Overaller!

Sv: Overaller!

konstigt att så många här på buke tycker att färgen avgör om man klär ut sin hund eller inte :angel: :smirk:




Själv syr jag eget! Det varmaste vi har är bävernylon med nåt slags luddigt teddytyg som foder. Har även overaller i dubbelsydd fleece. Om det är riktigt kallt/regnigt/snöigt så har jag köpt ett galon-täcke på rusta för ca 100-lappen som jag har över (fleecefodrat det med).

Inget frysande här inte för min nakenhund. Bra mycket billigare (fleecefilt från rusta/öb 29kr räcker till 2 enkla overaller eller en dubbelsydd.) Arbetstid 2 timmar allt som allt!

Mönstret beställde jag för 79kr på internet, fick dock göra om det och måtta på min egen hund för att det skulle passa just honom!


Åh då kanske man kan få göra en beställning av dej =) Till min lilla fryslort. Spelar ingen roll va han får på sej så fryser han. oavsett "mode" eller inte. :d
 
Sv: Overaller!

nu handlar det ju inte om utseendet utan om hälsa. det finns ju skor och de finns skor.

precis som de finns täcken å täcken.

det täcket jag ahr till min tycker inte jag är särskilt "mode"
http://i58.photobucket.com/albums/g249/_gabbi_/vovvar013.jpg

skulle ju va lite värre med rosa kamoflage, änglavignar eller glitter=/

Men vanliga svarta skor som man har till slädhundar kan du väl ha? behöver ju inte vara rosa med ludd=)


min har e´tt likadant täcke!! han trivs bra med det..men vill ha skor oxå..letar efter såna nu..han fryser ganska mkt för han kommer från italien!!!!:banana:
 
Sv: Overaller!

Denna overallen har vi på gry.. avtagbar fleece i, så man kan använda bara fleece overallen eller ha den regntäta över..
Fick den av min syster, men den är köpt i norrland...

Bild046-1.jpg
 
Sv: Overaller!

Har du en Hurtta??:love:
Vart kan man köpa dom? Såg dom i en broschyr jag fick därifrån. Röd/Beighe/Svart eller Blå/Beighe/Svart?
Är dom bra? Har du någon bild? Kan man beställa via nätet?
Hur är dom fodrade?:bow:

Ah.. såg ditt inlägg nu.. vår overall är hurrta... bilden är i tråden på kinesen..
 
Sv: Overaller!

Ja,jag såg den. Jättefin.:) Jag försöker hitta en återförsäljare av Hurtta i Gbg trakten. Helt hopplöst. Suck...:cool:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 670
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 274
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 082
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 383
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp