Men förstår du inte?Nu är det väl du som tolkar konstigt? Inte har jag väl skrivit att folk parkerar/kör "hur som helst"? Var någonstans läser du det? Man parkerar ju självfallet så att man inte står i vägen för någon annan. Hur gör du själv? Eller du kanske inte plockar bär/svamp, alternativt bara gör det inom cykel-/gångavstånd från ditt hus?
Du FÅR INTE köra i skogen hur som helst. Du får verkligen inte parkera bilen bredvid vägen. Det är lagbrott. Terrängkörningslagen.
Av allt jag kan läsa mig till i din trådstart och inläggen efteråt så har du faktiskt begått lagbrott. Så det är du som parkerat och kört "hursomhelst" iom att du stod bredvid vägen.
Jag kör ganska långt in i skogen för att komma till ett par av mina bär och svampställen. Men jag gör det med markägarnas vetskap. Jag känner dem. Jag har själv tidigare varit delägare i den vägen.
Jag har haft överseende med folk som parkerat i/på min mark och skog. Men inte med dem som ställt sig så de hindrar min verksamhet. Och folk som inte fattar att de faktiskt är på min mark och beter sig därefter - dem är jag misstänksam mot.