MODprov var det
Verkligen tjänstehundmaterial o så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
MODprov var det
De kan ju knappt gå än mindre hoppa och ta i med sin kropp. Så sorgligt
Alla skyller på att hundarna inte är ordentligt tränade för det hela men vill man verkligen skämma ut sig så här? För jag förstår inte logiken annars..
Alla skyller på att hundarna inte är ordentligt tränade för det hela men vill man verkligen skämma ut sig så här? För jag förstår inte logiken annars..
4 av hundarna har IPO-titlar, så det där med att de inte är tränade funkar liksom inte i deras fall.
Den första hunden är svensk med en utländsk IPO1-titel, vilket åter får mig att ifrågasätta utländska meriter.
Hahah ja det är en bra jävla fråga! Men det brukar vara förklaringen till alla dåliga modprov och bevakningar där, att hundarna inte är tillräckligt tränade.Ordentligt tränade? Vad hade de tänkt skulle hjälpa?
Helga hade gjort 2 överfall på träning sen satt de tillräckligt för att gå upp och göra ettan.
Alla dessa bortförklaringar. Har dom det så har dom det. Modet, lusten.
De här hundarna är ju som döda sillar.
Nej det gör ju inte det. Och jag är inte förvånad med tanke på hur lätt det är att både köpa titlar/tävlingsresultat och "utbildning" utomlands i paket.4 av hundarna har IPO-titlar, så det där med att de inte är tränade funkar liksom inte i deras fall.
Den första hunden är svensk med en utländsk IPO1-titel, vilket åter får mig att ifrågasätta utländska meriter.
Hahah ja det är en bra jävla fråga! Men det brukar vara förklaringen till alla dåliga modprov och bevakningar där, att hundarna inte är tillräckligt tränade.
Tycker de ser feltränade ut, mer än otränade? Och olämpliga så klart...Alla skyller på att hundarna inte är ordentligt tränade för det hela men vill man verkligen skämma ut sig så här? För jag förstår inte logiken annars..
Jo, men hundar med mkt drift brukar ju iaf ha någon form av attityd i bevakningarna även om de inte gör rätt sas, men flera av dem sitter ju mest som fåntrattar och verkar vänta på bättre tider liksom. Eller så undrar de när matte/husse kommer så de får gå hemI bevakningarna är det iofs väldigt mycket teknik men modprovet är ren instinkt.
I bevakningarna är det iofs väldigt mycket teknik men modprovet är ren instinkt.
Tror ffa det är hundarnas egenskaper som brister. Vad tänker du med feltränade?Tycker de ser feltränade ut, mer än otränade? Och olämpliga så klart...
Tycker de ser feltränade ut, mer än otränade? Och olämpliga så klart...
Eh, låter helt orimligt att den skulle ha det.Hund nummer 4 i videon(1111) ska tydligen ha titeln IPO3. Fan tro't.
De bruksschäfrar jag ser skulle man behöva träna släppande på inför en sån här sak, inte angrepp...
Eh, låter helt orimligt att den skulle ha det.
De flesta brukar väl iofs hålla i halsbandet? Men ja, de behöver inte direkt hetsas till det.Det är lite komiskt. Här står de och hetsar på hundarna innan de släpper, till ingen nytta alls. I IPOt sitter hunden lös, tyst och stilla vid föraren och sticker oftast som en pistolkula bara föraren viskar komandot.
Jo. Samma sak med hund nr 5, den har IPO2. Nr 1 och 3 har IPO1.
De flesta brukar väl iofs hålla i halsbandet? Men ja, de behöver inte direkt hetsas till det.