Påfåglar

A

Alkemisten

Hej,

Jag skulle tycka det var snyggt att ha lite påfåglar gående på vår mark. Är de lätta att ta hand om? Vi har ett hönshu på ca 3 m2 skulle de kunna bo där? Tål de kyla? Vad kostar de?

Någon som vet något om dessa vacka fåglar?

Sv: Påfåglar

Tycker att det låter som en väldigt liten yta att ha dom på. Dom kostar från 2500 kr/paret och uppåt. Det är som att ha höns ungifär.

Hej,

Tack för ditt svar! Ja det kanske är för smått det där hönshuset. Men jag antar att de måste kunna gå in någonstans. kanske de kan gå in i ladan. De flyger väl då kan de sitta på bjälkarna..

Lägger de ägg också eller?

Jag har påfåglar. Hönshuset låter på tok för litet. Tänk på att en vuxen hane ska kunna bre ut sina skjärt fjädrar o det tar ganska stor plats. Påfåglar är inte lämpliga att ha lösa på markerna då de är väldigt bra på o flyga (om du inte är intresserad av att hämta dom nån mil bort eller så). Det är tacksamma o lättskötta, mat o vatten o rengjort emellanåt. Vi ska bygga en volijär åt våra påfåglar till sommaren o räknar då på 8*8m/fågel o vi har 4 djur. De tål Kyla men är något känsliga för regn iallafall ungdjuren

Tack! Då flyger de iväg med andra ord! Jag har sett gårdar i England som har påfåglarna lösa på markerna, men de djuren kanske var vingklipta då.

Finns det inget sätt att hålla dem på gården. Jag skulle kunna ha dem i ladan bara de gick ín där själva.

Tack för länktipset det verkar bra.. Ska fortsätta läsa nu!

I stallet där jag har min häst, finns det en påfågelshona. Hon är runt 13 år och vad jag vet har hon aldrig flugit sin väg (vingklippt är hon inte och flyga kan hon för övrigt). Däremot har jag hört berättas att hon som ung givit sig ut på vandringsturer till grannen. Det som man dock bör tänka på innan man skaffar en påfågel är att de har för vana att skrika högt - så man bör med andra ord inte ha lättstörda grannar ;)

Hej igen,

Min vännina sa att påfåglar skriker hela tiden. Stämmer det. Vår granne hade ett påfågelpar men de skrek inte särskilt mycket. Skriker dina hela tiden?

Där jag jobbade på hotell för evigheter sedan fanns det ett ställe i närheten som hade påfåglar. De höll ett j-la liv och hotellgästerna var vansinniga. Påfåglarna gillade att spegla sig och knatade upp och speglade sig i de stora fönsterna på restaurangen. Sen bajsade de på terrassen. Måttligt populärt så sen fick de bo i bur.

Det är inte min påfågel utan stallägarens. Men jo, den skriker högt när den känner för det. Och hanar (detta är en hona) brukar skrika högst.

Jag vet inte om jag har ovanligt tysta påfåglar men jag upplever inte att dom skulle på någotvis föra oväsen. Visst händer det att de trumpetar lite då o då men inte störande på något vis. Vi har ändå 4 vuxna fåglar

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 105
Senast: Maniac123
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 323
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 596
Senast: MariaO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV