Fritidsryttare
Trådstartare
Jo, men det var som jag skrev tidigare i tråden o frågade hur ofta det händer. Självklart KAN det ju hända, det betvivlar jag inte en sekund men det känns konstigt att varenda tjuvbetäckning skulle vara resultatet av en hingst som helt obemärkt tagit sig in, fått sig ett skjut och sen tagit sig ut, utan att lämna minsta spår efter sig. I exemplet som @mooi tog upp lät det dessutom som att det hade hänt mitt på dagen att hingsten tagit sig ur sin hingsthage och sprungit förbi en (bemannad?) butik, tagit sig in till stoet och sen lika obemärkt hoppat tillbaka igen, men jag kan ha missuppfattat henne.Innan man ironiserar för mycket så vet jag en arabhingst som lyckats med bedriften att helt jävla obemärkt ta sig ur sin hage. In i stonas. Sätta på stoet. Ta sig tillbaka till sin hage och stå där och gnola. Utan att nån såg. Trots hagarna i olika ändar av gården.
Hysset uppdagades när ungen skulle registreras och det inte var gårdens avelshingst - som stoet var betäckt med - som var pappa. Araberna härstamningsverifieras mot föräldrarna.
Så vem fan var det? INGEN trodde det kunde vara lillknatten, unghingsten. Nä det skulle vara omöjligt. Men för utesluta skickade man in prov från honom.
Det var inte omöjligt. Han är iaf pappa till fölungen, bevisat.
Det var nog snarare det exemplet jag ironiserade över än att det inte kan hända alls.