt att skälla ut mej :devil:

Jaja, jag vet att jag har lite dubbelmoral, men jag står för det.
Skäll på ni om det får er att verka bättre och klokare :)

Inte ett speciellt smart sätt att lägga fram sitt misstycke kan jag tycka.

Jag rider utan hjälm ibland och jag skulle inte ta åt mig om ågon började skälla ut mig. Det är min ensak vad jag har på huvudet!

Sen så rids det ju med hatt i vissa dressyrklasser, den skyddar ju inte heller så bra men det är ingen som skäller på dom...

Visst är det så, men jag tycker att jag som äldre har ett visst ansvar mot stallkamraters döttrar tex. I det fallet, om jag rider utan hjälm med dom närvarande så tycker jag att deras föräldrar har rätt att skälla ut mej :devil:

Jaja, jag vet att jag har lite dubbelmoral, men jag står för det.
Skäll på ni om det får er att verka bättre och klokare :)

Men inget ansvar för dina vänner, släkt, familj och övriga samhället då?

Jo oftast så känner jag ju det, och mot mej själv.
Men inte alltid jag orkar gå omkring och bära hela samhället på mina axlar. Finns mycket man gör som skulle kunna gå ut över andra i långa loppet.
Men som sagt, oftast håller jag mej till regelboken.

Tur för dig då :)

Sällan på mig heller eftersom jag inte riktigt tänker så.
Tävlar även i western så då tävlas det ju med hatt. Högre dressyrklasser rids också med hatt.

Kanske ni kan propagera där istället ni som är sådana motståndare till att inte bära hjälm jämt.

Självklart är det opassande att skälla ut en människa, speciellt en man inte känner.

Men grannen har all rätt att vara upprörd, det är allas skattepengar som går att laga ditt skadade huvud den dagen du landar på det. Det kunde lätt ha undvikts med en ridhjälm. Den sitter ju ändå där för att skydda det viktigaste man har.

Kanske det, men kommer ändå hända i bland att jag rider hjälmlöst. Exempelvis på tävling.

Men grannen har all rätt att vara upprörd, det är allas skattepengar som går att laga ditt skadade huvud den dagen du landar på det. .

Då kan man även skälla på alla som röker?? Alla som går över ett övergångsställe mot röd gubbe? För att inte tala om att tävla fälttävlan, det är ju livsfarligt även om man har ridhjälm.

Då kan man även skälla på alla som röker?? Alla som går över ett övergångsställe mot röd gubbe? För att inte tala om att tävla fälttävlan, det är ju livsfarligt även om man har ridhjälm.

Ja?
Men de har ju inte lagt in en tråd här om att de fått en utskällning?
Eller svarar att de oxå gör korkade saker..

Jag tycker iaf att man borde lärt sig lite mer vett än att skälla på vuxna människor som gör något som är deras ensak och självklart lagligt. Däremot kan man ju påpeka och disskutera på ett hyfsat sätt.

Som sagt, varför inte propagera mot att det får tävlas utan hjälm i vissa tävlingssammanhang? Då sitter ni ju inte bara och hoppar på enskilda individer.

Jag tycker det är lite korkat att rida utan hjälm men jag skulle aldrig skälla ut någon ifall de inte gjorde det. Så mycket bryr jag mig inte om andras hälsa, skillnad däremot om det vore någon som stod mig nära. Då skulle jag bli väldigt arg.

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 218
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar