Övertalning?

Sv: Övertalning?

vart är de du bor? bor du i Kungälv lr.?

såg isf ett ställe i romelanda där de ingick mockning o fodring o utsläpp vardagar o paddock samt skritt avstånd till ridhus för 1900 kr

Jo, jag vet, jag har faktiskt räknat ut hur mycket det blir per år, då är i stort sätt ALLT inräknat, allt från utrustninginköp till försäkran och alla vaccinationer som han ska ha varje år.

jajo,hästen kan bli sju k oh behöver kanske extra vård!även om man kanske inte tänker på de värsta så kan de hända(oturligt nog:cry:)så du måste nog tänka på de ochså!:crazy:men lycka till!

När man ska räkna ihop sådär bör man räkna lite negativt. Mycket kostar mer än vad man tror och när det gäller hästar är det många oförutsedda kostnade att ta hänsyn till. Veterinärvård vid olyckor och sjukdomar, utrustning som går sönder, något händer med stallet som gör att man måste byta...

Synd att du är så ung, annars hade du kunnat tjäna en del pengar själv.

Hur har det gått för dig?
Hoppas att det löser sig för dig!

Alltså, ni kommer inte förstå, nu måste jag låta riktigt barnslig. Men jag är riktigt depp och grät riktigt länge förut, för nu går det rykten om att han tydligen är såld, blir så jävla depp alltså. Jag känner bara hur jag vill sluta rida. Usch.

förstår att du är deppad. Förlorade min lilla älskling (han som är på bilden) för nu 4 år sen. Var jätte deppad men livet går vidare. Du kommer få en ny älsklingshäst jag lovar dig. Har hittat min nu, även de en kallblodstravare.

Sluta inte rida, du kommer ångra dig något fruktansvärt. Obelix skulle inte vilja att du gjorde de.

Är han nu såld så kanske de är någon i närheten o du kanske kan få komma o rida någon gång ibland? :idea:

rykten behöver inte alltid vara sanna :) Ta tag i saken nu ordentligt, utan att vela. Vill du verkligen ha hästen måste du ju ringa ridskolan och fråga rakt ut! Gör det nu, sen informerar du oss nyfikna här tråden efter det. Lycka till!

Jag har precis varit med om samma sak som dig, min favoritpålle på ridskolan skulle säljas och jag övertalade mamma som var skeptisk trots att vi har stall på gården och häst med mera. Så vi var tvungna att tacka nej till honom och jag ångrar det så mycket. :cry:

Men så en dag kom mamma hem från jobbet och sa att hon skulle hälsa till mig från Cardinal (hästen jag ville köpa). Det visade sig att en kvinna som jobbar och känner mamma hade köpt honom från slakt! och nu får jag hälsa på honom när jag vill plus att han bor inte så långt ifrån där jag bor! :)

http://www.pixbox.se/pic_show_id5330290.html (sista bilden på mig och Cardinal)

Jag önskar dig lycka till och hoppas inte ryktena är sanna!

Eller ta reda på vem han blev såld till och erbjud dig att vara skötare/medryttare :)

men alltså, han var ingen favorithäst. Han var en själsfrände, han var gjord för mig, kändes det som.

men alltså, han var ingen favorithäst. Han var en själsfrände, han var gjord för mig, kändes det som.

de där var kankse till mig? Tyvärr är inte alltid livet rättvisst.
Jag hade oxå hittat MIN självsfrände. Jag var den enda som klarade av o rida han, jag hade redan sagt att jag kunde köpa honom utan problem. Han sparkades o bet ALLA andra förutom mig. Ingen ridlärare vågade gå in till honom, inte ens ta in han från hagen. Jag fick tom rida honom hur mycket jag vill betalade dock bara för 1 gång/v. Men tyvärr hittade dom en annan som ville köpa honom, visade sig att efter 3 mån så hade personen skickat hon till slakt då hon inte kunde hantera honom. Jag hade tom sagt till den nya ägaren att vill du inte ha honom så köper jag han. Men icke.

Tyvärr är inte alltid livet rättvisst vilken man inser när man blir äldre. Har man ingen egen inkomst så blir de svårt o göra som man vill. Nu har jag hittat min drömhäst, ett underbart föl som dess värre inte är till salu för vilka pengar som helst. Inte ens nu när jag har egen inkomst, stallplats o allt så kan jag få de jag vill. :devil:
Man får gå vidare, du kommer hitta en ny självsfrände även fast de inte är någon tröst.

Prata med ridskolan o hör om han är såld? om han är de så kanske du kan prata med den nya ägaren, om den bor i närheten så kanske du kan få bli medryttare lr. komma o rida lite granna. Vem vet?:banana:

Jag vet inte om jag vill ha med honom att göra mer sedan, jag kommer bara ångra mig, jag kommer tycka att det är hemskt att se honom med den nya ägaren, hur kul de kommer att ha tillsammans. Herregud vad egoistisk jag låter. Men det är mina tankar just nu, fast jag älskar honom så.

Jag vet inte om jag vill ha med honom att göra mer sedan, jag kommer bara ångra mig, jag kommer tycka att det är hemskt att se honom med den nya ägaren, hur kul de kommer att ha tillsammans. Herregud vad egoistisk jag låter. Men det är mina tankar just nu, fast jag älskar honom så.

men om han finns i närheten så är de väl bra om du kanske kan rida 2-3 ggr /v som medryttare. Ny ägaren kanske blir glad över lite hjälp o framförallt eftersom du redan känner honom. ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 766
Relationer Jag och min kille har varit tillsamman i två år och levt på distans hela tiden. Vi har pratat om att flytta ihop men vi har svårt att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 833
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag vet inte var jag ska börja. Jag vill inte riskera att någon ska känna sig uthängd så jag försöker skriva så generellt som möjligt...
Svar
3
· Visningar
1 715
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 560
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar