På tal om Insider i går kväll!!!

B

Bammy

Vad är det för fruktansvärda människor som skaper dessa MONSTER!!!
Vad det någon som såg detta program i går?? :devil:

Många yngre okunniga som vill vara tuffa köper en hundras som har rykte för att vara aggressiv. Det har blivit en trend där jag bodde förrut.

De har knappt koll på sina hundar själva och skrämmer många vanliga människor. Jag anser dock inte det är hundens fel utan först och främst uppfödaren som inte ser till att hunden hamnar i ett kunnigt hem och hos en kunnig ägare!

Jag såg... fan vad förbannad man blir. Och dessa utländska pojkar som står och skryter om hur Fittjas pitbulls är så tuffa och livsfarliga.. Har själv råkat bevittna en sådan hundkamp när jag var ute och gick med vovven en natt..

Sen den stackars dogo tiken som fick avlivas. Jag störttjurade här hemma :cry:

/Maria

Jag satte kuddar för ansiktet och höll för öronen men jag grinade ändå för det var så sorgligt. Jag klarar verkligen inte av att se sånt.. :cry:

Sen så undrar jag vad dogo argentino hade med saken att göra, kan inte finnas någon ras som inte blir instabil av en så dålig ägare som hon haft..?

Jag tyckte programmet var riktigt hemskt och sorgligt, och dåligt eftersom det var så lite fakta, bara lite löst ihopsatta reportage blandat med ojämnt fördelade åsikter..

De fick nästan hundarna att framstå som monster i stället för ägarna.
Jag har själv en rottweiler tik, det är ju inte så kul, med tanke på vad det är för kommentarer man hör gång på gång.
Ex Gud har du en sådan farlig hund, Herregud har du barn OCH en sådan hund... Man blir ju trött. Kan inte människor förstå att det är ju vi människor som uppfostar hundarna till monster.
Visst finns det säkert några som föds lite konstiga i huvudet men de flesta har ju en konstig uppfostran!!

Mammas gamla gråhund är också livsfarlig.

Bara för att en tants barnbarn hängde och klängde på hunden en påskafton trots vi flera ggr sagt till att hunden är smäll/skotträdd och t o m stängt in den i ett annat rum för den skulle få vara i lugn och ro . Till slut tröttnade hunden och knuffade undan ungen och visade tänderna!

En mördarhund skrek tanten!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 338
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 105
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 317
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 405
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar