O
OliviaM
Sv: Övertala?...
Jag anser att dem som stör sig på Evil inte borde svara. Håll er till trådens ämne ?
Jag anser att dem som stör sig på Evil inte borde svara. Håll er till trådens ämne ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Även om man är ung vet man att
A.det är fult att ljuga
B. Vill man ha respekt får man bemöta andra likadant.
Jag "stör" mig ju inte på henne, utan jag "stör" mig på andra som är onödigt elaka mot henne, något som jag kommenterade ovan. Men självklart har du rätt, det är inte trådens ämne. Men jag kan inte låta bli att försvara barn när vuxna, som borde föregå med gott exempel, är onödigt "elaka" mot dem.
Så, nu har jag sagt mitt.
Tyckte att det där var lite elakt faktiskt, tjejen är bara 13år. Du behöver inte förlöjliga henne bara för att en del av det hon påstår är väl tilltaget. Hon är fortfarande ett barn så ta det lite lugnt i dina kommenterar.
Tillägg:
Jag har iaf uppfattat dt som att evil_in_a_closet är 13, men jag kanske har fel. Var vänlig och uppdatera mig då.
Vad är sidvärtsrörelser, förutom vad du redan nämnt?
Och stegring - varför ökas hästens värde med att den kan stegra?
Ursäkta mej, men jag tycker att du verkar vara ganska okunnig....
Är det förresten samma häst som bekriver så här i en annan tråd?
Du verkar inte ha förstått att de svåra rörelserna kommer först när man har avspänning hos hästen. Om man lär en stressad häst piaff, passage och exempelvis spansk skritt blir det bara cirkuskonster av det hela.
Men visst kan kallblodstravare vara värda en hel del. För sex år sedan, då mitt sto var 9 år och tämligen outbildad fick jag ett bud från Tyskland på 100 000.
Immer
Det är såklart att hästen värde ökar om den kan stegra på kommando.
Hur mycket ökar den med? 5000? 10 000?
:smirk:
Jag har inte ljugit om någonting.
Min häst kan de saker som jag har skrivit att han kan.
De hade hingstar i det kungliga hovstallet förut (Många år sedan). Om de har det fortfarande vet jag ingenting om.
De flesta har råd att ha EN häst, man behöver inte köpa en dyr häst, (säger inte att man måste köpa ett varmblod bara för att jag pratar om billiga hästar) En gammal häst tex??
behöver inte överösa den med olika dyra behandlingar m.m. Jag säger
inte att man ska skita i att ta den till veterinären om den blir sjuk!! Det är inte så jag menar.
Och man behöver inte betala 4.000:- i månaden i enbart stallhyra!
Snälla döda mig inte! Jag säger bara min åsikt.
Och om ingen har något emot det så föreslår jag att vi avslutar den här tråden nu.
Någon kanske kan låsa den, vet inte hur man gör nämligen
Men du har vi flertalet tillfällen fått information om att det FINNS ingen avelsverksamhet på¨hovstallet. Och har inte funnits sedan typ 1600-talet heller..
Vad din häst kan eller inte struntar jag faktiskt i. Det är rena grunderna och ditt pris är rena fantasierna.
Och nej alla har faktiskt inte råd med en häst. Den kostar mer än inköpspriset. Det är de löpande utgifterna som är de stora posterna.
Stallhyra mm variera stort över landet, så för att någon ute på landet kan få en boxplats i en ladugård för en spottstyver innebär inte att det är möjligt i storstäderna.
Kostnader för tränare mm variera också.