Otrohet. Hjääälp!!!

Sv: Otrohet. Hjääälp!!!

Men varför är din första tanke att prata med honom? Har du och din vän ens diskuterat detta? Skulle en nära vän till mig vara otrogen hade vi förmodligen stött och blött det ämnet länge. Min första tanke skulle aldrig vara att prata med dennes respektive, känns helmärkligt i min värld.

Det är precis sånt här som jag tycker är så sjukt. Att man ska bara stå och titta på när en person blir illa behandlad. Precis lika dåligt som att rycka på axlarna när någon ligger nerslagen på gatan. Inget som helst jävla civilkurage. Det är ju liksom inte mitt problem :mad:
Och jag tycker att precis exakt det du skriver är vad som är så sjukt. Folk blir så upprörda över otrohet, som inte ens berör dem!!, att de helt tappar konceptet.

Att ens jämföra misshandel och otrohet är rubbat i min värld. Fullkomligt rubbat. Känns väldigt taliban om du frågar mig.

Men varför är din första tanke att prata med honom? Har du och din vän ens diskuterat detta? Skulle en nära vän till mig vara otrogen hade vi förmodligen stött och blött det ämnet länge. Min första tanke skulle aldrig vara att prata med dennes respektive, känns helmärkligt i min värld.

Du skrev vad jag tänkte så jag skriver inget eget inlägg :D

Att ens jämföra misshandel och otrohet är rubbat i min värld. Fullkomligt rubbat. Känns väldigt taliban om du frågar mig.

För väldigt många, men kanske inte för just dig, så känns misshandel lika hemskt som otrohet.

Och den som skrev att otrohet inte är olagligt. Nej, det anser inte jag heller. Men jag anser inte heller att vi ska ha ett samhälle där man kan jävlas med folk hur som helst och hänvisa till att det är lagligt.

Jag har sagt att antingen får hon berätta eller så gör jag det.

Jag hade velat att någon berättade för mig.

För väldigt många, men kanske inte för just dig, så känns misshandel lika hemskt som otrohet.
Jag vet. Det är det jag tycker är så sorgligt och märkligt.

Och om han nekar?

Helt ärligt så vet jag inte vad jag skulle göra då. Det känns väldigt främmande för mig att han skulle vara otrogen.

Jag skulle föredra att kompisen pratat med honom och att han själv erkänner.
Skulle kompisen berätta för mig och han nekar så skulle jag ha mycket att fundera på O_o

Hade jag varit kompisen hade jag pratat med den otrogne och försökt få henne att avsluta det ena eller det andra på egen hand. Tror mycket beror på vilken relation man har till olika personer, hur mycket man lägger sig i.

Varför ska tjejen som är otrogen få ta beslut å kille 1s vägar utan konsekvenser? Hon väljer åt honom att dela henne med kille 2 utan att kille 1 får ha ett ord med i saken.

Men ja, precis så!

Jag skulle inte stå ut med att se kille 1 bli så dåligt behandlad om tjejen var min vän, aldrig. Självklart är det bäst om tjejen själv pratar med honom, men i TS fall verkar det ju inte vara nåt alternativ eftersom hon (dvs vännen) inte verkar anse att det är nåt problem då hon ändå inte har så mycket gemensamt med kille 1 :banghead:

Hej!

Det är så svårt att veta vad man ska göra i en sån här situation. I slutänden måste man nog bestämma sig för VEM som är ens vän och hur mycket man kan stå för vad den vännen gör.

Jag hamnade i en liknande situation med en person som var mycket nöjd med sin otrohet, eftersom hen inte fick vad hen behövde hemma. I det fallet handlade det mycket om att förhållandet i mångt och mycket redan var dött, men för mig är det ändå inte ok att vara otrogen.

Jag hade pratat med kompisen och sagt exakt vad jag tycker och tänker. Berättat hur jag mått av att veta och kanske också flikat in något om "hur tror du det känns för din partner". Om det fortfarande inte gick in hade jag nog funderat på hur mycket vänskapen betydde för mig och vad jag skulle tjäna på att berätta för partnern.

Det är svårt att ge vettiga råd i en sån här situation, jag tror inte det finns något riktigt rätt eller fel (ja alltås uppenbarligen gör din kompis fel, men hur du ska hantera det är mer av en gråzon).

I situationen jag hamnade fick partnern upptäcka det hela själv, de har skiljt sig nu och båda är mycket lyckligare.

/Lavinia, som inte kan förstå varför man inte kan vara lite mer ärlig mot någon man ändå lever med.

KL

Hade partnern varit otrogen och jag kom på denne hade jag förmodligen - aldrig varit i situationen - kastat ut partnern ur mitt liv.

Hade partnern varit otrogen och den som skall vara min vän vetat om detta men hemlighållit det hade jag kastat ut dem båda.

Kort sagt så hade jag velat veta.

Men om jag förstår TS rätt så är hon inte vän med killen som blir bedragen. Alltså skulle det i ditt fall vara din partners kompis som du anser ska berätta för dig. Är det lika självklart då?

Varför skulle det vara mindre självklart om det är någon man inte känner?

TS verkar dessutom umgås med paret, så helt obekanta är de nog inte.

För man lägger sig inte i en relation där man inte känner bägge.

Jag hade inte brytt mig om någon för mig är främling och berättade att min pojkvän bedrog mig. Jag hade tagit det som att hon/han velat förstöra relationen jag har till min pojkvän.

Jag hade även varit skeptisk om nån av hans kompisar sagt nåt till mig. Varför bryr de sig ens? Tänk om de sa det för att de inte gillade mig och ville förstöra vår relation eller? Etc.

Däremot hade jag svarat ärligt om han vände sig till mig i förtroende och frågade om jag visste något för han misstänkte något.

Lika mycket som jag hade berättat för tjejen om att jag legat med hennes kille om hon frågade mig. Men självmant berättat det - nej.

Därför att jag inte lägger mig i andras affärer. Det är helt enkelt inget jag har med att göra. På precis samma vis som jag inte lägger mig i andra saker som folk pysslar med.

Tror faktiskt att jag hade berättat för kille nr 1. Har själv vart i dennes sits och det känns förjävligt att vara den sista att veta. Går ju fråga först och främst om de har ett öppet förhållande om nu vännen inte redan sagt hur det ligger till.

Sen hade jag även funderat på om denna "vän" är något att ha med sådana usla värderingar. Verkar ju inte ha kapacitet att tänka efter om hon skadar någon när hon beter sig sådär. Personer som alltid sätter sina egna behov framför andras välmående är iaf inget jag vill ha i min umgängeskrets.

Ok hon är otrogen, det betyder INTE per automatik att hon är dum i huvudet och aldrig tänker på någon annan än sig själv oavsett!

Vilka växlar folk väljer att dra igång....

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 612
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 183
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 702
Senast: LovingLife
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 979
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka