Att gora "gubben" mindre obekvam sa att han som bor dar kanner sig trygg?
Det kanske hade blivit en helt annan upplevelse for er bada om du hade svarat med possitiv och uppriktigt forstaende rost och ansiktsuttryck i stallet for att du kande dig obehaglig till mods, vilket med storsta sakerhet framgick i rost och kroppssprak.
"Gubben" fragade for att han kanner sig obehaglig till mods over okanda manniskor pa sin mark efter ett storre antal inbrott. Uppenbarligen var han ingen stor konversator, om du hade svarat nagot i stil med, "Men gud sa obehagligt med en massa inbrott, det forstar jag verkligen. Vilken tur att vi in min by nagra mil at det > hallet inte haft det problemet" hade "Gubben's" fragor med all sannorlikhet varit helt andra och stallts med ett annat tonfall.
Sedan har ju vissa manniskor en fomaga att lata forskrackligt mastrande och "nosey" nar de pratar med okanda (min svagerska
), de behover ju inte vara "daliga manniskor" for det, utan bara ha lite kantiga sociala kunskaper. Jag kan ju tycka att i den har situationen sa ar "Gubbens" upplevelse viktigare an besokarens och att besokaren darfor kan behova anstranga sig lite mer for att svara och upptrada pa ett satt som lugnar ner "Gubbens" oro efter ett storre antal inbrott.
//hastflicka som hade inbrott nar vi bodde i ett litet villaomrade utanfor Stockholm och som fortfarande kanner obehag for sjalva omradet i sig
//