Överföringspenna för papper -> tyg

MissFideli

Trådstartare
Jag har precis fått hem en överföringspenna för att jag ska kunna föra ner texter från datorn på olika tyger. Men vad ska jag använda för papper? Funkar bakplåtspapper? Eller ska jag köpa hem nått annat?

Sv: Överföringspenna för papper -> tyg

Vilken smart grej! Bakplåtspapper borde ju funka, det använder jag när jag stryker fast tryck på kläderna.

Kan du förklara vad det är för sorts penna och hur den funkar. Kanske en länk till säljare om det är ok här. Det låter intressant men jag kan liksom inte riktigt se för mig hur den ser ut:

Får inte länka till säljare, men du kan googla på överföringspenna så får du flera länkar.
Man skriver ut nått på vanligt papper, för över det på bakplåtspapper (antar jag) med den här pennan, vänder så sidan man skrivit/ritat på kommer mot tyget och stryker med strykjärn. Då fastnar det man skrivit/ritat med överföringspennan på tyget och man kan fylla i där sen.

Blev jättebra!! Mamma kom på att bakplåtspapper nästan alltid är infettade från början, så jag köpte smörpapper istället.

32841312.jpg

Liknande trådar

Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 812
Senast: starcraft
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka