Otrevlig upplevelse - är det detta som kallas "grannsamverkan"...???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men snälla. Var i inlägget hittar du något form av påstående att det absolut inte sker på andra ställen? Jag beskrev vad som skedde i min bygd - utan någon form av insinuation att det bara var där det skedde. Och återigen, det var inte mot själva hemmet. Läs gärna vad jag skriver.

Att man inte lärt sig detta efter alla år på Buke; disclaimer i slutet av varje inlägg så att bajsnödiga googlingar inte behöver uppstå.
Jag vet inte om det är du eller jag som är trög i magen, det är hursomhelst ett onödigt oförskämt sätt att diskutera.

Du skrev att du inte upplevt påtagligt motstånd mot flyktingboenden när du bodde i stan, då gav dig exempel på var det funnits. Så vet du mer än just bara det du själv upplevt.
 
Jag vet inte om det är du eller jag som är trög i magen, det är hursomhelst ett onödigt oförskämt sätt att diskutera.

Du skrev att du inte upplevt påtagligt motstånd mot flyktingboenden när du bodde i stan, då gav dig exempel på var det funnits. Så vet du mer än just bara det du själv upplevt.

Själv tycker jag att det är väldigt oförskämt att inte läsa det någon faktiskt skriver, utan mest verka hitta på efter eget huvud, och sedan trycka upp onödiga googlingar i ansiktet på en användare om ett ämne som inte ens diskuteras. Och även om det hade diskuterats, ändå felaktigt påstå att användaren skulle antytt att fenomenet inte existerar.

Jag upprepar: det handlade inte om flyktingboendet i sig. Jag skrev att jag inte upplevt det lika påtagligt = jag skrev alltså inte att jag inte upplevt det alls i min stad. Igen; bara inte lika påtagligt. Alltså inte lika märkbart som ute på landet. Jag hoppas att jag nu är tydlig nog att jag slipper upprepa mig igen.
 
Problemet är att bli störd av överdrivet kontrollerande människor. Det är inte ett pris jag är villig att betala för människors paranoia. Att vänligt säga hej och växla ett par ord om tillfället är lämpligt är en sak. Att nosigt tränga sig på och korsförhöra en annan. Hur kan man ens anse att sådant beteende är ok?!

Jag är inte mycket aktiv på sociala medier heller. Det handlar mest om träning det som läggs ut
Men att du blir lite stött för att ex någon pratig äldre herre råkar vara nyfiken. Eller för att någon vill kolla vad du gör i en trakt som är drabbat av brott är jag och flera villiga att ta.
 
Själv tycker jag att det är väldigt oförskämt att inte läsa det någon faktiskt skriver, utan mest verka hitta på efter eget huvud, och sedan trycka upp onödiga googlingar i ansiktet på en användare om ett ämne som inte ens diskuteras. Och även om det hade diskuterats, ändå felaktigt påstå att användaren skulle antytt att fenomenet inte existerar.
Men herregud, påstå inte saker om vad jag gjort som du själv hittar på!
 
Men att du blir lite stött för att ex någon pratig äldre herre råkar vara nyfiken. Eller för att någon vill kolla vad du gör i en trakt som är drabbat av brott är jag och flera villiga att ta.

Själv blir du så stött att du anmält inlägg till moderator bara för att man påpekat att det ibland inte handlar om nyfikenhet utan ren oförskämdhet?
 
Men herregud, påstå inte saker om vad jag gjort som du själv hittar på!

Eeeh, dito? Hur var det nu, var det verkligen flyktingboenden jag talade om? Påstod jag att motstånd mot flyktingboenden inte existerar på andra ställen? Nope. Slut på diskussion för min del.
 
Men att du blir lite stött för att ex någon pratig äldre herre råkar vara nyfiken. Eller för att någon vill kolla vad du gör i en trakt som är drabbat av brott är jag och flera villiga att ta.

Jag blir inte stött. Jag blir irriterad. Min träning blir störd och i värsta fall förstörd. Det beteende som beskrivs i originalinlägget handlar dessutom inte direkt om en pratig äldre herre utan om en överdrivet kontrollerande människa otrevlig attityd.

Man ska inte låta sin egen rädsla gå ut över andra människor.
 
Själv blir du så stött att du anmält inlägg till moderator bara för att man påpekat att det ibland inte handlar om nyfikenhet utan ren oförskämdhet?
Som sagt, du har ingen aning om vad jag menade alls. Glöm det.
Det handlar inte om dig, utan något helt annat tidigare i tråden.
 
Som sagt, du har ingen aning om vad jag menade alls. Glöm det.
Det handlar inte om dig, utan något helt annat tidigare i tråden.

Jag tror inte att det handlar om mig heller, men jag har verkligen väldigt svårt att se vad i tråden som skulle vara värt att rapportera.
 
Jag blir inte stött. Jag blir irriterad. Min träning blir störd och i värsta fall förstörd. Det beteende som beskrivs i originalinlägget handlar dessutom inte direkt om en pratig äldre herre utan om en överdrivet kontrollerande människa otrevlig attityd.

Man ska inte låta sin egen rädsla gå ut över andra människor.
Så uppfattade jag inte mannens frågor utefter TS inlägg.

Om du blir irriterad så är det ju verkligen inga problem. Tips är att sätta upp lapp vid bilen väl synlig - Nämn gärna i den att du inte vill bli störd. Hör gärna av dig till markägaren om det är av större art så vet de och kan avstyra vissa frågvisa personer i dess närhet.
 
Och vad för nytta ska mina svar leda till, tänker du? Mer än att de gör mig väldigt obekväm.
Men det har väl folk redan förklarat? Tanken är nog inte att analysera dina svar utan att ställa lite frågor och visa att man lagt märke till er.

Som flera skrivit i tråden så rekommenderar Polisen att man håller lite koll och visar det så att eventuella inbrottstjuvar blir avskräckta av att folk faktiskt har lite span. Sen kan man ju tycka att det är fel men menar du att du fortfarande inte förstått att det är poängen trots att flera redan skrivit detta?
 
Jag tror inte att det handlar om mig heller, men jag har verkligen väldigt svårt att se vad i tråden som skulle vara värt att rapportera.
Inget som hör till ämnet.

Som jag skrev så ser jag inga större personliga påhopp på någon just i tråden i övrigt, men att det varit en del om boende byar.
 
@Petruska Du är den som dragit upp galna rasister i tråden, ingen annan.

Vi är ju uppenbarligen fler som är förundrade över att ni behåller sommarstugan trots er stora otryggskänsla där. Skulle jag på fullaste allvar se risk för något rasistiskt typ av våld skulle jag inte vilja ens komma i närheten av platsen, särskilt inte som min partner aldrig kommer tas för svensk utseendemässigt. Vi har rasistiska problematiska grannar som vi måste hantera, men vi är aldrig någonsin rädda för nån typ av våld ifrån dem.

Vi kan absolut släppa utlandsspåret, det var bara att det var det första jag kom att tänka på. Typ "hur kan ett par frågor i ett svenskt villaområde ses som så allvarligt, på massa håll (där jag ofta är) är det långt mycket mer säkerhet än så". Men jag förstår att det blir irrelevant för dig som bara rör dig i europeiska stadskärnor.
"Halvrasistiskt" var ordet jag använde. Apropå att det där kontrollerandet tycks öka när ett flyktingboende öppnar i trakten. Galna rasister var sedan din omskrivning. Våldet var också ditt tillägg. Jag hoppar över de där frågorna därför att de bygger på en bild andra än jag har målat upp i tråden. (Men så klart är närmiljön lite halvrasistisk, bortåt 30% röstade på sd senast i valkretsen.)
 
Men det har väl folk redan förklarat? Tanken är nog inte att analysera dina svar utan att ställa lite frågor och visa att man lagt märke till er.

Som flera skrivit i tråden så rekommenderar Polisen att man håller lite koll och visar det så att eventuella inbrottstjuvar blir avskräckta av att folk faktiskt har lite span. Sen kan man ju tycka att det är fel men menar du att du fortfarande inte förstått att det är poängen trots att flera redan skrivit detta?
Då var jag inte tillräckligt tydlig. Vad ska mina svar leda till, UTÖVER att man redan har mött mig och min man på en smal stig, haft ögonkontakt och "hejjat" på varandra. Det ska väl ändå räcka för att visa att man har observerat oss???
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 454
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 904
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Hej alla Bukefalister, då ämnet är så pass jobbigt för mig, väljer jag att vara anonym och skulle det vara någon som känner igen oss, så...
Svar
19
· Visningar
4 554
Senast: jolan
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp