Äsch, alltid gör den någon (eller något ) lycklig!Förlåt, inte roligt, men... förlåt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äsch, alltid gör den någon (eller något ) lycklig!Förlåt, inte roligt, men... förlåt!
Haha, jag kunde se framför mig när den flög iväg i vinden och bara liksom virvlade i väg som ett lövÄsch, alltid gör den någon (eller något ) lycklig!
Ja men det var typ så Den ligger nog ute på ängen nånstans och gör någon vindpinad mus gottHaha, jag kunde se framför mig när den flög iväg i vinden och bara liksom virvlade i väg som ett löv
Bara en som vänt om senaste timmen, En Austrian som gjorde ett försök att landa och vände om. Just nu en Norwegian och en TAP (portugal) som landar.Stämmer inte helt och hållet, min väns plan blev omdirigerat för typ två timmar sedan och fick återvända till Oslo. Mellanlanda för tankning i Torp.
Det är ju inte detsamma som att flygtrafiken fortgår "som vanligt". Då har vi i alla fall minst två flyg som haft svårigheter i stormen och inte kunnat landa som beräknat.Bara en som vänt om senaste timmen, En Austrian som gjorde ett försök att landa och vände om. Just nu en Norwegian och en TAP (portugal) som landar.
Va! Bor vi så nära varann? Såg i deras fb grupp att dom varnade för lösa flygande saker,sopor mmMitt i Hörby och det låter som halva byn håller på och blåser bort. Det var små virvelvindar på torget och hundarna höll på att blåsa omkull under kvällskissen.
Jag skrev ju att vi var ”grannar” när du köpte huset!Va! Bor vi så nära varann? Såg i deras fb grupp att dom varnade för lösa flygande saker,sopor mm
Det hade jag glömt bortJag skrev ju att vi var ”grannar” när du köpte huset!
Det är ju inte detsamma som att flygtrafiken fortgår "som vanligt". Då har vi i alla fall minst två flyg som haft svårigheter i stormen och inte kunnat landa som beräknat.
Och nu är något annat löst på tomten,lät som skramlet av en plåt hink, men det har jag ingen
Tur att du har koll!Beror mer på pilotens erfarenhet än svåra vindar. Flygplanen klarar det galant med 30 grader sidvind i stormstyrka, men många piloter saknar erfarenheten att landa i sådana förhållanden.
Titta på några YouTube videos från Amsterdam/Schipool så ser man ju vad som är möjligt.
Tur att du har koll!
Precis. De har ju sagt på nyheterna under kvällen att många flyg inte landar på Kastrup utan får vända om.Det är ju inte detsamma som att flygtrafiken fortgår "som vanligt". Då har vi i alla fall minst två flyg som haft svårigheter i stormen och inte kunnat landa som beräknat.
Jag vill tro att det inte är detsamma som att sitta bakom spakarna. Jag är glad att det är upp till piloterna att avgöra om det är lämpligt att landa eller inte, oavsett vad det finns för videos på youtube.Man lär sig ju när man är flyg nörd...
Nepp, är inte ett dugg sugen på att leta skrammel i mörker o storm.Plocka bort det då, så ingen/inget kommer till skada.
Dagens roligaste inlägg...Blåser så huset knakar och skogen morrar, men det värsta stormen åstadkommit här än så länge är att en av mina mackor flög av tallriken när jag korsade verandan (måste göra det för att komma in i arbetsrummet)