Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så känner jag absolut inför evighetstrådarna. Det är samma gäng som sitter och myser internt, och få/ingen släpps in. Det dras också gärna in andra trådar och användare i dessa (vilket för mig är otroligt dålig netikett).

Jag såg något ännu värre för ett tag sen. Två personer från vad gör du hoppade på en tredje, i hennes egen tråd (nu borttagen). De hade uppenbart pratat om henne sinsemellan och jag har till och med för mig att de skrev typ ”det är inte bara vi som tycker så här”. Mobbing i grupp alltså.

Nej, jag menar att den oron det väcker när någon har synpunkter på vadgördu-tråden får att verka som om buke står och faller med den. (Deltagare i andra evighetstrådar verkar däremot oftast inte reagera särskilt).
Ok. Det verkar ju också vara den som sticker mest i andras ögon så det kanske inte är så konstigt.

Absolut, framför allt på barn. Men det känns som det alltid är "vad gör du tråden" som tas upp. Mat och lästråden verkar väldigt fredad. Även dejtingtråden verkar ingen klaga på.
Men det är väl inte så märkligt?
Lästtråden är väldigt mycket OnT med böcker - ska vi starta en för varje bok vi läst eller vad skulle alternativet vara till en sådan tråd?
Och mattråden håller sig också till just mat i det stora hela (jag har till och med fått en tillsägelse från @mandalaki när jag skrev något väldigt OT efteraom det skulle kunna generera en egen tråd, vilket jag kan se att hon hade rätt i!). Dessutom finns det ju uppenbarligen utrymme för andra trådar på samma tema som ex vegetarisk mat, matlådor osv - så den generella mattråden har ju inte direkt tagit över totalt.

Så att trådar som förvisso är långa men ändå häller sig till ett ämne tycker jag är betydligt mindre problematiskt jämfört med en ”vad gör du just nu” som är otroligt spretig och där det uppskattas att intressanta ämnen bryts ut eftersom en sådan ”allt möjligt-tråd” sväljer så himla mycket intressant. Du ser ingen skillnad alls?

Fast grejen är väl delvis att det är samma användare som skriver i vad gör vi trådarna. Varför skulle någon annan gå in och läsa där? Det är inget specifikt ämne och har en intetsägande rubrik och typ 1500 inlägg...
Dyker det upp riktiga diskussioner inne i de trådarna är det ju jättebra att de bryts ut. Likadant med föräldertrådarna och vill bli gravidtråden. Jag ser mer en gärna att riktiga diskussioner plockas ut därifrån.
Och som jag skrev förut så kan man ju ha lite fingertoppskänsla när man bryter ut trådar @Ninnurur tråd var ju ett rätt så känsligt ämne. Att bara bryta ut den utan att kolla om man vill skapa en egen tråd kan ju vara något att ta till sig. Det är ju trots allt skillnad att skriva något i en tråd och att starta upp en tråd om samma ämne.

Just ”Vad gör du tråden” har ju nästan 30 000 visningar (om jag inte kollade helt fel). Så att påstå att dom dödar forumet känns lite fel.

Jag skriver sällan i evighetstrådarna nu för tiden men jag har aldrig känt mig ovälkommen. Snarare tvärtom upplevt en lättsam behaglig atmosfär där.

Sen är det ju inte fel att bryta ut ämnen heller men om det gäller lite känsliga ämnen så kan man (moderatorn) kanske kolla av läget lite först.

Men det är väl inte så märkligt?
Lästtråden är väldigt mycket OnT med böcker - ska vi starta en för varje bok vi läst?
Och mattråden håller sog också till just mat i det stora hela (jag har till och med fått en tillsägelse från @mandalaki när jag skrev något väldigt OT efteraom det skulle kunna generera en egen tråd, vilket jag kan se att hon hade rätt i!)

Så att trådar som förvisso är långa men ändå häller sig till ett ämne tycker jag är betydligt mindre problematiskt jämfört med en ”vad gör du just nu” som är otroligt spretig. Du ser ingen skillnad alls?

Men det är evighetstrådar. Det är det som jag diskuterade.

Men det är inte evighetstrådar utan något särskilt syfte där en pratar om ditt och datt och där intressanta inlägg faller bort? Så det är ju långt ifrån evighetstrådar på samma sätt som ”vad gör du just nu”?
Ändå är det ingen som kan tala om vilka intressanta ämnen som tagits upp där som skulle vara värda egna trådar.
Jag har frågat vid flera tillfällen för att ev kunna bättra mig och göra nya trådar, men när jag inte får svar på det och själv inte har märkt det så är det svårt.

Ändå är det ingen som kan tala om vilka intressanta ämnen som tagits upp där som skulle vara värda egna trådar.
Jag har frågat vid flera tillfällen för att ev kunna bättra mig och göra nya trådar, men när jag inte får svar på det och själv inte har märkt det så är det svårt.
Så det är alltså ditt svar? Du vill att vi ska peka ut intressanta inlägg för annars gills det inte? Istället för att svara på frågan om du inte kan se skillnaden i de olika trådarna.

Men visst, bara på senaste sidorna verkar det vara en diskussion parallellt med alla andra inlägg om ditten och datten med tips och förslag på hur en kan ge medicin till hästar som inte vill ha medicin - det skulle lika gärna kunna ligga i en helt egen tråd på ex hästvård tycker ju jag eftersom det 1. Är ett ämne som säkert fler har kunskap om och även nytta av 2. Det är en hästrelaterade fråga och bör inte diskuteras på allmänt. :)

De senaste inläggen i boktråden handlar om, ja just det, böcker.
I mattråden ser jag kanske att vi kunde bryta ut en tråd om Irlands matkultur, men det är fortfarande mer OnT är hästars medicin på forumet allmänt i en evighetstråd.

Absolut, framför allt på barn. Men det känns som det alltid är "vad gör du tråden" som tas upp. Mat och lästråden verkar väldigt fredad. Även dejtingtråden verkar ingen klaga på.
För min del, som jag också skrivit tidigare, så har jag mindre problem med evighetstrådar om ämnen. Om folk i Tittar in i ditt kök startade varsin ny tråd varje gång de ätit något vore det ju rätt ohållbart. Ämnen bör dock ligga rätt långt ifrån varann, så att man inte behöver läsa samma info i flera evighetstrådar, som jag ibland sett på Hund.

Men prattrådar utan ämnen, eller ämnen som felstavningar eller felhörningar, de når inte upp till par för mig.

Så det är alltså ditt svar? Du vill att vi ska peka ut intressanta inlägg för annars gills det inte? Istället för att svara på frågan om du inte kan se skillnaden i de olika trådarna.

Men visst, bara på senaste sidorna verkar det vara en diskussion parallellt med alla andra inlägg om ditten och datten med tips och förslag på hur en kan ge medicin till hästar som inte vill ha medicin - det skulle lika gärna kunna ligga i en helt egen tråd på ex hästvård tycker ju jag eftersom det 1. Är ett ämne som säkert fler har kunskap om och även nytta av 2. Det är en hästrelaterade fråga och bör inte diskuteras på allmänt. :)

I mattråden ser jag kanske att vi kunde bryta ut en tråd om Irlands matkultur, men det är fortfarande mer OnT är hästars medicin på forumet allmänt i en evighetstråd.
Men alltså, om ämnen som hur man medicinerar en häst tas i en chattråd på Allmänt, då är det ju inte konstigt om aktiviteten på andra forumdelar sjunker.

För egen del så är det "Vad gör du-tråden" som får mig att logga in på buke varje dag. Det gör också att jag tittar runt på övriga forumet dagligen. Innan jag lärde känna alla mysiga människor i "min" tråd var jag inne ett par gånger i månaden.

Upptäckte tråden för ett par år sen och blev genast välkomnad. Jag tycker om att läsa vad alla övriga människor pysslar med i livet.

Det var fortfarande fenomenet evighetstrådar som tagits upp. Om det nu inte är alla evighetstrådar som är problemet så får man specificera sig.
Vad då gills inte? Jag har bara frågat vad som kan anses vara tillräckligt intressant för att göra egna trådar av det?
Nu har jag ett svar på det, då är det ju jättebra att anmäla det till moderator. Jag själv som inte har häst och troligtvis aldrig kommer skaffa en ser inte det som en intressant diskussion för mig och hoppar bara över dom inläggen.
Jag tror att det i många fall i den tråden är så. I alla fall är jag sån som bara struntar i en diskussion om den inte intresserad mig = jag kanske missar om det är nåt som skulle vara intressant för andra.

Men alltså, om ämnen som hur man medicinerar en häst tas i en chattråd på Allmänt, då är det ju inte konstigt om aktiviteten på andra forumdelar sjunker.

Jag antar att det är mitt inlägg som du refererar till. Det skulle bli den sämsta utbrutna tråden på länge eftersom jag inte efterfrågade råd utan bara gnällde lite för att jag behövde det. Nu vill snälla människor ge råd ändå och jag tar dem till mig trots att jag inte kan använda mig av dem.

För min del, som jag också skrivit tidigare, så har jag mindre problem med evighetstrådar om ämnen. Om folk i Tittar in i ditt kök startade varsin ny tråd varje gång de ätit något vore det ju rätt ohållbart. Ämnen bör dock ligga rätt långt ifrån varann, så att man inte behöver läsa samma info i flera evighetstrådar, som jag ibland sett på Hund.

Men prattrådar utan ämnen, eller ämnen som felstavningar eller felhörningar, de når inte upp till par för mig.
Men hur ska man göra då? Om nån ger sin häst medicin, nån pillar navel och en tredje äter middag? Starta tre olika trådar?
Klart som sjutton det blir spretigt i en sån tråd.

Jag antar att det är mitt inlägg som du refererar till. Det skulle bli den sämsta utbrutna tråden på länge eftersom jag inte efterfrågade råd utan bara gnällde lite för att jag behövde det. Nu vill snälla människor ge råd ändå och jag tar dem till mig trots att jag inte kan använda mig av dem.
Jag har inte sett ditt inlägg, jag såg bara det som @Killaloe tog som exempel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur ska jag orka med allt som har med sonen att göra, å hans jävla diagnos?! Jag känner mig som en zombie som bara går runt här hemma...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 709
Senast: scrubs
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter