Sv: påhopp!

tycker hela den här hjälmgrejen är väldigt påfrestande:mad: Är man myndig o rider sin egen häst är d väl valfritt att rida utan hjälm?? får också pikar hela tiden. Men om ja sitter i bilen utan bälte är d ingen som säger nåt? men föredrar faktiskt folk som säger rätt ut att dom tycker man är idiotisk än alla dessa småpikar hit o dit. människor man vet skiter fullkomligt i ens hälsa,blir plötsligt väldigt oroade..haha..nästan lite komiskt:D

farbror polisen skulle säkert bry sig om du kör bil utan bilbälte. du får nämligen 1500kr i böter!

farbror polisen skulle säkert bry sig om du kör bil utan bilbälte. du får nämligen 1500kr i böter!

Tror du verkligen att den som skrev inlägget du svarade på är så gammal att hon får köra bil? :rofl: Troligen inte. :laugh:

Fick världens uppläxning av en granne till nya stallet jag står i här om dagen.. Hon gjorde det väldigt klart för mig att jag var korkad som red utan hjälm och var vädigt otrevlig! Jag har aldrig träffat människan tidigare men försökte vara trevlig ändå för att min stallvärd inte ska få problem. Men gör man så här????? Skulle det inte varit hennes granne hade jag nog knappast varit snäll. Det var ju inte som att hon skällde ut folk som cyklade utan hjälm.. Jag vill INTE veta vad ni tycker om att jag rider utan hjälm, det finns egna trådar för det. Men gör man verkligen ett sånt otrevligt personligt påhopp mot en människa man aldirg pratat med :confused:

Jag har själv hostat fram till en ryttare utan hjälm och sagt rent ut att "det där var ju j..ligt korkat, bruden" och hon blev sur, såklart. Var du glad att människor bryr sig, det var antagligen inte pga av att det är särkilt snyggt med hjälm som hon skällde. Var du dessutom yngre än henne kände hon säkert sådär som vuxna gör mot oss "yngre". (Jag är 22 och är fortfarande barn då mina stallkompisar är uppåt 40-50år).

Tror du verkligen att den som skrev inlägget du svarade på är så gammal att hon får köra bil? :rofl: Troligen inte. :laugh:

haha troligtvis inte. Men nu när jag läser hennes inlägg igen så står det faktiskt "sitter i bilen" ser jag. Att bara sitta i bilen utan bälte är helt lagligt, däremot inte om den är i rullning. Får hoppas att personen dragit åt handbromsen ordentligt:D

Jag tycker att det är oerhört korkat att både rida utan hjälm och åka bil utan bilbälte och det säger jag också till vederbörande. Jag kör inte en meter utan att alla passagerare i min bil sitter fastspända.
Vad gäller hjälm eller inte hjälm så är jag av den åsikten att om man inte rider med hjälm så har man ingenting att skydda. DESSUTOM ska vi lite äldre ryttare vara ett föredöme för de yngre och att rida utan hjälm tycker jag INTE är att vara ett gott föredöme.

Så ja, jag skulle nog också ha skällt. :devil:

/ Surkärringen K

Jag kan visst erkänna att jag kan tycka att de är fel att rida utan hjälm. Verkligen onödigt. Men någon gång i bland så blir det så iaf, men jag tänker på det och det är inget jag gör lättvindigt.

Så jovisst, jag erkänner gärna att det är fel, det som jag tycker är det stora felet i tråden är att vissa folk inte kan disskutera utan att vara spydiga och otrevliga. Det ger ändå ingenting.

Anledningen till att jag poängterat att jag rider utan hjälm på tävling är ju att ingen verkar förstå att det inte är något jag gör jämt.

Frågan är ju, är det rätt att skälla ut främlingar när dom gör något fullt lagligt men som inte faller utskällaren i smaken??
Jag tycker nej, men absolut påpeka på ett trevligt normalt sätt.
Jag håller med dig! Allt är ju bara en tolknings fråga. Jag tycker inte att "Hästhandlarjävel" var spydig på ngt sätt men du tycker det...
Att tråden har spårat ur är ju TS eget fel som formulerade sig illa och fick svar på ngt helt annat vilket jag kan förstå när man berättar att man rider utan ridhjälm.
Jag tycker åxå att det är otroligt barnsligt att slå ifrån sig för glatta livet och börja jämnföra med bil körning, rökare och att överhuvudtaget vistas utomhus... :confused:
Hoppas att ngn stänger den här tråden snart...
Den har fullkomligt spårat ur!!
Fijja, lycka till med tävlandet!:)

Du tycker inte ngt i hennes inlägg var spydigt?

Det finns olika sätt att skriva saker på, hennes var knappast speciellt trevligt.

Vissa har skrivit lika men på ett trevligt sätt, då kan det bli en disskussion, men den här tråden är full av påhopp och spydigheter.
På så sätt vill ju vissa inte ens skriva ett inlägg, bara för att man inte vill bli dumförklarad.

Onödigt tycker jag.

Hej, Rida utan en hjälm kan va skönt när det är varmt,Men är det värt ?
Den lilla och billiga försäkringen du har på huvudet är värt jag lovar,
Vist det är jobbigt att anndra lägger sig i ,
Sen ska vi vara en förebild åt barnen som rider och dem ska ha hjälm,Det kan inte vara så att i rider utan och dem tvingas att ha,

Så min åsikt är ha hjälmen på dig:laugh:

Tycker du inte att du har något att skydda så för all del... rid utan hjälm..! Tycker du om att leka med döden, strunta i bilbältet...

Samtidigt så kanske just du är förebild för någon annan som ser dig rida utan hjälm och som gör som du gör?

Alla sporter (nästan) har sina speciella skydd... Hur många spelar ishockey utan hjälm? Vilken av sporterna ishockey eller ridning har flest svåra olyckor? I rest my case...

haha troligtvis inte. Men nu när jag läser hennes inlägg igen så står det faktiskt "sitter i bilen" ser jag. Att bara sitta i bilen utan bälte är helt lagligt, däremot inte om den är i rullning. Får hoppas att personen dragit åt handbromsen ordentligt:D

Jag sätter en femtiolapp på att personen inte är så gammal att hon vet hur man hanterar en handbroms heller, eftersom hon uppenbarligen inte visste att det är olagligt att köra/sitta i en rullande bil utan bälte. :devil:

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 218
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar