ovanligaste hundnamnen

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 168
  • Visningar Visningar 23 722
N

nathalieuhlan

Finns det nått hundnamn ni har reagerat på? negativt eller posetivt :O))

Min tös heter ilska, och varje gång ja säger det ser dom ut såhär : :eek:

Sv: ovanligaste hundnamnen

Vet inte om Vidar är så vanligt? jag har då aldrig hört det förut :p men det är min lilla gosses namn :)

En kompis till mig hade ett tag en drever/hamilton stövare som hette Tuttan :crazy:

Tänk att gå o ropa det i skogen när hunden smiter :angel:

jag hade en tervtik för många år sen som hette Psyche :D å kallades för psycho

Min schäfertik heter Fiddeli. Har än så länge inte mött någon annan hund med det namnet.

Dom som jag kan komma på nu är:
Micro
Marock (osäker på stavningen)

Jag har inte hört talas om någon annan som heter det, än :)

Den här sötnosen bär namnet Zynni:

2244770522_b4a8662ff3.jpg

De flesta hör fel, och tror att hon heter Sydney eller Cindy....

Min dressyr tränares hund heter Enny..
hon hade en hund innan och sen köpte hon en av samma ras när den gamla dog. När hon inte kunde komma på något bra namn vart det helt enkelt En ny.. ;)

Min äldsta jaktgolden heter Spurten, och det heter hon för att hon har varit en "spurt" ända sedan hon var liten. Hon är egenuppfödd och när vi pratade om henne sade vi alltid "den där lilla Spurten";)
slide_spurten_head1.jpg

Hon är fortfarande, vid 9 års ålder, samma lilla glada "spurt":love:

Min äldsta jaktgolden heter Spurten, och det heter hon för att hon har varit en "spurt" ända sedan hon var liten. Hon är egenuppfödd och när vi pratade om henne sade vi alltid "den där lilla Spurten";)
Åh, Spurten!! :love: Jag var såååå nära att skaffa mig en jaktgolden för ett gäng år sedan (i samband med att jag köpte Zynni som finns på bild i tråden ovan), och ringde då dig och hörde mig för om valpar... fastnade redan då för bilderna på Spurten på din hemsida, hon verkar vara SÅ fin!!
Dock blev det ju en kelpie istället, men jag kan lätt tänka mig en jaktgolden någon gång framöver... :love:

Nämen... så vi har alltså pratat med varann... det visste jag inte:o Kul! Och förresten kan jag tala om att jag har varit lite "kär" i din Zynni också - det är en väldigt fin kelpie:love:

Nämen... så vi har alltså pratat med varann... det visste jag inte:o Kul! Och förresten kan jag tala om att jag har varit lite "kär" i din Zynni också - det är en väldigt fin kelpie:love:
Jajjemän, det har vi :D och ja, Zynni ÄR en fin kelpie... :love: fast jag är ju lite partisk ;) :D

En gråhund vid namn Kvittra
En schäfer vid namn Ånga
En jämthund vid namn Storm
Och en schäferkorsning vid namn Gunde :D

Jag känner en Vidar (hund). Otroligt fint namn:love:

Min kille heter Anton. Han brukar bli mobbad för det:grin:

Finns det nått hundnamn ni har reagerat på? negativt eller posetivt :O))

Min tös heter ilska, och varje gång ja säger det ser dom ut såhär : :eek:

En Ilska har en bekant till mig ägt, tycker det är snärtigt och bra. Ovanligaste, svår fråga.. En annan kompis hade en Seika, tror hon hittade på namnet själv.

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 707
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 301
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31