Sv: Ouppfostrade hästskrällen.
*KL*
Okay nu ska jag sticka ut hakan igen. Men är det inte väldigt genetiskt betingat de flesta fall med "besvärliga" hästar?
Det finns inga problemhästar, bara hästar som har problem med vissa människors beteende.
Är det inte väldigt kvinnligt att "gulla" med hästen? Låt hästen bestämma ibland, det är bara gulligt.
Det är så att hästen är en stolt varelse som får sin trygghet i den position den har i flocken. Den vet vem den ska vika sig för och vilken som ska vika sig för den. Den är nöjd med att låta någon den litar på leda, det är en trygghet.
När någon ena stunden gullar och tillåter hästen att göra vad den vill och i nästa stund inte låta den gör det blir det en förvirrad häst. Velighet är en av de saker som kan ge en "ouppfostrad häst.
Konsekvens, lugn och förtroende gör en lugn och stabil häst.
Bara för skoj skull hur många av oss killar, ja det är inte många här på Buke jag vet, har samma problem? Hästen är en individ med känslor och behov, respektera det och vi får mindre antal hästar som har problem med vissa människors beteende.
Vi killar "gullar" inte med hästen utan respekterar hästens natur och behov och beteende. Därför tror jag att många problem är genetiska
Nu får man väl hålla sig borta från detta forum i några år till stormen bland feministerna lagt sig
Rolle
Islandsfullblod på Lösdrift