Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså, om ämnen som hur man medicinerar en häst tas i en chattråd på Allmänt, då är det ju inte konstigt om aktiviteten på andra forumdelar sjunker.
Ja det tycker jag med så jag tycker det är givet att sådana ämnen bör bli en egen tråd
Jag antar att det är mitt inlägg som du refererar till. Det skulle bli den sämsta utbrutna tråden på länge eftersom jag inte efterfrågade råd utan bara gnällde lite för att jag behövde det. Nu vill snälla människor ge råd ändå och jag tar dem till mig trots att jag inte kan använda mig av dem.
Dina inlägg fick fungera som exempel - men ja, nu blev det ju en diskussion kring ditt inlägg och då är det väl jättebra om det blir en egen tråd ifall fler sitter med problemet och kan bli hjälpt av förslagen även om dom knte fungerar för just dig?

Om det nu inte är alla evighetstrådar som är problemet så får man specificera sig.
Och det är väl därför som evighetstrådar i form av ”vad gör du just nu” kommer upp som exempel eftersom så himla många ämnen tas upp och avhandlas i det. Så även om inte du tycker att alla inlägg är intressanta så blir det ju diskussioner kring vissa och då är det väl jättebra om fler kan ta del av diskussionen? :)

Hästforum finns det flera på buke, mat har en ämnestråd och funderar man på att delge ett diskussionsforum att man pillar sig i naveln så kanske man ska tänka ett varv till.
Fast jag tror inte jag blir så välkomnad i mattråden om jag bara skriver att jag äter middag. Eller i en tråd om hästskötsel att jag ger hästen medicin.
Och om nån vill tala om att dom pillar sig i naveln, kan man inte får göra det då?

Men hur ska man göra då? Om nån ger sin häst medicin, nån pillar navel och en tredje äter middag? Starta tre olika trådar?
Klart som sjutton det blir spretigt i en sån tråd.
Jag undrar mest varför det finns en sån tråd och vad poängen är.

Nämen alltså om nu nån börjar skriva mer om det där med hästmedicin så kanske det bör få en egen tråd. Så kanske nån annan som är intresserad av häst + medicin kan komma med intressanta och viktiga poänger medan en tredje kan lära sig nåt nytt. Istället för att det där samma gänget läser och alla ämnen vävs in i alla de andra 1500 inläggen om mat och navelpillande.

Ja det tycker jag med så jag tycker det är givet att sådana ämnen bör bli en egen tråd

Dina inlägg fick fungera som exempel - men ja, nu blev det ju en diskussion kring ditt inlägg och då är det väl jättebra om det blir en egen tråd ifall fler sitter med problemet och kan bli hjälpt av förslagen även om dom knte fungerar för just dig?

Och det är väl därför som evighetstrådar i form av ”vad gör du just nu” kommer upp som exempel eftersom så himla många ämnen tas upp och avhandlas i det. Så även om inte du tycker att alla inlägg är intressanta så blir det ju diskussioner kring vissa och då är det väl jättebra om fler kan ta del av diskussionen? :)
Absolut, men då måste ju den som tycker att det är intressant tala om det för nån så det blir en egen tråd också.

Jag undrar mest varför det finns en sån tråd och vad poängen är.

Nämen alltså om nu nån börjar skriva mer om det där med hästmedicin så kanske det bör få en egen tråd. Så kanske nån annan som är intresserad av häst + medicin kan komma med intressanta och viktiga poänger medan en tredje kan lära sig nåt nytt. Istället för att det där samma gänget läser och alla ämnen vävs in i alla de andra 1500 inläggen om mat och navelpillande.
Eftersom det finns 90+ fyllda av den så måste den ju fylla nån funktion. Folk gillar att tjattra uppenbarligen. Om vad som helst och ingenting. Måste alla trådar fylla en viss funktion?

Och hur många inlägg har ”Vad gör du tråden”? Bara en tråd består av 2000 inlägg och jag vet inte hur många stycken det är. Om man då tar dom andra evighetstrådarna så är 2031 inlägg inte speciellt mycket.
Så din lösning är att vi som av olika skäl inte vill eller kan delta i evighetstrådarna ska ge upp Buke? Hade de här ämnene fortsatt diskuteras i evighetstrådarna hade färre sett dem och färre hade därmed kunnat delta men om jag tolkar dig rätt så gör vi om Buke från det diskussonsforum där man diskuterar ämnen i underforum i trådfrom till ett forum med en tråd. "Tråden om allting" Frågan är vad skillnaden mot fb är i det upplägget.

Och för mig har det som sagt vare sig gjort till eller från.

Snarare är det så att det i grunden verkar handla om man gillar evighetstrådarna eller inte.
Så din känsla övertrumfar min? Jag ställer åter frågan. Hur är min känsla ett hot mot någon? En annan intressant fråga. Är de utbrutna tårdarna ett hot mot någon eftersom du verkar ha så stort behov av att bevisa att de är värdelösa för forumet trots att vi är flera här som ser dem som en vitamininjektion för den här platsen.

Så din lösning är att vi som av olika skäl inte vill eller kan delta i evighetstrådarna ska ge upp Buke? Hade de här ämnene fortsatt diskuteras i evighetstrådarna hade färre sett dem och färre hade därmed kunnat delta men om jag tolkar dig rätt så gör vi om Buke från det diskussonsforum där man diskuterar ämnen i underforum i trådfrom till ett forum med en tråd. "Tråden om allting" Frågan är vad skillnaden mot fb är i det upplägget.
Intressant tolkning av det jag skrev. Men totalt felaktig och dessutom ser jag inte kopplingen till det jag skrev.

Så din känsla övertrumfar min? Jag ställer åter frågan. Hur är min känsla ett hot mot någon? En annan intressant fråga. Är de utbrutna tårdarna ett hot mot någon eftersom du verkar ha så stort behov av att bevisa att de är värdelösa för forumet trots att vi är flera här som ser dem som en vitamininjektion för den här platsen.
Okeeeej. Värst vad du tar i. Vad jag skrev var bara att ens känslor inte alltid följer fakta.

Ganska knepigt att du från just nämnda evighetstråd har glatt lagt inlägg i en av dessa trådar.:angel:
Och hur många blå micro trådar finns det nu för tiden tro?
Felhörningar har jag aldrig skrivit en stavelse i. Felstavningar sökte jag i nu, jag har skrivit ett inlägg i den, 10 februari.

Blå micron har jag startat en enda tråd om, den ursprungliga för 10+ år sedan. Att andra tar upp ämnet efter det kan jag inte göra mycket åt.

Felhörningar har jag aldrig skrivit en stavelse i. Felstavningar sökte jag i nu, jag har skrivit ett inlägg i den, 10 februari.

Blå micron har jag startat en enda tråd om, den ursprungliga för 10+ år sedan. Att andra tar upp ämnet efter det kan jag inte göra mycket åt.

Inte just det inlägget jag syftade på utan en annan liknande tråd med den ädla konsten att håna och garva åt andra medlemar på forumet. (kanske trådar som bör sättas ihop?)

Du är ju medveten om dom, jag har ju själv haft kontakt med dig i flera (antal vet jag inte dock? 2 kanske?)
Så skulle du vilja kan du ju alltid kontakta moderator så kan säkert någon lägga ihop dom och få en fin tråd med ordning och reda i.

Inte just det inlägget jag syftade på utan en annan liknande tråd med den ädla konsten att håna och garva åt andra medlemar på forumet. (kanske trådar som bör sättas ihop?)

Du är ju medveten om dom, jag har ju själv haft kontakt med dig i flera (antal vet jag inte dock? 2 kanske?)
Så skulle du vilja kan du ju alltid kontakta moderator så kan säkert någon lägga ihop dom och få en fin tråd med ordning och reda i.
Jag är hemskt ledsen men jag förstår överhuvudtaget inte vad du pratar om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur ska jag orka med allt som har med sonen att göra, å hans jävla diagnos?! Jag känner mig som en zombie som bara går runt här hemma...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 709
Senast: scrubs
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar