Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi?! Det är väl minst lika många som hackar åt andra hållet!
Hur många har sagt att man inte ska ha evighetstrådar? Jag kan inte se någon, kan du? Det jag ser är att många tycker att den mest allmäna riskerar att dra till sig diskussioner som passar alldeles utmärkt i en egen tråd. Där ser jag problemet inte att någon skriver ett inlägg om att h*n lagar mat eller andra direkt momentana saker.

Hur många har sagt att man inte ska ha evighetstrådar? Jag kan inte se någon, kan du? Det jag ser är att många tycker att den mest allmäna riskerar att dra till sig diskussioner som passar alldeles utmärkt i en egen tråd. Där ser jag problemet inte att någon skriver ett inlägg om att h*n lagar mat eller andra direkt momentana saker.
Jag hade inte tänkt att diskutera det här mer eftersom det är så tydligt uppdelat i åsikter.
Men det jag ser är att många skriver om att utarma och döda forumet med dessa evighetstrådar vilket jag tolkar som att man inte vill att dom finns.
Eftersom forumet varken är dött eller utarmat så anser jag att det är lite överdrivna reaktioner.

Jag undrar mest varför det finns en sån tråd och vad poängen är.

Nämen alltså om nu nån börjar skriva mer om det där med hästmedicin så kanske det bör få en egen tråd. Så kanske nån annan som är intresserad av häst + medicin kan komma med intressanta och viktiga poänger medan en tredje kan lära sig nåt nytt. Istället för att det där samma gänget läser och alla ämnen vävs in i alla de andra 1500 inläggen om mat och navelpillande.
Precis så är det.

Jag har gjort flera försök att få veta hur vi kunde har gjort annorlunda (nåja jag har endast 8 inlägg i en tråd med 1400 inlägg, att dom skulle vara intressanta nog att göra egna trådar av tvivlar jag starkt på) men får inte så mycket svar och blir där till kallad tramsig.
Du får gärna nämna mitt namn då det mig veterligen endast är mig du frågat. Vi kan ta det igen. Jag är ytterst ledsen över att jag inte kan tillfredställa din förfrågan men min hjärna är permanent skadad av att ha gått i väggen för många gånger. Jag måste i framtiden vara lite snäll mot den och för mig går det före ditt behov av just det här svaret.
Ni som upplever att dom (den?) är så irriterande prata då med @Gunnar och få han att ändra reglerna så att den typen av trådar inte är tillåtna, men då tror jag att forumet kommer tappa många människor som även kommer med riktigt bra inlägg in andra trådar.
Men inga regler behöver ju ändras. Ingen vill ta bort chatttrådarna men det vi vill är att det som är diskussioner sköts i trådar som alla kan hitta.

Jag tycker på riktigt att det är ledsamt att det är två så tydliga läger på Buke just nu istället för att alla bara kan skriva och läsa dom trådar som man vill och strunta i det man tycker är ointressant.
Fast saken är att de som enbart skriver allt i chatttrådar gör att vi som inte kan följa dem förlorar de intressanta diskussionerna. Det är den enda motsättningen. Moderatorerna har börjat lösa problemet genom att bryta ut trådar ur andra och då går vissa bananas över det. Varför ser du de utbrutna trådarna som ett hot? Varför ser du det som olika läger.
Med så mycket diskussioner som jag aldrig kan hitta så är Buke dött för mig och jag började fundera på att lämna forumet innan den nya policyn togs i bruk.

Jag hade inte tänkt att diskutera det här mer eftersom det är så tydligt uppdelat i åsikter.
Men det jag ser är att många skriver om att utarma och döda forumet med dessa evighetstrådar vilket jag tolkar som att man inte vill att dom finns.
Eftersom forumet varken är dött eller utarmat så anser jag att det är lite överdrivna reaktioner.
Forumet var rejält utarmat och mycket nära en tynande död, precis som många andra forum tynar bort. Att i det läget försöka utöka aktiviteten genom att göra ämnen möjliga att hitta för en större skara är nödvändigt om det ska finnas något forum att ha chatttrådar på.
Vad ser du som problemet med att bryta ut trådar ur chattrådar? Varför kan du inte läsa att ingen motsätter sig chattrådarnas existens alls utan motsätter sig att det bedrivs seriösa diskussioner i dem. Du får chatta precis så mycket du vill med vilka du vill i de trådarna men låt oss andra se de mer seriösa diskussionerna.

Hon skriver att Buke blivit mer levande. Det betyder, gissar jag, att hon anser att det varit fler trådar på sistone, och kanske mer varierat. Det är inte ett krav på något vis att man MÅSTE vara aktiv i alla trådar. Inte heller att man inte kan uppskatta forumet om man inte är aktiv.

Herregud vad du (och några till med er) verkar känna er hotade. Ni liksom hackar på allt.

Precis. Det betyder att jag noterat att det finns betydligt fler nya och intressanta trådar att läsa. Sedan har jag inte haft så mycket tid att engagera mig i diskussioner just de senaste veckorna pga nytt jobb och astrött.

Du får gärna nämna mitt namn då de tmig veterligen endast är mig du frågat. Vi kan ta det igen. Jag är ytterst ledsen över att jag inte kan tillfredställa din förfrågan men min hjärna är permanent skadad av att ha gått i väggen för många gånger. Jag måste i framtiden vara lite snäll mot den och för mig går det före ditt behov av just det här svaret.

Men inga regler behöver ju ändras. Ingen vill ta bort chatttrådarna men det vi vill är att det som är diskussioner sköts i trådar som alla kan hitta.

Fast saken är att de som enbart skriver allt i chatttrådar gör att vi som inte kan följa dem förlorar de intressanta diskussionerna. Det är den enda motsättningen. Moderatorerna har börjat lösa problemet genom att bryta ut trådar ur andra och då går vissa bananas över det. Varför ser du de utbrutna trådarna som ett hot? Varför ser du det som olika läger.
Med så mycket diskussioner som jag aldrig kan hitta så är Buke dött för mig och jag började fundera på att lämna forumet innan den nya policyn togs i bruk.

Fast det är inte bara du, det är flera som har klagat på och sen inte kan svara på det. Dig har jag fått ett svar på och därför också inte tagit upp det mer med dig.
Jag ser inte utbrutna trådar som nåt hot mot nånting, jag har bara undrat om nån kan hjälpa mig att se alla intressanta diskussioner som kan bli egna trådar eftersom jag uppenbarligen är blid för det själv.

Det är i den här tråden och i den förra som diskuterade precis samma sak ett gäng som tycker att evighetstrådarna är ett otyg och ett som inte gör det = två läger med olika åsikter som tydligen inte kan förstå varandra.

Vi?! Det är väl minst lika många som hackar åt andra hållet!
Det är väl skillnad på att vilja inkludera fler i ett diskussionsforum och att exkludera dom som inte hänger i en tråd som om det vore deras vardagsrum. För evighetstrådarna - hur trevliga dom än är - bjuder inte in till diskussion. Och med mycket evighettrådar som äter upp intressanta ämnen så är det utarmande.

Jag tycker det gjort rejäl skillnad. Helt plötsligt hände det något på forumet. Jag tycker evighetstrådarna är trevliga men klarar inte av formatet. Jag hinner inte med.
Jag har försökt räkna trådarna och de är inte många alls. Så om det krävs så få trådar för att det skall hända något på Buke, ja då är det mycket illa.

Jag har försökt räkna trådarna och de är inte många alls. Så om det krävs så få trådar för att det skall hända något på Buke, ja då är det mycket illa.
Ja jag skrev ett inlägg om det lite längre upp, på ett halvår är det 12 trådar varav 9 ligger på allmänt.

Det har ju varit extremt stiltje ett tag tycker jag (utan att ha räknat trådar). Typ så att man gått in i evighetstrådar bara för att se om något annat diskuterbart ämne dykt upp.
Så 12 trådar på ett halvår har gjort en så otroligt stor skillnad? I så fall har Buke stora problem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur ska jag orka med allt som har med sonen att göra, å hans jävla diagnos?! Jag känner mig som en zombie som bara går runt här hemma...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 709
Senast: scrubs
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar